Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στην ΣΤ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας: Οι Σύλλογοι διδασκόντων δεν τρομοκρατούνται
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στη ΣΤ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τις μέρες αυτές ζούμε σταθμούς στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος και όχι μόνο. Βρεθήκαμε εν μέσω πανδημίας ο ένας πλάι στον άλλο, με τους συναδέλφους μας, με τους γονείς και με τους μαθητές μας και μείναμε όρθιοι. Με την επιστροφή στα σχολεία ήρθαμε αντιμέτωποι με την ψήφιση ενός αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης της ΝΔ. H «αναβάθμιση του σχολείου» στην πράξη ξεκίνησε με τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ακόμη επίθεση ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών.

Μέσα στον ίδιο κυκεώνα, ήρθε και η υπουργική απόφαση για την δια ζώσης αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη. Μια νομοθετική ρύθμιση που έχει καταδικαστεί στο σύνολο της κοινωνίας ως απαράδεκτη. Εκατοντάδες Σύλλογοι Διδασκόντων σε όλη τη χώρα πήραν αποφάσεις ενάντια στην εφαρμογή της υπουργικής απόφασης προκειμένου να μη μετατραπεί η αίθουσα σε «ριάλιτι», να μην μετατραπεί το σχολείο σε ένα απέραντο «big brother».

Η ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος έχει αποδείξει, πως όταν οι συνάδελφοι το αποφασίσουν  συλλογικά μπορούν να ακυρώσουν στην πράξη οποιαδήποτε ρύθμιση ή νόμο στέκεται απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων είναι κατάκτηση και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα των συναδέλφων να συζητάνε, να παίρνουν αποφάσεις και να τις υλοποιούν σε θέματα που αφορούν όλη τη σχολική ζωή. Για αυτό ακριβώς το λόγο ο σύλλογος διδασκόντων είναι το ζωντανό κύτταρο του σχολείου, παρά τις προσπάθειες που γίνονται κατά καιρούς από όλες τις κυβερνήσεις να απονευρωθεί ο ρόλος του.  

Τέτοιο περιστατικό ήταν και αυτό που συνέβη στο 6ο Γυμνάσιο Αθηνών όπου αφορμή στάθηκε το αίτημα εκπαιδευτικών του σχολείου να συγκληθεί σύλλογος με θέμα τη «ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος». Όταν συζητήθηκε για πρώτη φορά το θέμα η Διευθύντρια διέκοψε το σύλλογο λέγοντας ότι δεν είναι αρμοδιότητα του συλλόγου να συζητάει για τέτοια ζητήματα! Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη ο σύλλογος συγκέντρωσε υπογραφές (σύμφωνα με τη νομοθεσία που τόσο ευλαβικά χρησιμοποιεί η Διεύθυνση του σχολείου) και ζήτησε να συγκληθεί σύλλογος με το ίδιο θέμα. Εν τέλει, η διευθύντρια του σχολείου αναγκάστηκε να δεχτεί να συνέλθει ο σύλλογος Διδασκόντων, με δικό της όμως θέμα, αλλοιώνοντας για άλλη μια φορά τη βούληση των συναδέλφων. Και εντέλει να καταλήξουμε πως δεν επρόκειτο για Σύλλογο Διδασκόντων αλλά «για συζήτηση – ανταλλαγή απόψεων, όπου ο καθένας μας θα μιλά και θα γράφει ό,τι θέλει ως ΑΤΟΜΟ και ότι δεν θα γραφεί πρακτικό που θα λέει ότι ο Σύλλογος διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου θεωρεί...» όπως είπε χαρακτηριστικά.

Η ΑΣΕ καλεί τους συναδέλφους να υπερασπιστούν τα κεκτημένα πολλών ετών. Δηλαδή τη δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να έχει την παιδαγωγική ευθύνη, να εκφράζει γνώμη, τη βούληση των εκπαιδευτικών για την ολόπλευρη αναβάθμιση του σχολείου, να παίρνει αποφάσεις.  Καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές σαν μέλη των συλλόγων διδασκόντων, να διευκολύνουν και να συμβάλουν σε αυτή την κατεύθυνση και εν προκειμένου τη Διευθύντρια και του 6ου Γυμνασίου Αθήνας !

Δεν θα περάσει καμία προσπάθεια να επιβληθεί με μειωτικό και απαξιωτικό τρόπο η κουλτούρα τρομοκρατίας ενόψει και των νέων μέτρων, να επιβληθεί «σιγή νεκροταφείου» μέσα στα σχολεία.

Καλούμε τους συναδέλφους να μη κάνουν βήμα πίσω από τις αξιώσεις μας για μια εκπαίδευση, που αν μη τι άλλο δεν θα μας μειώνει ως ανθρώπους και ως δασκάλους. Εμπνεόμαστε από χιλιάδες δασκάλους που έδωσαν αξιοπρεπή αγώνα σε πιο δύσκολες εποχές και στάθηκαν όρθιοι.

Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές, συνολικά οι εργαζόμενοι πρέπει να βάλουμε φρένο στην πολιτική που κάνει το σχολείο χειρότερο. Μέσα από τα σωματεία μας, να παλέψουμε για ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό για τους μαθητές μας, ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη γνώση και θα αναπτύσσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, θα δίνει εφόδια για τη ζωή και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή, ως την ενηλικίωσή του.

Απαιτούμε:

  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών.
  • Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
  • Όχι στη μετατροπή της τάξης σε «ριάλιτι σόυ»
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
  • 20 μαθητές ανά τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 μαθητές στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων. Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.
  • Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
  • Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!

 

ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ!

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!

 

29 Ιούνη  2020

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vivliothiki_panepistimia
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
Η πρωτοβουλία του σχολείου στοχεύει στην προώθηση της ανάγνωσης, της φαντασίας και της κριτικής σκέψης μέσα από λογοτεχνικά βιβλία για εφήβους, με τη...
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
panepistimio-patrwn.jpg
Πανεπιστήμιο Πατρών: Υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές με το Welcome to UP 2025 & “Taste the City”
Welcome to UP 2025 & “Taste the City”: Οι πρωτοετείς φοιτητές ανακαλύπτουν τις γεύσεις της Πάτρας με ειδικές προσφορέ
Πανεπιστήμιο Πατρών: Υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές με το Welcome to UP 2025 & “Taste the City”
νηπιο
61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών: 70 παιδιά, ένα μόνο τμήμα Ολοημέρου και επιλογή με... κλήρωση «στο κρεβάτι του Προκρούστη»
Ο Σύλλογος Γονέων καταγγέλλει την υποστελέχωση και την αμφιλεγόμενη διαδικασία επιλογής των παιδιών, ζητώντας άμεση τοποθέτηση προσωπικού για να...
61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών: 70 παιδιά, ένα μόνο τμήμα Ολοημέρου και επιλογή με... κλήρωση «στο κρεβάτι του Προκρούστη»
καθάρισμα
Κεραμική εστία σαν καινούρια σε 3 κινήσεις: Μυστικά για να λάμπει η κουζίνα σας
Για μια κουζίνα που λάμπει σαν καινούρια: Ανακαλύψτε πώς με τρεις απλές κινήσεις μπορείτε να αφαιρέσετε καμένα λίπη, δύσκολους λεκέδες και να...
Κεραμική εστία σαν καινούρια σε 3 κινήσεις: Μυστικά για να λάμπει η κουζίνα σας