Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Τις μέρες αυτές ζούμε σταθμούς στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος και όχι μόνο. Βρεθήκαμε εν μέσω πανδημίας ο ένας πλάι στον άλλο, με τους συναδέλφους μας, με τους γονείς και με τους μαθητές μας και μείναμε όρθιοι. Με την επιστροφή στα σχολεία ήρθαμε αντιμέτωποι με την ψήφιση ενός αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης της ΝΔ. H «αναβάθμιση του σχολείου» στην πράξη ξεκίνησε με τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων. Πρόκειται ουσιαστικά για μια ακόμη επίθεση ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών.
Μέσα στον ίδιο κυκεώνα, ήρθε και η υπουργική απόφαση για την δια ζώσης αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη. Μια νομοθετική ρύθμιση που έχει καταδικαστεί στο σύνολο της κοινωνίας ως απαράδεκτη. Εκατοντάδες Σύλλογοι Διδασκόντων σε όλη τη χώρα πήραν αποφάσεις ενάντια στην εφαρμογή της υπουργικής απόφασης προκειμένου να μη μετατραπεί η αίθουσα σε «ριάλιτι», να μην μετατραπεί το σχολείο σε ένα απέραντο «big brother».
Η ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος έχει αποδείξει, πως όταν οι συνάδελφοι το αποφασίσουν συλλογικά μπορούν να ακυρώσουν στην πράξη οποιαδήποτε ρύθμιση ή νόμο στέκεται απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων είναι κατάκτηση και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα των συναδέλφων να συζητάνε, να παίρνουν αποφάσεις και να τις υλοποιούν σε θέματα που αφορούν όλη τη σχολική ζωή. Για αυτό ακριβώς το λόγο ο σύλλογος διδασκόντων είναι το ζωντανό κύτταρο του σχολείου, παρά τις προσπάθειες που γίνονται κατά καιρούς από όλες τις κυβερνήσεις να απονευρωθεί ο ρόλος του.
Τέτοιο περιστατικό ήταν και αυτό που συνέβη στο 6ο Γυμνάσιο Αθηνών όπου αφορμή στάθηκε το αίτημα εκπαιδευτικών του σχολείου να συγκληθεί σύλλογος με θέμα τη «ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος». Όταν συζητήθηκε για πρώτη φορά το θέμα η Διευθύντρια διέκοψε το σύλλογο λέγοντας ότι δεν είναι αρμοδιότητα του συλλόγου να συζητάει για τέτοια ζητήματα! Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη ο σύλλογος συγκέντρωσε υπογραφές (σύμφωνα με τη νομοθεσία που τόσο ευλαβικά χρησιμοποιεί η Διεύθυνση του σχολείου) και ζήτησε να συγκληθεί σύλλογος με το ίδιο θέμα. Εν τέλει, η διευθύντρια του σχολείου αναγκάστηκε να δεχτεί να συνέλθει ο σύλλογος Διδασκόντων, με δικό της όμως θέμα, αλλοιώνοντας για άλλη μια φορά τη βούληση των συναδέλφων. Και εντέλει να καταλήξουμε πως δεν επρόκειτο για Σύλλογο Διδασκόντων αλλά «για συζήτηση – ανταλλαγή απόψεων, όπου ο καθένας μας θα μιλά και θα γράφει ό,τι θέλει ως ΑΤΟΜΟ και ότι δεν θα γραφεί πρακτικό που θα λέει ότι ο Σύλλογος διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου θεωρεί...» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Η ΑΣΕ καλεί τους συναδέλφους να υπερασπιστούν τα κεκτημένα πολλών ετών. Δηλαδή τη δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να έχει την παιδαγωγική ευθύνη, να εκφράζει γνώμη, τη βούληση των εκπαιδευτικών για την ολόπλευρη αναβάθμιση του σχολείου, να παίρνει αποφάσεις. Καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές σαν μέλη των συλλόγων διδασκόντων, να διευκολύνουν και να συμβάλουν σε αυτή την κατεύθυνση και εν προκειμένου τη Διευθύντρια και του 6ου Γυμνασίου Αθήνας !
Δεν θα περάσει καμία προσπάθεια να επιβληθεί με μειωτικό και απαξιωτικό τρόπο η κουλτούρα τρομοκρατίας ενόψει και των νέων μέτρων, να επιβληθεί «σιγή νεκροταφείου» μέσα στα σχολεία.
Καλούμε τους συναδέλφους να μη κάνουν βήμα πίσω από τις αξιώσεις μας για μια εκπαίδευση, που αν μη τι άλλο δεν θα μας μειώνει ως ανθρώπους και ως δασκάλους. Εμπνεόμαστε από χιλιάδες δασκάλους που έδωσαν αξιοπρεπή αγώνα σε πιο δύσκολες εποχές και στάθηκαν όρθιοι.
Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές, συνολικά οι εργαζόμενοι πρέπει να βάλουμε φρένο στην πολιτική που κάνει το σχολείο χειρότερο. Μέσα από τα σωματεία μας, να παλέψουμε για ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό για τους μαθητές μας, ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη γνώση και θα αναπτύσσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, θα δίνει εφόδια για τη ζωή και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή, ως την ενηλικίωσή του.
Απαιτούμε:
- Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών.
- Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
- Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
- Όχι στη μετατροπή της τάξης σε «ριάλιτι σόυ»
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
- 20 μαθητές ανά τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 μαθητές στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων. Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.
- Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
- Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!
ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ!
ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
29 Ιούνη 2020
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη