ΕΛΜΕ Λέσβου: Γενική Συνέλευση, Πέμπτη 28/5, στα Κεντρικά Λύκεια
Εισήγηση αγωνιστικών παρεμβάσεων στις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ

Όλες/όλοι στην (εξ' αναβολής) Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Λέσβου, σήμερα Πέμπτη 28/5, 19.00 στον αύλειο  χώρο των Κεντρικών Λυκείων. ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΕΛΜΕ

-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ!

-ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ-ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η Υ.Α. ΚΕΡΑΜΕΩΣ!

-ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ/ΑΙΧΜΕΣ ΠΑΛΗΣ-ΑΙΤΗΜΑΤΑ-ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ! ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ! ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ  ΟΙ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ!

Η κυβέρνηση ΝΔ αποδεικνύεται ότι είναι μία από τις αντιλαϊκότερες των τελευταίων δεκαετιών. Το πολιτικό σύστημα της στυγνής εκμετάλλευσης και καταπίεσης, της δήθεν κοινοβουλευτικής «εναλλαγής», που εξυπηρετεί ενιαία τα συμφέροντα των κομματιών της αστικής τάξης, επέβαλλε τα τελευταία 11 χρόνια τα «μνημόνια» και τη βαρβαρότητα της βίαιης αναδιανομής εισοδήματος υπέρ των πλουσίων, το γκρέμισμα του εναπομείναντος κράτους πρόνοιας. Από όλες τις κυβερνήσεις με κορμό ΝΔ/ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ, ρυθμιστές και ακόλουθους στις γενικότερες κατευθύνσεις του κεφαλαίου και του διεθνούς ιμπεριαλισμού, είχαμε πολιτικές με σκληρό και αιματηρό τίμημα για τους εργαζόμενους και τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Αντίθετα οι καναλάρχες, οι κλινικάρχες, η ιδιωτική εκπαίδευση, οι εφοπλιστές κ.ά. παίρνουν συνεχώς μεγάλα κομμάτια της πίτας από το ξεπούλημα-ιδιωτικοποίηση του δημοσίου πλούτου και τις σάρκες από τα απομεινάρια της συρρίκνωσης της Δημόσιας Παιδείας, Υγείας, ασφάλισης και πρόνοιας.

Τα ντόπια και διεθνή αρπακτικά του κεφαλαίου αντιμετώπισαν και την πανδημική κρίση του COVID-19 σαν μια ακόμα ευκαιρία. Στο πλευρό τους η κυβέρνηση, που επικοινωνιακά χειρίστηκε την κρίση, με μηδαμινά μέτρα ενίσχυσης του ΕΣΥ και με απαγορεύσεις μετακινήσεων και συγκεντρώσεων. Το success story τους, πιθανόν να τελειώσει γρήγορα, αφού  υπηρετώντας πολιτικές σκοπιμότητες, επιβάλλουν την επαναφορά στη «νέα κανονικότητα», με ελάχιστα μέτρα πρόληψης και προστασίας για το πληθυσμό (π.χ. στο Βέλγιο της Ε.Ε. των διαλυμένων δημοσίων συστημάτων υγείας, πραγματοποιούνται 25.000 τεστ την ημέρα, ενώ στην Ελλάδα έχουν γίνει 153.000 από την αρχή της κρίσης!...). Μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που ξεκίνησε, έρχονται νέα «μνημόνια» και σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις με την καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων το τελευταίο δίμηνο, με δεκάδες χιλιάδες απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα και ελαστικοποίηση σχέσεων εργασίας. Η εφαρμογή από την κυβέρνηση προγραμμάτων για την επιδότηση της μερικής ή ολικής ανεργίας και του 1 εκατ. ανθρώπων που βρίσκονται σε αναστολή σύμβασης, η μείωση του χρόνου εργασίας, 20 έως 30% μείωση των μισθών, η επικράτηση των minijobs, αλλά και των συμβάσεων μηδενικού χρόνου, το πρόγραμμα Sure που επεκτείνει μέχρι το τέλος του έτους την εκ περιτροπής εργασία, η επέκτασή τους στο ευρύτερο Δημόσιο, η θεσμοθετημένη επιβολή της μισής δουλειάς, μισής ζωής, μισών δικαιωμάτων, η ψήφιση και επιβολή των ΠΝΠ, αλλά και άλλων 26 νομοθετημάτων με fast track διαδικασίες δείχνουν ανάγλυφα τη «νέα κανονικότητα».

Πρόσφατα ψήφισαν νόμο που επιτρέπει την λεηλασία της φύσης και την καταστροφή του περιβάλλοντος, στο όνομα της «ανάπτυξης» και των επενδύσεων. Σε 4 μόνο χρόνια επιβλήθηκαν δύο αντιασφαλιστικοί νόμοι που έκαναν για πολλούς εργαζόμενους τη σύνταξη όνειρο θερινής νυκτός. Διαλύθηκε το δημόσιο σύστημα και η ιδιωτικοποίηση είναι προ των πυλών. Το επιτελικό κράτος της ΝΔ, ξενοφοβικό και αντικοινωνικό, επιβάλλεται με την γενικευμένη καταστολή σε κάθε κέντρο προσφυγικής ζωής, με αντίστοιχους διαδοχικούς νόμους περιορισμού του ασύλου και επαναπροώθησης κόντρα στις διεθνείς συμβάσεις, αλλά και το άδειασμα με τη βία των πλατειών με πρόσχημα την πανδημία, εκεί όπου δεν συχνάζουν φίλοι της κυβέρνησης. Η επιβολή της ιδιωτικής παιδείας και υγείας και των ορέξεών τους στο δημόσιο σύστημα, η πενιχρή ενίσχυση του ΕΣΥ μέσα στην πανδημία, οι χρυσές δουλειές και οι ευκαιρίες για το κεφάλαιο στις συνθήκες αυτές, η ιδιωτικοποίηση σε ό,τι από τον δημόσιο πλούτο έχει απομείνει, είναι η οδυνηρή συνέχεια.

Οι σκοπιμότητες αυτές καθόρισαν το όπως-όπως άνοιγμα των σχολείων, με ελλιπή μέτρα υγειονομικής προστασίας, στο τέλος μάλιστα της σχολικής χρονιάς, και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, που έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να καλύψει η εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων για λίγες πια μέρες μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

Στην κατεύθυνση του νεοφιλελεύθερου αυτού ολοκληρωτισμού κυβέρνησης, Ε.Ε., ΟΟΣΑ, ΣΕΒ, το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο έρχεται  να σαρώσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών και είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ/ ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖA

  • Εντείνει και πολλαπλασιάζει τους ταξικούς φραγμούς. Μετατρέπει το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε εξεταστικά κέντρα-κάτεργα. Με την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια, με την επιβολή της βάσης του 10 για την προαγωγή και απόλυση.
  • Νέο χτύπημα για τα ΕΠΑΛ, σε συνέχιση των πολιτικών των «μη παρακολουθούντων» και της συρρίκνωσης τομέων-ειδικοτήτων, με το ηλικιακό όριο των 17 χρόνων στις εγγραφές, που αποκλείει το 1/3 των μαθητών σπρώχνοντάς τους στην αγκαλιά της άτυπης εκπαίδευσης, της φτηνής κατάρτισης, της ανειδίκευτης εργασίας και των ιδιωτικών ΚΕΚ/ΙΕΚ.
  • Αντί να μειώσει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε όλα τα σχολεία σύμφωνα με τις πραγματικές μαθησιακές ανάγκες, στη βάση των οδηγιών του ΟΟΣΑ αυξάνει τον αριθμό αυτό στα δημοτικά (26), αλλά και στα νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα όχι μόνο την υποβάθμιση της διδασκαλίας, αλλά και την εξοικονόμηση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ήδη αν υλοποιηθεί θα υπάρξουν τουλάχιστον 1.000 υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί.
  • Σαν συνέχεια του προσοντολόγιου Γαβρόγλου έχουμε αύξηση των ποινών αποκλεισμού τουλάχιστον στα 2 έτη για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται, αφού πολλοί χωρίς κίνητρα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσης εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, είναι αδύνατο να επιβιώσουν.
  • Περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ με τη θέσπιση ξενόγλωσσων τμημάτων στον προπτυχιακό κύκλο με δίδακτρα και περιορισμός των μετεγγραφών, αντί για την αύξησή τους με κοινωνικά κριτήρια.
  • Ενισχύει τη διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων με την αύξηση και ενίσχυση των προτύπων σε βάρος των πειραματικών προβάλλοντας το ιδεολόγημα της «αριστείας» και την ταξική κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και  σχολείων. Το αντιδραστικό πλαίσιο στην εφαρμογή της αξιολόγησης σε Πρότυπα και Πειραματικά θα είναι το πρόκριμα για την εφαρμογή της σε όλα τα σχολεία.
  • Εισάγει νέες θεματικές και «εργαστήρια δεξιοτήτων» από το νηπιαγωγείο, αλλοιώνοντας ακόμα περισσότερο την μορφή της γνώσης, μετατρέποντάς την σε πληροφορία, εθελοντισμό, δεξιότητα. Αντιθέτως, υποβαθμίζει το μάθημα της κοινωνιολογίας και το αφαιρεί από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. 
  • Επιδιώκει να επιβάλει τον νεοσυντηρητικό «ορθολογισμό» του αυταρχισμού και της πειθάρχησης με τη λειτουργία της σχολικής μονάδας  με «εσωτερικό κανονισμό», με την επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής που στιγματίζει τους μαθητές, με την αύξηση των αποβολών.
  • Εισάγει το θεσμό του «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», αντί να προχωρήσει στους αναγκαίους διορισμούς του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ)  για τη στήριξη  των μαθητών.
  • Υποβαθμίζει την ειδική αγωγή. Οι τοποθετήσεις μονίμων νεοδιοριζόμενων θα γίνουν, όποτε γίνουν, μόνο σε ΣΜΕΑΕ (ειδικά σχολεία) ενώ υπονομεύονται οι άλλες  δομές (ΤΕ και παράλληλης στήριξης) και κυρίως τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
  • Θεσπίζει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, σαν συνέχεια του Νόμου 4547/19, «εσωτερική και εξωτερική», με «άξονες και σχέδια δράσης», με προγραμματισμούς και αποτιμήσεις, ανάρτηση συνεχών ποσοτικών στοιχείων, από την επόμενη σχολική χρονιά. Στόχος είναι η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση, η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όπως θεσμοθετήθηκε για τα ΑΕΙ, το σπάσιμο του ενιαίου του αναλυτικού προγράμματος, το κλείσιμο σχολείων και η αποτροπή της μαζικής εκπαίδευσης.
  • Εισάγει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού με ΠΔ από το Σεπτέμβρη του ΄20, με εφαρμογή σε όλα τα σχολεία ένα χρόνο μετά. Η αξιολόγηση αποδίδει στους εκπαιδευτικούς τις ευθύνες για τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, Ε.Ε, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, τους πολυδιασπάει, διαλύει τη συλλογικότητα, υπόσχεται ανέλιξη στους πρόθυμους, επιδιώκει την υποταγή, οδηγεί στη μισθολογική εξατομίκευση, αλλά και στις απολύσεις.

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ-ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η  ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η Υ.Α. ΚΕΡΑΜΕΩΣ!

Η τελευταία ανήκουστη τροπολογία και Υ.Α. Κεραμέως, που μονιμοποιεί τη σύγχρονη «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και θεσμοθετεί τη ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος μέσα από τη σχολική τάξη και το συνδυασμό τους, έρχεται να δείξει το αποκρουστικό πρόσωπο του πανοπτικού ελέγχου και των αξιολογήσεων της πολιτικής κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ και όχι μόνο για «ειδικές συνθήκες». Καταπατώντας κάθε παιδαγωγική αρχή και ελευθερία, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια κάθε επίκληση προσωπικών δεδομένων και δικαιωμάτων, η τροπολογία αυτή δείχνει από τώρα την εξαφάνιση κενών σε απομακρυσμένες, νησιωτικές και άλλες περιοχές, που με ευθύνη της κρατικής πολιτικής των περικοπών και της αδιοριστίας, αναπληρωτές τα καλύπτουν ακόμα και μετά τα Χριστούγεννα. Η ρύθμιση αυτή επιδιώκει την πειθάρχηση, τυποποίηση και μετατροπή της γνώσης σε πληροφορία και δεξιότητα με μετρήσιμα αποτελέσματα. Έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυθαίρετα, από την κάθε κυβέρνηση και οποιαδήποτε κινητοποίηση. Στόχος τους η αντικατάσταση μέρους της ζωντανής εργασίας από την τηλεργασία σε όλη την κοινωνία, η εξοικονόμηση προσωπικού, το σπάσιμο των μαζικών εργασιακών όρων και του 8ωρου, η εξατομίκευση της εργασίας, το χτύπημα  των εργασιακών δικαιωμάτων, η μερική ή ολική ανεργία και γενικότερα η μείωση του κόστους εργασίας. Η «νέα κανονικότητα» παγκόσμια σαρώνει μισθούς, θέσεις εργασίας, δικαιώματα. Σε όλες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, ΣΕΒ αλλά και των πορισμάτων των «εθνικών διαλόγων» για την Παιδεία (Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής 2016, Πόρισμα Λιάκου 2016) προτάσσεται η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ως αντιστάθμισμα στο ακριβό δημόσιο ελληνικό σχολείο.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ

  • Μαζική αντίσταση στην αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-Κεφαλαίου! Όλοι στους αγώνες. Η συλλογική πάλη μπορεί να νικήσει! Κλιμακώνουμε τους αγώνες μας και συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και Υγείας για όλους, χωρίς αποκλεισμούς και για πλήρη εργασιακά δικαιώματα!
  • Η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και η απαξίωση των εκπαιδευτικών δε θα περάσουν. Η απάντησή μας είναι ο πανεκπαιδευτικός, ανυποχώρητος, παρατεταμένος μαχητικός αγώνας διαρκείας.
  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μέσα στη λαίλαπα της πανδημίας (ΠΝΠ και νόμοι).
  • Οι ΕΛΜΕ να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους για να οργανώσουν την απάντηση του κλάδου ενιαία και συνολικά κατά του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου. Με τα πρωτοβάθμια σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, με συμμετοχή γονέων, μαθητών και φοιτητικών συλλόγων, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα έχει ήδη βγει μαζικά στους δρόμους σε όλη τη χώρα και απαιτεί να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό, οπισθοδρομικό, εξεταστικοκεντρικό νομοσχέδιο

των νέων ταξικών φραγμών και αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.

  • Σε συντονισμό και με αγωνιστική αλληλεγγύη, συνεχίζουμε με σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων σε Βουλή, Υπουργεία, ΠΔΕ, ΔΔΕ κλπ με πολύμορφες δράσεις, συνεντεύξεις τύπου, μαζικές ενημερώσεις, ανοιχτές εκδηλώσεις των ΕΛΜΕ, γράμματα σε γονείς, αφισοκολλήσεις, πανό κ.ά. και μια μεγάλη κινητοποίηση  κάθε βδομάδα σε όλη τη χώρα, επιδιώκουμε να αποσυρθούν τα αντιεκπαιδευτικά και αντικοινωνικά μέτρα της κυβέρνησης (πολυνομοσχέδιο, τροπολογία κλπ)

Συμμετέχουμε μαζικά στις Γενικές μας Συνελεύσεις. Αποφασίζουμε πολύμορφο, ανυποχώρητο αγώνα με αποφασιστικά αγωνιστικά βήματα:

  • Καμπάνια ενημέρωσης της κοινωνίας, συναντήσεις συντονισμού με γονείς, φοιτητές και μαθητές, πρωτοβουλίες συντονισμών σωματείων.
  • Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα την Τρίτη 26/5 (19.00, Προπύλαια, Αθήνα, απόφαση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ).
  • Παραστάσεις διαμαρτυρίας-αποκλεισμοί σε ΔΔΕ-ΠΔΕ, εκδηλώσεις ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ, τοπικές δράσεις, Πέμπτη 28/5.
  • Πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα με 3+3 στάσεις εργασίας από ΟΛΜΕ/ΕΛΜΕ, αν το ν/σ κατατεθεί πριν τη συνέλευση προέδρων (απόφαση ΟΛΜΕ).
  • Σύγκληση άμεσα της ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ (να οριστεί Δευτέρα 1/6).
  • Προχωράμε σε κλιμάκωση με 48ωρη απεργία με την κατάθεση του νομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής με συγκεντρώσεις την πρώτη μέρα σε όλους τους νομούς και συγκέντρωση τη δεύτερη μέρα όλων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα με κάλυψη εξόδων από ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ.
  • Πανελλαδική μέρα δράσης για την Παιδεία και την Υγεία με κοινό συλλαλητήριο με ΟΕΝΓΕ την Τετάρτη 3/6.
  • Νέες γενικές συνελεύσεις για αγωνιστική απεργιακή κλιμάκωση.

Με συλλογικές και αγωνιστικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων προωθούμε τις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και του κλάδου. Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα για την προώθηση των διεκδικήσεων.

Καμιά συναίνεση! Καμιά συμμετοχή στο μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση ήχου ή και εικόνας ή διαδικτυακού μαθήματος με όποιον άλλο τρόπο μέσα από σχολική τάξη. Καμιά υποκατάσταση της φυσικής τάξης, όχι στον διπλασιασμό του ωραρίου με μαθήματα για παρόντες και απόντες. Η κυβέρνηση έκανε προαιρετική την παρακολούθηση και να πάρει στο ακέραιο το κόστος της πολιτικής της στην εκπαίδευση. Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις  για Απεργία – Αποχή, παρέχοντας συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων. Καλούμε τους συναδέλφους στους Συλλόγους  Διδασκόντων, ακολουθώντας τις αποφάσεις των συνδικάτων και αξιοποιώντας την απόφαση της ΑΔΕΔΥ  να μην υλοποιήσουν στα σχολεία τους το μάθημα με ζωντανή μετάδοση με όποιο τρόπο. Η απεργία-αποχή καλύπτει όλους τους συναδέλφους, που ενώ διδάσκουν στο σχολείο, τους ζητηθεί να εφαρμόσουν την τροπολογία και την ΥΑ της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», σε όποια εκδοχή.

Οι αποφάσεις και ο σχεδιασμός της ΟΛΜΕ είναι χαρακτηριστικές του κλίματος εφησυχασμού και άμεσης ή έμμεσης αποδοχής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Δεν υπήρξαν έγκαιρες γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ (είναι ακόμα στον αέρα). Κανένα σχέδιο με απεργιακά βήματα, για να αποκτήσει ο κλάδος ουσιαστικό αγωνιστικό βηματισμό. Αυτή η τακτική δεν λαμβάνει υπόψη της την κατάσταση στα σχολεία, δηλαδή, αν πάρθηκαν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας των μαθητών και εκπαιδευτικών. Παραχωρεί την πρωτοβουλία των κινήσεων στην κυβέρνηση σε σχέση με την κατάθεση και ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, άρα μετατρέπει συναδέλφους και ΕΛΜΕ σε παρακολουθητές των εξελίξεων. ΔΕ δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις μαζικής αμφισβήτησης και ανατροπής των σχεδίων της κυβέρνησης, για να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο! Απόδειξη αποτελεί ο αιφνιδιασμός της κυβέρνησης με την τροπολογία και την Υ.Α. για εξ αποστάσεως και ζωντανή αναμετάδοση. Καλούμε την ΟΛΜΕ να ανταποκριθεί στις αγωνίες των εκπαιδευτικών, που αποδεικνύουν τα μαζικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα. Να σταματήσει την κωλυσιεργία και τις αποσπασματικές κινητοποιήσεις. Όταν η Κεραμέως δηλώνει στη Βουλή ότι δεν κάνει «ούτε βήμα πίσω», εμείς πρέπει να κάνουμε βήματα μπροστά, χωρίς να σπέρνονται ψευδαισθήσεις, πότε για τη γνωμοδότηση της κάθε ΑΠΠΔΧ, πότε  για τις δήθεν «θετικές πλευρές» του πολυνομοσχεδίου, αλλά και για υποχωρήσεις σε επιμέρους άρθρα, απ’ όσους θέλουν να σταματήσει ο αγώνας. Οι όποιες υποχωρήσεις της κυβέρνησης πρέπει να αποδειχθούν και οφείλονται στους αγώνες που  επιβάλλεται να συνεχιστούν και να κλιμακωθούν για την πλήρη απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου. Η ΟΛΜΕ να καταθέσει τώρα ενιαίο πρόγραμμα δράσης αποφασιστικής κλιμάκωσης του αγώνα, για να υπάρχει προοπτική νίκης.

ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Να καλυφθούν τώρα τα 40.000 πραγματικά κενά. Κανένας αναπληρωτής να μην απολυθεί. Ανανέωση για ένα χρόνο των συμβάσεων των αναπληρωτών που λήγουν 21/6 σε α/θμια και 30/6 σε β/θμια. Όχι στη χρήση εξ αποστάσεως για κάλυψη κενών και λόγω «ειδικών συνθηκών».
  • Μέχρι 15 μαθητές σε όλα τα τμήματα για την εξασφάλιση της εκπαιδευτικής παιδαγωγικής πληρότητας, αλλά και της υγειονομικής ασφάλειας.
  • Ενίσχυση όλων των υποστηρικτικών δομών που φυτοζωούν, με κατάλληλο μόνιμο προσωπικό. Κατ΄ οίκον διδασκαλίας, κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων, ενισχυτικής και πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μόνιμες συμβάσεις και προσλήψεις καθαριστριών.

ΑΙΧΜΕΣ ΠΑΛΗΣ-ΑΙΤΗΜΑΤΑ-ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

  • Να πάρει πίσω η κυβέρνηση το αντιλαϊκό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.  Όχι στο «Νέο Λύκειο» και στα σχολεία της επίτασης των ταξικών φραγμών στη γνώση, του εξεταστικού μαραθωνίου, της αποδόμησης των εργασιακών, δημοκρατικών, συλλογικών κατακτήσεων.
  • Αύξηση των εισακτέων στα ΑΕΙ, των μετεγγραφών φοιτητών, όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
  • Να αποσυρθεί-καταργηθεί η τροπολογία Κεραμέως. Όχι στη ζωντανή αναμετάδοση και σε κάθε εξ αποστάσεως αποσπασματική μεταφορά γνώσης. Απεργία-Αποχή.
  • Να παρθούν τώρα όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας για όλα τα σχολεία.
  • Καμιά Αξιολόγηση-Κατηγοριοποίηση-Απόλυση. Απεργία-Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Ενίσχυση των αποφάσεων 77  ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και ενεργοποίηση περαιτέρω των πρωτοβάθμιων σωματείων.
  • Κατοχύρωση της σταθερής δουλειάς και οργανικής θέσης για όλους. Μαζικοί διορισμοί τώρα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, αποκλειστικά με πτυχίο και προϋπηρεσία.
  • Μείωση ωραρίου στο επίπεδο του 2013. Καμία μείωση μισθών στο Δημόσιο. Κάτω το μισθολόγιο της πείνας. Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις! Επαναφορά των μισθών στο επίπεδο του 2009.
  • Οι Συνδικαλιστικές και Πολιτικές ελευθερίες είναι αδιαπραγμάτευτες. Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα.
  • Δωρεάν, Δημόσιο κι Ενιαίο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία.

σχετικά άρθρα

Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει η υπουργός Παιδείας
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση με βάση το Σύνταγμα είναι δωρεάν και ελεύθερη για όλους τους πολίτες της χώρας. Είναι όμως τελικά έτσι τα πράγματα και ποιοι τελικά...

Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης