Πολυτεχνείο: Αποφασίστηκε η αποκατάσταση και επαναλειτουργία του ιστορικού κτιρίου Γκίνη
Η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου αποφάσισε ομόφωνα στις 29 Μαΐου 2020 την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του κτιρίου Γκίνη στο πλαίσιο της γενικότερης ανάδειξης του συγκροτήματος Πατησίων.

Το κτίριο Γκίνη είναι εμβληματικό κτίριο.

Έχει μνημειώδη όψη στην οδό Στουρνάρη, στέγασε για πολλές δεκαετίες τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών και φέρει το όνομα του καθηγητή και διευθυντή της Άγγελου Γκίνη που συνέβαλε στη διαμόρφωση του σύγχρονου Πολυτεχνείου μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο. Η παλιά πτέρυγα οικοδομήθηκε τη δεκαετία του 1920 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Κώστα Κιτσίκη, μετέπειτα καθηγητή και κοσμήτορα της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, που ανέλαβε επίσης της επέκτασή του με προσθήκες και νέα πτέρυγα στις δεκαετίες του 1950 και 60. Είναι διατηρητέο ιστορικό μνημείο, όπως και τα άλλα κτίρια του συγκροτήματος, «για κοινωνικούς, αρχιτεκτονικούς, τεχνικούς, ιστορικούς και επιστημονικούς λόγους».

Το κτίριο Γκίνη έχει πέντε αμφιθέατρα των 250 θέσεων, τέσσερα από τα οποία είναι επάλληλα στη νέα πτέρυγα, πολλές μεγάλες αίθουσες με ευελιξία χρήσεων και ευρείς κοινόχρηστους χώρους γύρω από το μνημειακό κλιμακοστάσιο. Παρά την ιστορική μορφολογία του, είναι μια στιβαρή κατασκευή οπλισμένου σκυροδέματος. Μετά από τη μεταφορά πολλών Σχολών του ΕΜΠ στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, το κτίριο παρήκμασε και εφθάρη. Με την απόφαση της Συγκλήτου, που ενεργοποιεί όλες τις δυνάμεις της πολυτεχνειακής κοινότητας, θα ανακτήσει ακαδημαϊκό περιεχόμενο πολιτιστικής και ερευνητικής αιχμής, που θα αποτελεί σημαντική προσφορά στην κοινωνία και την Πολιτεία και θα συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση του συγκροτήματος Πατησίων.

 Η επαναλειτουργία του κτιρίου Γκίνη στοχεύει στην πολύπλευρη ανάπτυξη εκπαιδευτικών, ερευνητικών και πολιτισμικών δραστηριοτήτων και στην ανάδειξή του ως πολύμορφου κέντρου, ανοιχτού στο σύνολο της πολυτεχνειακής κοινότητας και ευρύτερα της κοινωνίας. Οι κατευθύνσεις της επαναλειτουργίας θα είναι αντικείμενο γόνιμης συζήτησης εντός της πολυτεχνειακής κοινότητας.

Ως βάση για τη συζήτηση αυτή που συνδέεται με τους προγραμματικούς στόχους της επαναλειτουργίας του κτιρίου Γκίνη προτείνεται η ίδρυση ενός κόμβου ερευνών για τη στρατηγική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών που αφορούν στις επιστήμες του μηχανικού σε θέματα υγείας, πολιτισμού, περιβάλλοντος και φυσικών καταστροφών, σε συνδυασμό με ένα συνεδριακό κέντρο ‘τεχνών και επιστημών’ και ένα σύγχρονο μουσείο τεχνολογίας με εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Η πολυδιάστατη αυτή ενεργοποίηση φιλοδοξεί να αποδώσει ένα κέντρο διεπιστημονικής συνάντησης διεθνούς εμβέλειας, ανοίγοντας ταυτόχρονα μια δίοδο επικοινωνίας με όλες τις βαθμίδες της παιδείας.

Ο σχεδιασμός και οι μελέτες που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του έργου θα γίνουν με ευθύνη των μελών του ΕΜΠ και θα χρηματοδοτηθούν με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ