Η πραγματικότητα της θεσμοθέτησης της εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευσης και της ζωντανής αναμετάδοσης πίσω από τα ψεύτικα λόγια του υπουργείου
Ανακοίνωση των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

«Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».

Με αυτόν τον τρόπο ξεκινά η τροπολογία της κυβέρνησης για την ολοκληρωτική νομιμοποίηση της εξ’ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευσης στα σχολεία. Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας δηλώνουν υπερήφανοι καθώς η τηλεκπαίδευση -όπως και η τηλεργασία- εγκαινιάζει μια «νέα» κατάσταση για την χώρα.

Ποια πραγματικότητα εγκαινιάζεται όμως;

  1. Ότι η εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση ήρθε για να μείνει και να γιγαντώσει ακόμα περισσότερο τις ταξικές ανισότητες στην εκπαίδευση. Η εκπαίδευση δεν είναι πλέον δικαίωμα αλλά ατομική υπόθεση του μαθητή και της οικογένειας. Τα παιδιά που δεν μπορούν να ανταποκριθούν, τα παιδιά που δεν τους «παρέχεται» βοήθεια στο σπίτι, από το τελευταίο θρανίο, στην καλύτερη μεταφέρονται σε ένα μικρό «παράθυρο» στην γωνία μιας εικονικής τάξης. Επί της ουσίας αποκλείονται και πετιούνται έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία!
  2. Η τηλεργασία σημαίνει για τους εργαζόμενους διάλυση κάθε εργασιακού ωραρίου. Αυτό είναι αποδεδειγμένο σε όλους τους κλάδους και χώρες που εφαρμόζεται. Ανά πάσα ώρα και στιγμή καλείσαι να δουλέψεις «από το σπίτι» με αποτέλεσμα την πλήρη εντατικοποίηση της εργασίας. Το είδαν και συνάδελφοι όλο αυτό το διάστημα που αναγκάζονταν να «ανεβάζουν» αρχεία και ασκήσεις τα ξημερώματα, τα σαββατοκύριακα, το Πάσχα. Η «αθώα» ασύγχρονη το εγκαινίασε αυτό. Ο συνδυασμός «άδειας ειδικού σκοπού» και τηλεργασίας μάλιστα (που προβλέπεται από την ΠΝΠ 11/3) ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την κατάργηση του δικαιώματος στην άδεια!
  3.  Η εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση θα αποτελέσει μέσο καταστολής αγώνων αλλά μέχρι και απεργοσπαστικός μηχανισμός. Απρόβλεπτο -και παράνομο για την κυβέρνηση- γεγονός μπορεί να αποτελέσει μια μαθητική κατάληψη είτε μια απεργία στα ΜΜΜ. Απαγόρευση λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής μπορεί να θεωρηθεί μια απεργία εκπαιδευτικών. Υπάρχουν εμπειρίες από χώρες (Καναδάς) στις οποίες η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιήθηκε για να χτυπηθούν απεργιακές κινητοποιήσεις.
  4. Με την εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση εμπεδώνεται και καθιερώνεται η αξιολόγηση (δηλαδή συμμόρφωση) των συναδέλφων. Δεν αναφερόμαστε μόνο στην άτυπη αξιολόγηση/ εκβιασμό που γίνεται όλο αυτό το διάστημα και στην εκστρατεία περί «τεμπέληδων εκπαιδευτικών». Οι πλατφόρμες του υπουργείου αποτελούν εργαλεία καταγραφής και συγκέντρωσης του τι λέει ο εκπαιδευτικός. Ήδη έχουν πει ότι θα αξιοποιήσουν τα στοιχεία αυτά (ανώνυμα βέβαια) για «στατιστικούς λόγους». Φυσικά όλα αυτά αξιοποιούνται και στην κατεύθυνση ελέγχου και φίμωσης του εκπαιδευτικού, αλλά και συνεχούς επιτήρησης του εργασιακού περιβάλλοντος.
  5. Η εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση επικυρώνει την πολιτική της αδιοριστίας.  Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη χρησιμοποιείται σε απομακρυσμένα μέρη για να «καλύπτονται» κενά εκπαιδευτικών.

Είναι φανερό! Η εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση εγκαινιάζει μια εφιαλτική πραγματικότητα για τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δεν αποτελεί το μέσο για να φτάσει η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σπίτια, αλλά το εργαλείο διεύρυνσης της ταξικότητας και των ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Εγκαινιάζει μια εκπαίδευση χωρίς σχολείο!

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές έχουμε κάθε συμφέρον να κινηθούμε κοινά ενάντια στην ομοβροντία μέτρων που προωθούνται στην εκπαίδευση. Το πολυνομοσχέδιο και την τροπολογία συνολικά. Η πρόταση για ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος που -δικαιολογημένα- έχει φέρει αντιδράσεις έχει στρωθεί από τον δρόμο της νομιμοποίησης της εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευσης! Κυβέρνηση και υπουργείο αξιοποιούν την συμμαχία των υπερασπιστών της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ/ΕΡΑ-ΠΕΚ/ΔΗΣΥ-ΠΑΜΕ) και προωθούν μια καταιγίδα αντιδραστικών μέτρων.

Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα! Η απάντησή μας πρέπει να έρθει μέσα από μαζικές γενικές συνελεύσεις στα σωματεία, επιτροπές αγώνα και ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, με κοινούς αγώνες με γονείς και μαθητές. Να απαιτήσουμε να ανατραπεί συνολικά η τροπολογία του υπουργείου. Να μην δεχτούμε να νομιμοποιηθεί το αντιδραστικό εργαλείο της τηλεκπαίδευσης.

  • Όχι στην εξ αποστάσεως ψευτο-εκπαίδευση και στη ζωντανή αναμετάδοση - εργαλεία διεύρυνσης της αδιοριστίας, του ασφυκτικού κυβερνητικού ελέγχου, της αξιολόγησης και της συντριβής των δικαιωμάτων στις σπουδές, στις δημοκρατικές-συνδικαλιστικές ελευθερίες και στην ανθρώπινη δουλειά! Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα της τηλεργασίας.
  • Γενικές συνελεύσεις τώρα! Απεργίες, διαδηλώσεις, επιτροπές αγώνα, κάθε μορφή μαζικής αντίστασης.
  • Να ανατραπεί η τροπολογία του υπουργείου.
  • Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο.
  • Όχι στην «εκπαίδευση» χωρίς σχολεία – όχι σε σπουδές - δουλειά χωρίς δικαιώματα!

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Αυτοκαταργήθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις.Κάλλιο αργά παρά αργότερα
Αυτοκαταργήθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις.Κάλλιο αργά παρά αργότερα
Ο πειρασμός του απαγορευμένου καρπού, λόγω των εξετάσεων, είναι γλυκός και ο κάθε γονιός νιώθει ηθική κοινωνική υποχρέωση, ή έστω από μόδα, για να...
Αυτοκαταργήθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις.Κάλλιο αργά παρά αργότερα