«Όχι στις αναγκαστικές μετακινήσεις προσωπικού ειδικής»: Διαμαρτυρία στην ΠΔΕ Αττικής την Τετάρτη
Ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου

Θέμα: « Όχι στις αναγκαστικές μετακινήσεις προσωπικού ειδικής αγωγής -  Παράσταση διαμαρτυρίας Τετάρτη 20 – 5 – 2020 στις 12:00 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής (Α. Τσόχα 15 – 17)».

Πολλά χρόνια τώρα οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π. Ε.  καταγγέλλαμε  την υποστελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ (παλιότερα ΚΕΔΔΥ). Εν μέσω πανδημίας το ΥΠΑΙΘ  επιτέλους αναγνωρίζει τις ελλείψεις προσωπικού και επιχειρεί να αποφύγει τον διορισμό του  απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για να λειτουργήσουν ομαλά τα Κ.Ε.Σ.Υ σε όλη τη χώρα.

Στις 6 – 5 – 2020 η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη εξέδωσε εγκύκλιο (51382/ΓΔ4/5 – 5 – 2020) με τίτλο: «Λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης». Σύμφωνα με αυτή το Υπουργείο Παιδείας, αναγνωρίζοντας την έλλειψη του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για την ομαλή λειτουργία των ΚΕΣΥ σε όλη τη χώρα, μετακινεί προσωπικό  από τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης κάθε περιοχής για να καλύψει (αυτό που όφειλε να καλύψει με τους αναγκαίους μαζικούς μόνιμους διορισμούς) τις ανάγκες των ΚΕΣΥ (επαναξιολογήσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη,  αξιολογήσεις μαθητών που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα ή εισέρχονται για πρώτη φορά σε εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλαγή πλαισίου ή διατήρηση του πλαισίου φοίτησης μαθητών, αξιολογήσεις μαθητών που βρίσκονται σε διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων). Οι διαδικασίες  της πρώτης φάσης οικειοθελούς μετακίνησης προσωπικού έγιναν fast track, και ολοκληρώθηκαν στις 12 – 5 – 2020 με μετακίνηση 13 εκπαιδευτικών ΠΕ, ΔΕ και 16 εκπαιδευτικών ΕΕΠ στα ΚΕΣΥ Αττικής. Τα κενά στην Αττική είναι ακόμη πολλά. Η εγκύκλιος προβλέπει δεύτερη φάση σύμφωνα με την οποία ο Περιφερειακός Διευθυντής διαθέτει με δική του απόφαση προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών.

Το ΥΠΑΙΘ  με διαδικασίες fast track (μέσα σε 5 μέρες με προσωπική απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντη, χωρίς συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις), και με νομιμοφανείς προφάσεις, μετακινεί προσωπικό από τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης κάθε περιοχής για να καλύψει τις ανάγκες των Κ.Ε.Σ.Υ. (επαναξιολογήσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη,  αξιολογήσεις μαθητών που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα ή εισέρχονται για πρώτη φορά σε εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλαγή πλαισίου ή διατήρηση του πλαισίου φοίτησης μαθητών, αξιολογήσεις μαθητών που βρίσκονται σε διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων). Ανάγκες που διαχρονικά, όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, άφηναν ακάλυπτες, οδηγώντας τον ειδικό πληθυσμό είτε στο σπίτι του είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Η εγκύκλιος εκφράζει την πολιτική απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να καλύψει πρόσκαιρα και με τρόπο άτεγκτου διοικητισμού τις πραγματικές ανάγκες των Κ.Ε.Σ.Υ. σε βάρος όμως των μαθητών /-τριών των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης. Αποτελεί ομολογία των ευθυνών για την υποστελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. και κάνει πράξη το «Ανάγκα και Θεοί πείθονται» με κανονιστικές ρυθμίσεις που δημιουργούν πολλά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές αλλά και στα Κ.Ε.Σ.Υ.

 Θεωρούμε ότι η εγκύκλιος έρχεται σε αντίθεση με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων και συνιστά παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Το υπουργείο Παιδείας κατεδαφίζει για άλλη μια φορά τον μύθο για την τεράστια επιτυχία της εξ απόστασης «εκπαίδευσης». Χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους, οι οποίοι τις μέρες του εγκλεισμού είχαν μια σταθερή επικοινωνία και στήριξη, από το σύνολο των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης, μένουν παντελώς και πολυεπίπεδα ακάλυπτοι (παιδαγωγικά και θεραπευτικά) με την αναγκαστική μετακίνηση των εκπαιδευτικών και των θεραπευτών τους.

Το υπουργείο  Παιδείας, όπως και με την εξ απόστασης «εκπαίδευση», σαρώνει κάθε δικαίωμα στη σταθερή εργασία και αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον την εργασιακή περιπλάνηση και την αβεβαιότητα για το προσωπικό της Ειδικής Αγωγής. Η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων στα ΚΕΣΥ είναι αναπληρωτές και θα απολυθούν το καλοκαίρι σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Άρα η υποτιθέμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος μόνιμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία θα καταλήξει σε υποχρεωτική μετακίνηση για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Στο μέλλον, κάθε φορά που η εκάστοτε κυβέρνηση θα επιλέγει νέες περικοπές λόγω της υποχρηματοδότησης, το προσωπικό θα μετακινείται υποχρεωτικά από σχολείο σε σχολείο και από δομή σε δομή!! Ο χώρος της ειδικής αγωγής είναι το πείραμα για την ρευστοποίηση και της γενικής αγωγής.

Το υπουργείο Παιδείας αντί να πάρει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να υπάρχει το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στις δομές της ειδικής αγωγής και στις δομές υποστήριξης, ικανοποιώντας το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία, προσπαθεί να «βουλώσει» τα κενά και καλεί τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν τη δρομολογημένη επικοινωνία και επαφή που είχαν με τους μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για να στηρίξουν έναν θεσμό που όφειλε να έχει συνδράμει με όλα τα μέσα από την αρχή της πανδημίας.

Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου καταγγέλλει μια ακόμα επιθετική κίνηση του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης, απέναντι πρωτίστως στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα αναγκαστούν με σύντομες διαδικασίες να  ανταποκριθούν σε αξιολογήσεις, μετά από μεγάλο διάστημα εγκλεισμού τους, στοιχείο που εκ προοιμίου θα αλλοιώσει την όποια διαδικασία.

Καταγγέλλουμε επίσης την μετακίνηση (και μάλιστα σε ευρεία κλίμακα ) προσωπικού του χώρου της ειδικής αγωγής, αντί για τον αναγκαίο μόνιμο διορισμό όλων των απαραίτητων (σε αριθμό και πεδίο) ειδικοτήτων.

Δηλώνουμε σε όλους τους τόνους ότι δεν θα επιτρέψουμε την αιφνίδια διάθεση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στα ΚΕΣΥ, χωρίς δική τους δήλωση, όπως έχει γίνει ήδη σε κάποιες Περιφέρειες της χώρας.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ζητήσει την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου.

Απαιτούμε:

  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να καλυφθούν τόσο οι έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν από την πανδημία, όσο και οι διαχρονικές ελλείψεις που βασανίζουν την ειδική εκπαίδευση.
  • Μονιμοποίηση - Άμεσο διορισμό  όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στην ειδική εκπαίδευση, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, που η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ότι υπολείπονται των πραγματικών αναγκών που υπάρχουν.
  • Πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό ώστε να καταργηθούν οι λίστες αναμονής των παιδιών και να γίνονται οι διεπιστημονικές γνωματεύσεις με αποκλειστική ευθύνη του φορέα, σε άμεσο χρόνο από τον εντοπισμό του προβλήματος.
  • Ίδρυση και λειτουργία όλων  των ειδικών δομών (σχολεία, τμήματα ένταξης) ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
  • Λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των συναδέλφων που θα ξεκινήσουν τη διαδικασία των αξιολογήσεων (ατομικά μέσα, μάσκες, γάντια, αντισηπτικά,  καθαριότητα χώρων κτλ.) με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vodafone_generation
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next
Για πρώτη φορά, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Skills Upload Jr. Challenge, μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα έχουν την ευκαιρία να...
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next