«Υπουργέ της κάμερας και της κλειδαρότρυπας, παραιτήσου»
Η «ευαισθησία» και το «όψιμο ενδιαφέρον του Υπουργείου για τους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα δεν μας πείθουν. Θα μας έπειθε η Κα Κεραμέως, αν είχε φροντίσει να διορίσει εγκαίρως σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας καθηγητές, έτσι ώστε τώρα να μην ψάχνονται να καλύψουν την ήδη περιορισμένη ύλη των Πανελλαδικών - Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Β Αχαΐας

Η υπουργός παιδείας, κα Κεραμέως κατέθεσε στις 8/5/2020, τροπολογία με την οποία “είναι δυνατή η κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός.

Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων…….

Προκειμένου να μην “αποξενώνονται οι μαθητές από την μαθησιακή διαδικασία και το αγαθό της γνώσης”, ” Με βάση την τροπολογία αυτή το Υπουργείο ορίζει επίσημα διαδικασία “ζωντανής μετάδοσης ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο”, δηλαδή διαδικασία αναμετάδοσης της διδασκαλίας σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Η τροπολογία αυτή ενταγμένη στο νομοσχέδιο για την μεταναστευτική πολιτική (;) ψηφίστηκε το βράδυ της 9ης Μαΐου.

Ειρωνεία της τύχης τη μέρα που ολόκληρη η Ευρώπη γιορτάζει και τιμά την μέρα που σήμανε το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την νίκη επί του φασισμού- που κόστισε εκατόμβες νεκρών- να υπερψηφίζεται από τη Νέα Δημοκρατία ένα μέτρο που θα ζήλευε κι ο Χίτλερ για τις δυνατότητες ελέγχου, επιτήρησης και πειθαναγκασμού και αυτολογοκρισίας που παρέχει. Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει κατάφωρα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. («Η ύπαρξη και μόνο καμερών σε σχολεία και άλλους χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (όπως παιδικοί σταθμοί, οικοτροφεία, φροντιστήρια κλπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες που μια τέτοια επεξεργασία μπορεί να έχει για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανηλίκων.

Συγκεκριμένα, υπάρχει ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους, εάν πιστέψουν από μικρή ηλικία ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται μέσω καμερών» (βλ. και την Απόφαση 77/2009 της ΑΠΠΔ). Το σχολικό μάθημα είναι μια διαδικασία αλληλεπίδρασης όλων των εμπλεκομένων και πρέπει να διεξάγεται σε συνθήκες ελευθερίας και όχι παρακολούθησης. Ο μάχιμος εκπαιδευτικός κάνει διαρκείς προσπάθειες να προκαλέσει την συμμετοχή όλης της τάξης και για αυτό είναι προαπαιτούμενο οι μαθητές να νιώθουν ελεύθεροι να ρωτήσουν, να κάνουν λάθη και να εκφράσουν απορίες και προβληματισμούς.

Η σχολική τάξη ενέχει απρόβλεπτες καταστάσεις. Μαθητές και μαθήτριες διάγουν μια 2 δύσκολη ηλικιακή φάση, την εφηβεία και το χειρότερο, συχνά στις χειρότερες συνθήκες οικογενειακής και ευρύτερα κοινωνικής και οικονομικής ανασφάλειας. Συχνά φέρνουν μαζί τους με προφανή ή υπόρρητο τρόπο τις οικογενειακές ανατροπές ή δυσκολίες. Ενίοτε ξεσπούν ή παραφέρονται. Οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλάι τους με παιδαγωγικό τρόπο και εξαντλούν στις πλείστες των περιπτώσεων τα εργαλεία που έχουν για τη κατάλληλη αντιμετώπιση τέτοιων περιστάσεων. Με ποια λογική μαθητές και εκπαιδευτικοί θα γίνουμε εν ώρα εργασίας θέαμα κι ακρόαμα για τα μάτια και τα αυτιά του οποιουδήποτε έχει πρόσβαση σε μια πλατφόρμα;

Η «ευαισθησία» και το «όψιμο ενδιαφέρον του Υπουργείου για τους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα δεν μας πείθουν. Θα μας έπειθε η Κα Κεραμέως, αν είχε φροντίσει να διορίσει εγκαίρως σε όλα τα σχολεία της Επικράτειας καθηγητές, έτσι ώστε τώρα να μην ψάχνονται να καλύψουν την ήδη περιορισμένη ύλη των Πανελλαδικών. Εξάλλου, οποιαδήποτε γρίπη ενσκήπτει κάθε χρόνο είναι δυνατό να βαφτίζεται «επιδημική νόσος», όπως επικαλείται η τροπολογία, για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς.

Οι εκπαιδευτικοί κατανοούμε την ιδιαίτερη δυσκολία που έχει ανακύψει εξαιτίας της έκτακτης συνθήκης που προκάλεσε η πανδημία, ακριβώς για αυτό και με συναίσθηση καθήκοντος απέναντι στους μαθητές τους δούλεψαν με πλατφόρμες, ηλεκτρονικές τάξεις ή με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Οι περισσότεροι ξόδεψαν πολλές εργατοώρες (περισσότερες από το τυπικό τους ωράριο) για να μάθουν να πειραματιστούν, να κάνουν σεμινάρια. Κάποιοι χρεώθηκαν για τον απαραίτητο εξοπλισμό την ώρα που η κυβέρνηση ενίσχυε διάφορους ιδιώτες αφήνοντας τα σχολεία στο έλεος της φιλανθρωπίας. Αλλά οι εκπαιδευτικοί δεν θα γίνουμε κομμάτι ενός ριάλιτι σόου.

Ακριβώς, επειδή αγαπάμε και σεβόμαστε τη δουλειά μας, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, προασπιζόμαστε τα δημοκρατικά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο!

Η ελληνική κοινωνία οφείλει να αποτινάξει από τις πλάτες της την τριαντάχρονη σχεδόν «εκπαίδευση» που της «προσέφεραν» με το αζημίωτο τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια με σκουπιδοπροϊόντα τύπου “Big Brother”, “Survivor”, “Power of Love” που κονιορτοποιούσαν κάθε έννοια ιδιωτικότητας και ευτέλιζαν κάθε ανθρώπινη σχέση. Καλούμε ακόμα

 τους γονείς να μην επιτρέψουν να εκτίθενται τα παιδιά τους στα μάτια ενηλίκων ή να σωπαίνουν γιατί παρακολουθούνται. Αν προσδοκούν να αναθρέψουν ανθρώπους ελεύθερους, σκεπτόμενους, ικανούς να αντιδρούν στην ζωή τους σε ό τι αποτελεί άνωθεν επιβολή, οφείλουν να αντιδράσουν σ’ αυτήν την επικίνδυνη διολίσθηση του υπουργείου Παιδείας.

 Αν κάποιος, εκτός σχολείου , συμφωνεί, το σκέπτεται και το συζητά είναι εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

 Αν είναι εκπαιδευτικός και συμφωνεί ή το σκέπτεται μάλλον έχει πολλά χρόνια να μπει σε τάξη και έχει ξεχάσει πώς ήταν την τελευταία φορά που μπήκε.

 Αν είναι εκπαιδευτικός της τάξης συμφωνεί ή σκέπτεται να το εφαρμόσει , καλύτερα να αναζητήσει άλλο επάγγελμα.

Στο όνομα της επιβίωσής μας από την πανδημία δεν θα δεχτούμε να θυσιάσουμε την ζωή μας και τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μας και να υποκύψουμε σε αντιδεοντολογικούς εκβιασμούς.

ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ!

Η ΕΛΜΕ θα καλύψει συνδικαλιστικά και νομικά όποιον/α συνάδελφο διωχθεί, γιατί αρνήθηκε να δεχτεί κάμερα στην τάξη του.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να απαντήσει με απεργία- αποχή από μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση.

Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στις 13 Μαΐου, ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία Κα Κεραμέως, Υπουργέ «της κάμερας και της κλειδαρότρυπας», παραιτήσου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα