1. Ο χώρος της Παιδείας απαιτεί συναινέσεις, νηφάλιο και τεκμηριωμένο διάλογο.
Έννοιες όπως φαίνεται άγνωστες για την Υπουργό Παιδείας και την Κυβέρνηση, όπως αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά στο θέμα της απευθείας μετάδοσης της διδασκαλίας από την τάξη, σε πραγματικό χρόνο.
Μάλιστα σε αντίθεση με ότι κάνει η Κυβέρνηση για τα υγειονομικά ζητήματα όπου ακολουθεί τις οδηγίες των επιστημόνων, στην παιδεία δεν ζητήθηκε καν η γνώμη των ειδικών.
Στη δεύτερη φάση της πανδημίας η παρακολούθηση του μαθήματος δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική και δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιες θα είναι οι συνθήκες και στη νέα σχολική χρονιά. Διέξοδο σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες δίνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Που είχε ξεκινήσει από το 2011 από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ,για να εγκαταλειφθεί στη συνέχεια από τον ΣΥΡΙΖΑ και την Νέα Δημοκρατία.
Είναι όμως τελείως διαφορετικό θέμα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, από τις κάμερες και απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας στην τάξη.
Το Υπουργείο Παιδείας συνειδητά δημιουργεί σύγχυση μεταξύ των δυο για να καλύψει την έλλειψη σοβαρού σχεδίου για το άνοιγμα των σχολείων και να υπερβεί τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσα από τη συκοφάντησή της.
2. Οφείλουμε για λόγους ισότιμης πρόσβασης να μην μείνουν παιδιά χωρίς διδασκαλία.
Τα μαθήματα ξεκίνησαν σε γυμνάσιο-λύκειο. Υπάρχει όμως και ένα μέρος των μαθητών που δεν βρίσκονται στην σχολική τάξη. Οφείλουμε για λόγους ισότιμης πρόσβασης να μην αφήσουμε αυτά τα παιδιά χωρίς διδασκαλία.
Όχι όμως με κάμερα μέσα στην τάξη.
Ήδη η εξ’ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, εφαρμόστηκε το τελευταίο διάστημα με την κρίση της πανδημίας. Με την μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών.
Και έτσι έπρεπε να συνεχίσουμε για όσα παιδιά έμειναν σπίτι, δεν είναι στο σχολείο.
Ευθύνεται η Υπουργός που δεν το προετοίμασε.
Η υποστήριξη των μαθητών εξ’ αποστάσεως μπορεί να γίνει πράξη με αναμόρφωση προγράμματος και χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος :
α) ασύγχρονης εκπαίδευσης με τις e-class και e-me πλατφόρμες, που έχουν προβλεφθεί –και ήδη λειτούργησαν-στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
β)σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας που ήδη χρησιμοποιεί το Υπουργείο (και εν συνεχεία την δημιουργία πλατφόρμας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου).
Για την ποιοτική αναβάθμιση της προσπάθειας είναι αναγκαία η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον χειρισμό των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.
3. Οι πειραματισμοί της κ. Κεραμέως είναι επικίνδυνοι.
Ειδικότερα οι οδηγίες του Υπουργείου για την μετάδοση απευθείας του μαθήματος.
•Δείχνουν να αγνοεί πλήρως την διαδραστική σχέση της διδασκαλίας.
Ο εκπαιδευτικός δεν είναι καρφωμένος στην καρέκλα του. Συνδιαλέγεται με τους μαθητές, συμμετέχει, λύνει ασκήσεις, ρωτά και απαντά σωστά ή λάθος ο ανήλικος που είναι στην τάξη. Η απευθείας μετάδοση γίνεται σαφές, ότι μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα για τα παιδιά. Η τάξη είναι ένα ιδιαίτερο οικοσύστημα, μέσα στο οποίο διαμορφώνονται οι αυριανοί πολίτες, δεν είναι θέαμα προς τα έξω.
•Δίνουν οδηγία στον εκπαιδευτικό να ανοίγει και να κλείνει όλη την ώρα τα μικρόφωνα, για να μην ακούγεται η φωνή των μαθητών!! Όποιος νομίζει ότι έτσι μπορεί να γίνει μάθημα, φαίνεται ότι δεν έχει περάσει ούτε έξω από αίθουσα διδασκαλίας.
•Αδιαφορούν πλήρως για τις επισημάνσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε εύλογο χρόνο για μια τεκμηριωμένη και επιστημονική έκθεση για τον αντίκτυπο αυτής της μεθόδου. Και επεσήμανε την ανάγκη διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς.
Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να ζητηθεί η συγκατάθεση και των οικογενειών των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
•Η τοποθέτηση κάμερας μέσα στα σχολεία δεν συμβάλλει στην αναγκαιότητα του ανοιχτού σχολείου, ανοιχτού στην πρόσβαση, στη διαφορετικότητα, στην κριτική σκέψη, στις καινοτομίες. Αντίθετα την καταστέλλει, την περιορίζει, καθώς υποτάσσεται στις ανάγκες της επικοινωνιακής πολιτικής του Υπουργείου. Επιστρέφει σε ένα παρωχημένο δάσκαλο, μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών.
•Να επισημάνουμε τέλος τις σοβαρές ανεπάρκειες στις υποδομές για μια αξιόπιστη απευθείας μετάδοση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη