Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων: Εξ αποστάσεως διδασκαλία, υπερβάλλων ζήλος και αυθαιρεσία
Ανακοίνωση

Με ανακοίνωσή της η ΠΕΦ παρουσιάζεται να υποστηρίζει διαδικτυακή ημερίδα του Συνδέσμου Φιλολόγων Κοζάνης με θέμα την παρουσίαση πρακτικών που εφαρμόστηκαν κατά την διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων  στην περίοδο των κλειστών, λόγω της πανδημίας, σχολείων και «να γίνει μια πρώτη αποτίμηση τηw ψηφιακής εκπαίδευσης και των νέων προοπτικών που ανοίγονται στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων», όπως αυτολεξεί αναφέρεται.  

Επ’ αυτών, οι υπογράφοντες, μέλη του ΔΣ και του ΕΣ της ΠΕΦ, είμαστε αναγκασμένοι να προβούμε στις παρακάτω διευκρινίσεις και παρατηρήσεις:

  1. Το ΔΣ δεν συζήτησε ποτέ, ούτε αποφάσισε την υποστήριξη μιας τέτοιας ημερίδας. Και μάλιστα όταν την ημερίδα πέραν της ΠΕΦ, που αυθαιρέτως έχει συμπεριληφθεί στους υποστηρικτές της, την υποστηρίζουν μόνο οι τοπικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, που, όπως παντού, ανέθεσαν στους συναδέλφους χωρίς υποδομές και στήριξη να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.
     
  2. Η παρουσίαση των πρακτικών που εφάρμοσαν οι συνάδελφοι, μόνοι τους και αβοήθητοι, δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας, το νομοσχέδιο που πρόκειται να καταθέσει στη βουλή και όπου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά για αξιολόγηση με βάση το αντιπαιδαγωγικό κριτήριο των «μαθησιακών αποτελεσμάτων».
     
  3. Η «αποτίμηση των νέων προοπτικών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων» και η προ εβδομάδων δήλωση της υφυπουργού κ. Ζαχαράκη για αποκόμιση εμπειρίας στην διαδικτυακή διδασκαλία που θα αξιοποιηθεί προσεχώς, θέτει στο επίκεντρο έναν σοβαρό προβληματισμό, αν αυτή η μορφή ήρθε για να μείνει με όλες τις συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές. Μια τέτοια επιλογή θα ανοίξει τον δρόμο σε περιορισμό του εκπαιδευτικού προσωπικού αφήνοντας ακάλυπτες τις ανάγκες για ουσιαστική μόρφωση για τους μαθητές. Εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι μόνο η ζωντανή παρουσία, δική μας και των  μαθητών μας, στο πραγματικό σχολείο συμβάλλει στη μόρφωση, την κοινωνικοποίηση και τη διαπαιδαγώγησή τους.
     
  4. Μέσα στην συνεχιζόμενη επιδημία, με όλους τους κινδύνους και τις ελλείψεις, τα σχολεία ανοίγουν πάλι. Το πρόβλημα είναι η προστασία μαθητών και συναδέλφων και η εξασφάλιση κάθε αναγκαίου μέτρου για αυτό. Οι υπηρεσίες που στηρίζουν την ημερίδα αυτά θέλουν να τα συγκαλύψουν. Πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου στη Βουλή επιχειρεί να μετατρέψει το ζωντανό μάθημα σε τηλεοπτικό ριάλιτι. Επιδιώκουν να λειτουργήσει το σχολείο με μικρό κόστος, με ανύπαρκτη υποδομή, με τα δυο τρία τάμπλετ της δωρεάς των εφοπλιστών, με ένα κινητό τηλέφωνο, που κι αυτό είναι αρκετό (κατά δήλωση της κ. Κεραμέως). Οι εκπαιδευτικοί κατέβαλαν κάθε προσπάθεια να μείνουν κοντά στους μαθητές τους, με όσα λίγα μέσα μπορούσαν να διατεθούν, και να κρατήσουν άσβηστο το ενδιαφέρον για το σχολείο, τη γνώση, την τέχνη, τη ζωή. Το πάλεψαν στις ανισότιμες συνθήκες για τους ίδιους και τους μαθητές τους, με μεγάλες διαφορές στην ύπαρξη και χρήση τεχνικών μέσων, στις διαφορετικές συνθήκες κάθε οικογένειας.  Δεν θα επιτρέψουν αυτό να ανοίξει δρόμο σε βάρος των ίδιων και των μαθητών τους.
     
  5. Κατ’ επανάληψη, με ευθύνη είτε της πλειοψηφίας είτε του προεδρείου του ΔΣ, η ΠΕΦ εμφανίζεται να προσεγγίζει σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης είτε επιφανειακά είτε συντεχνιακά. Η υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων, η κατάργηση των Λατινικών από τις Πανελλαδικές και το αίτημα της επαναφοράς χαρακτηρίστηκαν από την λογική της αντιπαράθεσης μεταξύ «ωφελουμένων» και «βλαπτομένων»  και πέρα από κάθε προβληματισμό για τις επιπτώσεις στους μαθητές και κυρίως πέραν των σκοπιμοτήτων των υπουργών και κυβερνήσεων που τα επέβαλλαν κάθε φορά. Το ίδιο ακριβώς γίνεται και τώρα. Η στήριξη στην ημερίδα, διαμορφώνει προϋποθέσεις στήριξης, ανοχής και αποδοχής στην  πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Είναι στήριξη στις κυβερνητικές επιλογές, χωρίς ενδιαφέρον για τις συνέπειες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για τον επικίνδυνο αυτόν εναγκαλισμό με την κυβερνητική πολιτική το ΔΣ δεν ρωτήθηκε. Ούτε καν ενημερώθηκε.
     
  6.  Δηλώνουμε τη διαφωνία μας με τον ρόλο που το προεδρείο επιβάλλει στην ΠΕΦ και καλούμε όλους τους φιλολόγους αλλά και τους συναδέλφους όλων των κλάδων και τις οικογένειες των μαθητών μας να επαγρυπνούν, τόσο στις σημερινές ιδιαίτερες συνθήκες, όσο και μετά την επιστροφή στην «κανονικότητα». Τους καλούμε να συμπορευτούμε μαζί για να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο, πραγματικά δωρεάν και δημόσιο σχολείο, που θα λειτουργεί στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και της ουσιαστικής και αναγκαίας προετοιμασίας τους για την ένταξή τους στη ζωή και την κοινωνία.

Αθήνα 10/05/2020

            Τα μέλη του Διοικητικό Συμβουλίου                         Τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου

               Αβραμίδου Αναστασία                                                       Καρακώνης Γιώργος

               Καλόβουλος Αντώνης                                                         Ντιντή Λεμονιά

               Πεσκετζή Μαρία                                                                  Χρονοπούλου Ιουλία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιδιωτική ιατρική
Εγκρίθηκε η πρώτη ιδιωτική ιατρική σχολή στην Αθήνα - Ποια εταιρεία βρίσκεται από πίσω
Ιδιωτική Ιατρική Σχολή πήρε την πρώτη έγκριση - Η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Εγκρίθηκε η πρώτη ιδιωτική ιατρική σχολή στην Αθήνα - Ποια εταιρεία βρίσκεται από πίσω