Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας τα τελευταία χρόνια δέχονται τα αλλεπάλληλα χτυπήματα της αδιαφορίας, της ελλιπούς χρηματοδότησης, της έλλειψης σχεδιασμού και ευαισθησίας με την οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται αυτές οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές δομές. Η λειτουργία των δομών τίθεται σε κίνδυνο λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησής τους και διότι το εκπαιδευτικό έργο που προσφέρεται σε αυτές είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον χρόνο πρόσληψης και το είδος της σύμβασης των ωρομισθίων.
Εμείς οι ωρομίσθιοι, οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας και οι ψυχολόγοι των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας σας κοινοποιούμε τα ακόλουθα:
•Καλούμαστε να προσφέρουμε το εκπαιδευτικό μας έργο με εποπτικά μέσα διδασκαλίας που είναι ελλιπή ή ανύπαρκτα, σε υποδομές που τις περισσότερες φορές δε διαθέτουν σύγχρονα εργαστήρια, αίθουσες προβολών, βιβλιοθήκες, γραφεία καθηγητών ή ακόμα και θέρμανση.
•Ειδικότερα, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και σε χώρους, σε αρκετές περιπτώσεις, αποτελούν εμπόδιο για την υλοποίηση του έργου των συμβούλων σταδιοδρομίας και δυσκολεύουν την ολοκλήρωση των καθηκόντων των ωρομισθίων.
• Οι περισσότεροι εκπαιδευόμενοί μας δυσκολεύονται, για οικονομικούς και άλλους λόγους, να παρακολουθήσουν τους γραμματισμούς.
• Οι εκπαιδευόμενοί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν είχαν τη δυνατότητα της τηλεεκπαίδευσης καθώς δε διέθεταν τα τεχνολογικά μέσα (ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο).
• Οι περισσότεροι γραμματισμοί αργούν κάθε χρόνο να ξεκινήσουν καθώς εξαρτώνται από τις προσλήψεις των ωρομισθίων.
• Είμαστε τυπικοί στις υποχρεώσεις μας ενώ δεν πληρωνόμαστε κανονικά, όπως συμβαίνει για τους ωρομισθίους άλλων δομών (π.χ. αναπληρωτές), πολλές φορές χωρίς άλλους οικονομικούς πόρους.
Δουλεύουμε στα Σ.Δ.Ε. γιατί αγαπάμε τον θεσμό αυτό και ας μην πληρωνόμαστε τις αργίες ή τις σχολικές εορτές, ενώ δεν είναι δική μας υπαιτιότητα που οι εκπαιδευτικές δομές δεν λειτουργούν τις μέρες αυτές.
• Εργαζόμαστε στα Σ.Δ.Ε. πέραν του κανονικού ωραρίου συμμετέχοντας σε συλλόγους, μετρώντας απουσίες, φτιάχνοντας καρτέλες, συντάσσοντας τις περιγραφικές αξιολογήσεις των εκπαιδευομένων μας και διεκπεραιώνοντας όποια υποχρέωση μας ανατίθεται για να στηρίξουμε τις δομές αυτές.
• Βιώνουμε κάθε χρόνο την πίεση της ωριαίας αντιμισθίας και της αγωνίας του «πότε» θα κληθούμε να αναλάβουμε υπηρεσία.
• Η προϋπηρεσία μας δεν υπολογίζεται στο σύνολο της, όπως όλων των άλλων ωρομισθίων και αυτό αποτελεί άνιση αντιμετώπιση και κατάφωρη αδικία σε βάρος μας.
• Τα ένσημα μας και οι αμοιβές μας δεν καταβάλλονται κανονικά με αποτέλεσμα όχι μόνο να τίθεται σε κίνδυνο η ένταξή μας στο Ταμείο Ανεργίας αλλά και η αξιοπρεπής διαβίωσή μας.
• Τα «δικαιώματα» της σύμβασης έργου που υπογράφουμε επιτρέπουν την αυξομείωση των ωρών της ανάθεσής μας οποιαδήποτε στιγμή, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τα όρια της ελαστικότητας των εργασιακών μας σχέσεων.
Το εκπαιδευτικό έτος εκπνέει και δεν έχουμε λάβει οριστική απάντηση αναφορικά με το θέμα των πληρωμών, των ενσήμων και της προϋπηρεσίας μας για την περίοδο που έκλεισαν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας λόγω της πανδημίας, ενώ παράλληλα πολλοί ωρομίσθιοι ενημερώθηκαν ότι οι ώρες τους μειώθηκαν δραματικά.
Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αν και έχει δεχθεί πλήθος τηλεφωνημάτων, αιτημάτων και επιστολών από συλλόγους και συναδέλφους, δεν απαντά παρατείνοντας την αγωνία μας. Δεν είμαστε επαίτες να εκλιπαρούμε για τα αυτονόητα και δε θα παραιτηθούμε από το εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο που προσφέρουμε στις δομές αυτές.
Η υπομονή μας δοκιμάζεται εδώ και πολύ καιρό καθώς απειλούνται τα όρια της αξιοπρέπειάς μας.
Α Π Α Ι Τ Ο Υ Μ Ε
• Να χρηματοδοτηθούν επαρκώς οι δομές αυτές που προσφέρουν, πρωτίστως, κοινωνικό έργο.
• Να υπάρξει κοινωνική και οικονομική μέριμνα για τους
εκπαιδευόμενους μας που ανήκουν σε κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες.
• Να υπάρξει σχεδιασμός για τη συνέχεια της εκπαίδευσης ή/και κατάρτισης μετά τα Σ.Δ.Ε..
• Να υπάρξει σχεδιασμός για το πως θα λειτουργήσουν οι δομές στην περίπτωση εκδήλωσης νέου κύματος πανδημίας.
• Να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Σ.Δ.Ε..
• Η έναρξη του σχολικού έτους να γίνεται κανονικά όπως σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
• Να καταβάλλονται κανονικά οι αμοιβές μας και οι ασφαλιστικές εισφορές μας.
• Επανεξέταση της σχέσεως εργασίας μας.
• Να μη μειωθούν οι ώρες των συναδέλφων μας, συμβούλων και ωρομισθίων.
• Να καταβληθούν οι αμοιβές και οι ασφαλιστικές εισφορές για την περίοδο που ήταν κλειστές οι δομές λόγω της πανδημίας.
•Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στα Σ.Δ.Ε. των καθηγητών που τα στηρίζουν τόσα χρόνια.
Η δεύτερη ευκαιρία στη γνώση και στη ζωή είναι λειτούργημα και θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη ευαισθησία._
Η κοινοποίηση του παρόντος κειμένου είναι μια πρωτοβουλία των ωρομισθίων του Σ.Δ.Ε. Μεσολογγίου.
Σε λίγες μέρες μόνο το έχουν συνυπογράψει πάνω από εκατόν πενήντα εκπαιδευομένοι Σ.Δ.Ε., συνάδελφοι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και ωρομίσθιοι), καθηγητές Πανεπιστημίου και όσοι στηρίζουν τον θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.
Παρακαλούνται όσοι επιθυμούν να συνυπογράψουν το εν λόγω κείμενο να αποστείλουν τα στοιχεία τους (επώνυμο-όνομα) και την ιδιότητά τους στις ακόλουθες ηλεκτρονικές διευθύνσεις (email):
ή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη