Απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης 11/5 για την τροπολογία Κεραμέως για κάμερες και χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία, έφερε, μετά το αντιπεριβαλλοντικό και το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, ακόμα μια αντιδραστική διάταξη, η οποία εγκαθιστά με νόμο πλέον την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση «καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός» και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις και στην γ/θμια εκπαίδευση προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο. Η κυβέρνηση γνωρίζει την αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος σε μια τέτοια πρακτική, έτσι έφερε την τροπολογία τελευταία στιγμή, σε ένα σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου άσχετο με την εκπαίδευση.
Η τροπολογία είναι απολύτως επικίνδυνη γιατί:
1. Στο άρθρο 1 αναφέρεται «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός.»
Η διάταξη αυτή αποδεικνύει καθαρά ότι η τροπολογία δεν αφορά μόνο τις «κάμερες στην τάξη». Με την τροπολογία βαφτίζει/νομιμοποιεί ως κανονική εκπαίδευση την εξ αποστάσεως ενώ τόσο καιρό παραδεχόταν ότι η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»!.
2. Η τροπολογία εισάγει τις κάμερες παρακολούθησης στις σχολικές αίθουσες και στη διδασκαλία! Το μέτρο αυτό κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η μαγνητοσκόπηση του μαθήματος αρχικά είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνται όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους. Μάλιστα η δια ζώσης εκπαίδευση αρχίζει να καθίσταται δευτερεύουσα και να παίρνει τη θέση της η σύγχρονη εξ αποστάσεως που όπως έχουμε τονίσει δεν μπορεί να νοηθεί ως εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να εξισωθεί, να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση ή να λειτουργήσει συμπληρωματικά από τη στιγμή που θα ανοίξουν τα σχολεία.
Η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει μάλιστα σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά.
Η τάξη δεν είναι ένα ψυχρό δωμάτιο. Είναι χώρος εκπαίδευσης, κοινωνικοποίησης, φιλοξενεί όλη εκείνη τη δυναμική διαδικασία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, που ορίζει ποιος/-α θα είσαι μετά, πώς διαχειρίζεσαι όσα προκύψουν στη ζωή. Και η κάμερα στην τάξη αυτό το κόβει μαχαίρι. Γιατί η ζωή πια στην τάξη είναι υπό παρακολούθηση. Και ο μαθητής και ο δάσκαλος καλούνται να είναι «συμμορφωμένοι», όπως ο εκάστοτε επόπτης ορίζει.
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας, ούτε εμάς των ίδιων σε αυτόν τον κίνδυνο
Το ΥΠΑΙΘ φαίνεται να έχει σαφή στόχο: με μια τέτοια τροπολογία ανοίγει ο δρόμος για τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον επιθεωρητισμό και την αξιολόγηση. Επιπρόσθετα οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών, ακόμα και οι θέσεις εργασίας των αναπληρωτών μπορούν να αντικατασταθούν από κάμερες και από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δεν χρειάζεται προσωπικό, που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές .
Εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, τα δικαιώματα των μαθητών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία!
Έξω οι κάμερες από τα σχολεία.
Υπογραμμίζουμε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική.
-Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.
-Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή μετάδοση και να διακόψουν τώρα τη συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση και καλύπτουμε γι' αυτό συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς των σχολείων ευθύνης μας!
-Αποφασίζουμε απεργία - αποχή, σε κάθε περίπτωση πιέσεων ή υποχρεωτικότητας της σύγχρονης εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση.
Καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να κηρύξουν απεργία-αποχή σε αντίστοιχες περιπτώσεις
Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις την Τετάρτη 13 Μαΐου ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη