Η ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων για το άνοιγμα των σχολείων και τα μέτρα ασφαλείας
Ανακοίνωση για άνοιγμα σχολείων - μέτρα προστασίας από τους εκπαιδευτικούς της Ικαρίας - Φούρνων

Με έκπληξη παρακολουθούμε αυτές τις μέρες τις οδηγίες ή για την ακρίβεια την έλλειψη οδηγιών του ΥΠΑΙΘ για το άνοιγμα των σχολείων.

Όσο αλλοπρόσαλλη ήταν η συνολική πολιτική της κυβέρνησης που εν μέσω πανδημίας αρκέστηκε σε αστυνομικά και όχι υγειονομικά μέτρα, δηλαδή περιπολίες και πρόστιμα αντί την ενίσχυση του ΕΣΥ, άλλο τόσο αλλοπρόσαλλη είναι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων.

Πρόχειρος σχεδιασμός που αλλάζει κάθε λίγο, μετάθεση ευθυνών στους διευθυντές και στους συλλόγους διδασκόντων, παλινωδίες για την υποχρεωτικότητα των μασκών και των μέσων προστασίας, ασαφές πλαίσιο για την επιστροφή των εκπαιδευτικών που καλούνται να μπουν σε πλοία και αεροπλάνα και να  μεταβούν στα νησιά για να αναλάβουν υπηρεσία, αριθμός μαθητών ανά τάξη κάθε μέρα και διαφορετικός ανάλογα τον φορέα και όλα αυτά για ένα μηδενικό εκπαιδευτικό όφελος. Η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε επανεκκίνηση της οικονομίας και θέλει ένα σχολείο ανοιχτό ως παρκινγκ παιδιών και τίποτα άλλο.

Εμείς απέναντι σε αυτή την κατάσταση θέλουμε να δηλώσουμε τα ακόλουθα:

1. Τα σχολεία πρέπει να είναι χώροι ασφαλείς για εκπαιδευτικούς και παιδιά. Για να γίνει αυτό πρέπει να τηρηθούν οι προβλεπόμενες από τον Π.Ο.Υ. αποστάσεις (1,5m απόσταση) . Οι παλινωδίες και οι αυθαιρεσίες στις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ για 15 μαθητές ανά τάξη (που απαιτούν τάξεις 100m2 !!!)  καταδεικνύουν προχειρότητα που μας ανησυχεί και μας οργίζει. Τα μέσα ατομικής υγιεινής, η καθαριότητα και η απολύμανση των σχολείων πρέπει να γίνει με ευθύνη των Δήμων και όχι των εκπαιδευτικών, των μαθητών ή των υποχρηματοδοτούμενων σχολικών επιτροπών.

2. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που αδυνατούν να υπηρετήσουν δικαιούνται να πάρουν άδεια. Προβλέπονται για τούτο μια σειρά από λόγοι σε τρεις σχετικές εγκυκλίους. Οι ΔΙΔΕ και οι διευθυντές πρέπει να διευκολύνουν όσους συναδέλφους είναι στις προβλεπόμενες κατηγορίες και επιθυμούν να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος τους.

Σημειώνουμε:

- ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ Ειδικού Σκοπού λόγω COVID-19 - ΦΕΚ 68/Α/14-03-2020 Άρ.38, Παρ.3

- Ειδική Άδεια Απουσίας Ευπαθών Ομάδων λόγω COVID-19 - ΦΕΚ 64/Α/14-03-2020 Άρ.25

- Ειδικού σκοπού λόγω COVID-19 - ΦΕΚ 55/Α/11-03-2020 Άρ.5 

 

3. Απαιτούμε την ίδια αντιμετώπιση στο θέμα των αδειών για τους συναδέλφους αναπληρωτές. Δεν κινδυνεύουν λιγότερο ή έχουν λιγότερες ανάγκες επειδή δεν έχουν σταθερή εργασία, το αντίθετο μάλιστα. Αν η ΔΙΔΕ δεν καλύπτει τον/την συνάδελφο αναπληρωτή καλούμε τον διευθυντή και τον σύλλογο να το κάνουν με συνεννόηση μεταξύ τους.

4. Το θέμα της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Δε θα αποδεχθούμε να γίνουν τα σχολεία τα σπίτια του Μεγάλου Αδελφού. Θεωρούμε αδιανόητο εκπαιδευτικός να κάνει κάτι τέτοιο ή διευθυντής να πιέσει συνάδελφο να το κάνει. Δε μπαίνουμε στη διαδικασία να συζητάμε για την τεχνική δυνατότητα. Είναι απαράδεκτο, παράνομο και επικίνδυνο. Επίσης να σημειώσουμε ότι η Ομοσπονδία μας έχει καταδικάσει απερίφραστα αυτήν την προσπάθεια μετατροπής του σχολείου σε reality show  και επιφυλάσσεται για νομική προσφυγή.

5. Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοικτά για όλα τα παιδιά εφ’ όσον αυτό είναι ασφαλές. Είμαστε εκπαιδευτικοί και υπηρετούμε το ανοικτό δημόσιο σχολείο για όλους τους μαθητές. Λογικές  που λένε ότι ο καθένας μπορεί να έρθει αν θέλει, όποτε θέλει και αν δε νοιώθει καλά να κάτσει σπίτι και να δει το μάθημα στο κινητό του μας βρίσκουν απέναντι. Δεν μπορούμε και δε θα επιτρέψουμε να δημιουργηθεί ένα σχολείο πολλών ταχυτήτων με την τηλεκπαίδευση να μετατρέπεται σε κανονικότητα. Αν ένα παιδί δε μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα δεν είναι ατομική του ευθύνη.  Έχει ευθύνη η Πολιτεία να έχει δημιουργήσει τις αναγκαίες συνθήκες για να το περιθάλψει αν νοσήσει, και παράλληλα υπάρχουν όλα εκείνα τα μέσα ώστε να διδαχθεί π.χ. ως κατ’ οίκον διδαχθής κ.λπ. για να αναπληρώσει την ύλη. Ζητάμε όλα τα παιδιά να έχουν την ίδια πρόσβαση και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση τους.

Τέλος, καλούμε τον κάθε αρμόδιο στο ΥΠΑΙΘ τη ΔΙΔΕ και το Δήμο να μας απαντήσει πως, εκτός των άλλων,  θα αντιμετωπιστούν και τα εξής ζητήματα:

- Μετακίνηση εκπαιδευτικών που θα επιστρέψουν στην Ικαρία από άλλα μέρη της χώρας.

- Μεταφορά εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν ελλείψει ΚΤΕΛ τα σχολικά λεωφορεία, μεταφορά η οποία γίνεται άκρως επικίνδυνη αυτό το διάστημα. 

- Με ποιο πρωτόκολλο  θα αντιμετωπιστούν περιπτώσεις μαθητών ή συναδέλφων που θα παρουσιάσουν συμπτώματα στην τάξη.

Να αναλάβουν οι υπεύθυνοι την ευθύνη που προκύπτει από την απόφαση ανοίγματος των σχολείων και όχι να τη μετακυλύουν στους συλλόγους διδασκόντων. Να διασφαλίσουν την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και κατοίκων με διαγνωστικά τεστ και άμεση, ουσιαστική στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας.

Για το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία: Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας
Tοποθέτηση εκπαιδευτικών με διετή θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Δ.Ε για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026
Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία: Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας
σχολεία
Πάτρα: Παρέμβαση Εισαγγελέα για τη διακίνηση ναρκωτικών από σπείρα σε σχολεία
Διέταξε προκαταρκτική εξέταση για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος των διευθυντών και του σχολικού φύλακα
Πάτρα: Παρέμβαση Εισαγγελέα για τη διακίνηση ναρκωτικών από σπείρα σε σχολεία
panepistimio-thessalias.jpg
Τι λένε οι Πανεπιστημιακοί για το νέο ποινολόγιο του υπουργείου Παιδείας
Παιδαγωγικό τμήμα Παν. Θεσσαλίας: Το νέο ποινολόγιο των μαθητών αγνοεί τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος
Τι λένε οι Πανεπιστημιακοί για το νέο ποινολόγιο του υπουργείου Παιδείας