Δεν είναι μόνο η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, δεν είναι μόνο η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών, και πολύ περισσότερο η έκθεση προσωπικών δεδομένων των ανήλικων μαθητών/τριων και η αποθήκευση και ενδεχομένως κακόβουλη επεξεργασία αυτού του υλικού που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. Είναι κυρίως λόγοι παιδαγωγικοί και ηθικοί.
Το μάθημα στην τάξη είναι η παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεται και είναι η βάση για την απόκτηση γνώσεων. Προϋποθέτει τη συμμετοχή του μαθητή και σε αυτήν αποσκοπεί. Και αυτό με τη ζωντανή αναμετάδοση θα καταστραφεί.
Από τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ιδιαίτερα στη σύγχρονη διδασκαλία, όπου ενώ διαπιστώθηκε ότι ο καθένας εξωσχολικός παράγοντας μπορούσε να παρακολουθήσει και να κριτικάρει το μάθημά μας, εντούτοις δε διακόπηκε, γίνεται φανερό ότι η άρνησή μας αυτή δεν προκύπτει από το φόβο της δικής μας έκθεσης. Εμείς λοιπόν οι ίδιοι που «εκτεθήκαμε» για να είμαστε κοντά στους μαθητές και στις μαθήτριές μας αρνούμαστε τη ζωντανή αναμετάδοση για να προστατεύσουμε πρώτα απ’ όλα τα παιδιά σας.
Με τις κάμερες γίνεται δημόσια η συμμετοχή ή μη των μαθητών/τριων, ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων, οι δεξιότητες, οι αδυναμίες και οι ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή/τριας. Παραβιάζεται η ιδιωτικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο αυθορμητισμός και η διάδραση θα εξαφανιστούν. Το μάθημα είναι μια πράξη ανακάλυψης και δημιουργίας στην οποία άμεσα συμμετέχουν και αλληλεπιδρούν όλοι οι εμπλεκόμενοι/ες, μια πράξη στην οποία τα παιδιά πρέπει να νιώθουν ελεύθερα να εκφράσουν τη γνώμη τους χωρίς φόβο.
Ακόμα και αν δε φαίνονται τα πρόσωπα των μαθητών/τριων, θα ακούγονται οι φωνές τους, οι σωστές ή μη απαντήσεις που θα δίνουν, οι εύστοχες ή μη απορίες που θα διατυπώνουν , οι παρατηρήσεις που πιθανόν να δεχθούν, και πολλά άλλα που καθημερινά εκφράζουν οι μαθητές/τριες μας στο δια ζώσης μάθημα στο οικείο, χωρίς αγνώστων προθέσεων παρατηρητές, περιβάλλον της σχολικής τάξης. Oι μαθητές/τριες θα εκτίθενται ως θέαμα ή ακρόαμα και αντικείμενο σχολιασμού σε τρίτους, θα κινδυνεύουν να γίνουν θύματα κοροϊδίας ή εκφοβισμού.
Ο/η εκπαιδευτικός θα είναι αναγκασμένος/η να περιοριστεί στο να «εκφωνεί» το μάθημα μπροστά σε έναν πίνακα, ενώ το ζητούμενο είναι το μάθημα να διεξάγεται στο μεγαλύτερο μέρος του από και με τους μαθητές.
Να θυμίσουμε ότι δυο μήνες τώρα πολλά παιδιά δεν παρακολουθούσαν και δε συμμετείχαν, γιατί δεν είχαν τον κατάλληλο εξοπλισμό και παρά τις ενέργειές μας δεν δόθηκε καμία βοήθεια από το Υπουργείο για την κάλυψη αυτών των αναγκών και την ισότιμη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει σε κάθε περίπτωση να είναι δίπλα και στους μαθητές και στις μαθήτριες που θα αναγκαστούν να απουσιάσουν, όπως πάντα κάνει για όσους και όσες κατά καιρούς απουσιάζουν από το μάθημα. Για τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα απουσιάζουν θα αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλε-εκπαίδευσης το σχετικό υλικό.
Ευελπιστούμε στη συνέχιση της καλής συνεργασίας και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη