Μετά από δίμηνο κλείσιμο των σχολείων λόγω πανδημίας, η κυβέρνηση αποφάσισε να τα ανοίξει για λίγες μέρες και ασφαλώς είναι ηλίου φαεινότερο ότι αυτό το «άνοιγμα» δεν εξυπηρετεί κανένα εκπαιδευτικό σκοπό. Η απόφαση πάρθηκε χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και ανακοινώθηκε χωρίς να εξηγηθεί η λογική των συγκεκριμένων επιλογών. Πολλούς πιθανούς λόγους μπορούμε να σκεφθούμε όπως (α) πρόβα για το τι θα γίνει το Σεπτέμβρη, (β) πειραματισμός για τον τρόπο εξάπλωσης του ιού στις νεαρές ηλικίες, (γ) δικαιολόγηση των διδάκτρων στα ιδιωτικά σχολεία με την προσχηματική ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας κ.λπ. χωρίς όμως να είμαστε βέβαιοι για κανέναν, μια και δεν θεωρήθηκε σκόπιμο ή απαραίτητο να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις από την αρμόδια Υπουργό.
Το βέβαιο πάντως είναι ότι τόσο το άνοιγμα των σχολείων για λίγες μέρες και ώρες και μάλιστα με παρακολούθηση εκ περιτροπής, όσο και το άνοιγμα τους τον Σεπτέμβρη 10 μέρες νωρίτερα, σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνουν τα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί. Και εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά μαθήματα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών δεν άρχισαν να διδάσκονται σε πολλά σχολεία πριν από τον Δεκέμβρη του 2019, όπως βέβαια γίνεται κάθε χρόνο. Παράλληλα, την ίδια στιγμή που τα σχολεία ανοίγουν με «αραίωση» των τάξεων, το υπουργείο νομοθετεί την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Ακόμα υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για το αν υπάρχει η δυνατότητα τήρησης των απαιτούμενων υγειονομικών μέσων στα σχολεία.
Το ΜέΡΑ25 θεωρεί ότι τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και οι τάξεις Α’ και Β’ Λυκείου δεν πρέπει να ανοίξουν. Η Γ’ Λυκείου πρέπει να λειτουργήσει σε καθημερινή βάση για επαρκές χρονικό διάστημα σε όλα τα σχολεία προκειμένου να διασφαλιστεί η διδασκαλία της μειωμένης εξεταστέας ύλης. Η μη λειτουργία των άλλων τάξεων του Λυκείου το καθιστά εφικτό, αξιοποιώντας τις αίθουσες και το εκπαιδευτικό προσωπικό που αποδεσμεύονται από τη μη λειτουργία των τάξεων Α’ και Β’.
Η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να αξιοποιήσει τον χρόνο μέχρι το νέο άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο για τη συστηματική προετοιμασία από κάθε πλευρά της εναλλακτικής διδασκαλίας από απόσταση για όλες τις τάξεις και από όλους του εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, το υπουργείο πρέπει να συστήσει ειδική επιτροπή για να επεξεργαστεί σχέδιο ουσιαστικής και όχι προσχηματικής κάλυψης το φθινόπωρο των σημαντικότερων εκπαιδευτικών κενών που έχουν δημιουργηθεί σε κάθε τάξη.
Τέλος, επισημαίνουμε την άμεση ανάγκη της κατάργησης του αναχρονιστικού και αντιπαιδαγωγικού θεσμού των Αναπληρωτών και την άμεση πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που να μπορεί επαρκώς να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη