Συνάδελφοι,
Τις τελευταίες μέρες έχουμε γίνει δέκτες καταγγελιών από συναδέλφους σε μεγάλα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια για τις πιέσεις που δέχονται από την εργοδοσία, προκειμένου να εφαρμοστεί η ζωντανή αναμετάδοση και βιντεοσκόπηση των μαθημάτων.
Η κυβέρνηση αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι μπροστά στην εξυπηρέτηση των στοχεύσεων της εργοδοσίας δεν υπολογίζει «ούτε ιερό ούτε όσιο» πέρασε τροπολογία που προβλέπει την εγκατάσταση καμερών στις σχολικές τάξεις για τη ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας μέσω internet. Την κυβέρνηση δεν την έπιασε ο πόνος για τις ανάγκες των μαθητών. Την ίδια – μάλιστα -στιγμή που το αντιλαϊκό νομοσχέδιο που φέρνει για την παιδεία αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας(!), μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο, αυξάνει τα ταξικά εμπόδια. Με αφορμή την πανδημία, πάνω στις αγωνίες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών η κυβέρνηση τώρα που βρήκε παπά θέλει να θάψει πεντ’ έξι.
Η τροπολογία ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για όλη την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν υπακούει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και εκθέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας για μαθητές και εκπαιδευτικούς ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για λόγους που ξεφεύγουν από τον έλεγχο και δεν έχουν την έγκριση του εκπαιδευτικού. Ακυρώνεται κάθε έννοια αυθορμητισμού από τους μαθητές, έννοια βασική σε κάθε διαδικασία μάθησης. Η τάξη είναι ένα ζωντανό κύτταρο στην οποία λαμβάνουν χώρα σύνθετες εκπαιδευτικές και κοινωνικές διαδικασίες που οικοδομούνται πάνω στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μαθητών – εκπαιδευτικού. Δε θα επιτρέψουμε να γίνει ιντερνετικό ριάλιτι. Πόσο εύκολο είναι να γίνει viral μια λανθασμένη άποψη ενός μαθητή, ή μια συμπεριφορά την ώρα του μαθήματος; Αλήθεια, ποιος θα καλύψει την ευθύνη ενός εκπαιδευτικού, στην περίπτωση που οι γονείς του μαθητή κινηθούν νομικά απέναντι σε τέτοιες περιπτώσεις; Όταν κλείνει η πόρτα της αίθουσας, υπεύθυνος είναι ο καθηγητής και ο δάσκαλος. Δεν είναι ούτε ο σχολάρχης, ούτε ο υπεύθυνος δευτεροβάθμιας.
Παράλληλα, η πρόβλεψη για δυνατότητα χρήσης της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και μετά το πέρας της πανδημίας κλείνει προκλητικά το μάτι στους σχολάρχες να εντείνουν την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, είναι ρύθμιση που θέλει να κατοχυρώσει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Δίνει τη δυνατότητα στους σχολάρχες να επικαλούνται «έκτακτους λόγους» και να κάνουν λάστιχο ωράρια και προγράμματα μέσω της τηλεργασίας, με πρόσθετες δραστηριότητες, επιτηρήσεις κτλ, καταργώντας επί της ουσίας την έννοια της σύμβασης! Αποτελεί ένα ακόμα όπλο στα χέρια της εργοδοσίας για αποτελεσματικότερο ξεζούμισμα των εργαζομένων! Και φυσικά όλοι γνωρίζουμε το μέγεθος της έντασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Καταδικάζουμε απερίφραστα συνολικά την κατάπτυστη τροπολογία! Να μην τολμήσουν οι σχολάρχες, πατώντας πάνω στην απαράδεκτη ρύθμιση της Κυβέρνησης να βάλουν κάμερες μέσα στις σχολικές αίθουσες! Όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, μαζί με γονείς και μαθητές να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια της εργοδοσίας να μετατρέψει την τάξη σε Big Brother.
Καλούμε τους συναδέλφους να βάλουμε φρένο στις επιδιώξεις των σχολαρχών, να καταγγείλουμε στο σωματείο ανάλογες πρακτικές και να αντιδράσουμε συλλογικά, με αποφάσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο!
Καμία κάμερα στα σχολεία!
Καμία βλαπτική μεταβολή στις εργασιακές συνθήκες!
Όλοι στη παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 18 Μάη στις 8 π.μ. στα εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα στην Παλλήνη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη