Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων: Εξ αποστάσεως διδασκαλία, υπερβάλλων ζήλος και αυθαιρεσία
Ανακοίνωση

Με ανακοίνωσή της η ΠΕΦ παρουσιάζεται να υποστηρίζει διαδικτυακή ημερίδα του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης με θέμα την παρουσίαση πρακτικών που εφαρμόστηκαν κατά την διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων  στην περίοδο των κλειστών, λόγω της πανδημίας, σχολείων και «να γίνει μια πρώτη αποτίμηση τηw ψηφιακής εκπαίδευσης και των νέων προοπτικών που ανοίγονται στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων», όπως αυτολεξεί αναφέρεται.  

Επ’ αυτών, οι υπογράφοντες, μέλη του ΔΣ και του ΕΣ της ΠΕΦ, είμαστε αναγκασμένοι να προβούμε στις παρακάτω διευκρινίσεις και παρατηρήσεις:

  1. Το ΔΣ δεν συζήτησε ποτέ, ούτε αποφάσισε την υποστήριξη μιας τέτοιας ημερίδας. Και μάλιστα όταν την ημερίδα πέραν της ΠΕΦ, που αυθαιρέτως έχει συμπεριληφθεί στους υποστηρικτές της, την υποστηρίζουν μόνο οι τοπικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, που, όπως παντού, ανέθεσαν στους συναδέλφους χωρίς υποδομές και στήριξη να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.
     
  2. Η παρουσίαση των πρακτικών που εφάρμοσαν οι συνάδελφοι, μόνοι τους και αβοήθητοι, δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, το νομοσχέδιο που πρόκειται να καταθέσει στη βουλή και όπου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά για αξιολόγηση με βάση το αντιπαιδαγωγικό κριτήριο των «μαθησιακών αποτελεσμάτων».
     
  3. Η «αποτίμηση των νέων προοπτικών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων» και η προ εβδομάδων δήλωση της υφυπουργού κ. Ζαχαράκη για αποκόμιση εμπειρίας στην διαδικτυακή διδασκαλία που θα αξιοποιηθεί προσεχώς, θέτει στο επίκεντρο έναν σοβαρό προβληματισμό, αν αυτή η μορφή ήρθε για να μείνει με όλες τις συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές. Μια τέτοια επιλογή θα ανοίξει τον δρόμο σε περιορισμό του εκπαιδευτικού προσωπικού αφήνοντας ακάλυπτες τις ανάγκες για ουσιαστική μόρφωση για τους μαθητές. Εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι μόνο η ζωντανή παρουσία, δική μας και των  μαθητών μας, στο πραγματικό σχολείο συμβάλλει στη μόρφωση, την κοινωνικοποίηση και τη διαπαιδαγώγησή τους.
     
  4. Μέσα στην συνεχιζόμενη επιδημία, με όλους τους κινδύνους και τις ελλείψεις, τα σχολεία ανοίγουν πάλι. Το πρόβλημα είναι η προστασία μαθητών και συναδέλφων και η εξασφάλιση κάθε αναγκαίου μέτρου για αυτό. Οι υπηρεσίες που στηρίζουν την ημερίδα αυτά θέλουν να τα συγκαλύψουν. Πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου στη Βουλή επιχειρεί να μετατρέψει το ζωντανό μάθημα σε τηλεοπτικό ριάλιτι. Επιδιώκουν να λειτουργήσει το σχολείο με μικρό κόστος, με ανύπαρκτη υποδομή, με τα δυο τρία τάμπλετ της δωρεάς των εφοπλιστών, με ένα κινητό τηλέφωνο, που κι αυτό είναι αρκετό (κατά δήλωση της κ. Κεραμέως). Οι εκπαιδευτικοί κατέβαλαν κάθε προσπάθεια να μείνουν κοντά στους μαθητές τους, με όσα λίγα μέσα μπορούσαν να διατεθούν, και να κρατήσουν άσβηστο το ενδιαφέρον για το σχολείο, τη γνώση, την τέχνη, τη ζωή. Το πάλεψαν στις ανισότιμες συνθήκες για τους ίδιους και τους μαθητές τους, με μεγάλες διαφορές στην ύπαρξη και χρήση τεχνικών μέσων, στις διαφορετικές συνθήκες κάθε οικογένειας.  Δεν θα επιτρέψουν αυτό να ανοίξει δρόμο σε βάρος των ίδιων και των μαθητών τους.
     
  5. Κατ’ επανάληψη, με ευθύνη είτε της πλειοψηφίας είτε του προεδρείου του ΔΣ, η ΠΕΦ εμφανίζεται να προσεγγίζει σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης είτε επιφανειακά είτε συντεχνιακά. Η υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων, η κατάργηση των Λατινικών από τις Πανελλαδικές και το αίτημα της επαναφοράς χαρακτηρίστηκαν από την λογική της αντιπαράθεσης μεταξύ «ωφελουμένων» και «βλαπτομένων»  και πέρα από κάθε προβληματισμό για τις επιπτώσεις στους μαθητές και κυρίως πέραν των σκοπιμοτήτων των υπουργών και κυβερνήσεων που τα επέβαλλαν κάθε φορά. Το ίδιο ακριβώς γίνεται και τώρα. Η στήριξη στην ημερίδα, διαμορφώνει προϋποθέσεις στήριξης, ανοχής και αποδοχής στην  πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Είναι στήριξη στις κυβερνητικές επιλογές, χωρίς ενδιαφέρον για τις συνέπειες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για τον επικίνδυνο αυτόν εναγκαλισμό με την κυβερνητική πολιτική το ΔΣ δεν ρωτήθηκε. Ούτε καν ενημερώθηκε.
     
  6.  Δηλώνουμε τη διαφωνία μας με τον ρόλο που το προεδρείο επιβάλλει στην ΠΕΦ και καλούμε όλους τους φιλολόγους αλλά και τους συναδέλφους όλων των κλάδων και τις οικογένειες των μαθητών μας να επαγρυπνούν, τόσο στις σημερινές ιδιαίτερες συνθήκες, όσο και μετά την επιστροφή στην «κανονικότητα». Τους καλούμε να συμπορευτούμε μαζί για να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο, πραγματικά δωρεάν και δημόσιο σχολείο, που θα λειτουργεί στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και της ουσιαστικής και αναγκαίας προετοιμασίας τους για την ένταξή τους στη ζωή και την κοινωνία.

Αθήνα 10/05/2020

            Τα μέλη του Διοικητικό Συμβουλίου                         Τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου

               Αβραμίδου Αναστασία                                                       Καρακώνης Γιώργος

               Καλόβουλος Αντώνης                                                         Ντιντή Λεμονιά

               Πεσκετζή Μαρία                                                                  Χρονοπούλου Ιουλία

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Θεσσαλονίκη: Να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή» τμήματα- Παράσταση διαμαρτυρίας 28/9
Θεσσαλονίκη: Να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή» τμήματα- Παράσταση διαμαρτυρίας 28/9
Το μαρτύριο της σταγόνας που βιώνουν κάθε χρόνο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από τη στάση του υπουργείου με τη μη έγκριση όλων των ολιγομελών,...
Θεσσαλονίκη: Να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή» τμήματα- Παράσταση διαμαρτυρίας 28/9
Πετρούπολη: Η αστυνομία ζήτησε από γονείς μαθητών να... καταδώσουν τους «υποκινητές» των καταλήψεων
Πετρούπολη: Η αστυνομία ζήτησε από γονείς μαθητών να... καταδώσουν τους «υποκινητές» των καταλήψεων
Ζητήθηκαν ονόματα και στοιχεία από τους προέδρους συλλόγων γονέων της περιοχής - Τους ενημέρωσε ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Πετρούπολης
Πετρούπολη: Η αστυνομία ζήτησε από γονείς μαθητών να... καταδώσουν τους «υποκινητές» των καταλήψεων
8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης
8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης
Η Κυβέρνηση δηλώνει πως έχει λάβει μέτρα προετοιμασίας για τη λειτουργία της σχολικής χρονιάς 2020-21 με δεδομένη την πανδημία.
8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης
Μπογδάνος κατά μαθητικών καταλήψεων: Δεν έχουμε καταλάβει τι φίδι ανεχόμαστε
Μπογδάνος κατά μαθητικών καταλήψεων: Δεν έχουμε καταλάβει τι φίδι ανεχόμαστε
«Εθνικός διχασμός, εκατό δισ. χρέος, εθνική ήττα στο μακεδονικό, καταναγκαστικός εποικισμός, ασυδοσία των μπάχαλων», τα αποτελέσματα των καταλήψεων
Μπογδάνος κατά μαθητικών καταλήψεων: Δεν έχουμε καταλάβει τι φίδι ανεχόμαστε