Παιδαγωγική ΑΠΘ για νομοσχέδιο: Απουσιάζει ένα σαφές πλαίσιο αρχών για τη λειτουργία των Πειραματικών σχολείων
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΚΟΣΜΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

H Κοσμητεία της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πληροφορήθηκε με ιδιαίτερο προβληματισμό την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων να ψηφίσει ένα σχέδιο νόμου για την Παιδεία με διατάξεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αύξηση μαθητών και μαθητριών στις σχολικές τάξεις, την επαναφορά της "διαγωγής" ως προς τη συμπεριφορά τους, της τράπεζας θεμάτων με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για όλες τις τάξεις λυκείου, τη θεσμοθέτηση του ορίου ηλικίας ως προς τη δυνατότητα φοίτησης μαθητών και μαθητριών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), την αναίρεση της δυνατότητας συμμετοχής μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας που δεν ανήκουν στο Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό (Δ.Ε.Π.) στη διαδικασία ψηφοφορίας των Πρυτανικών Αρχών, τις προτεινόμενες πρακτικές αξιολόγησης που στερούνται ενός σαφούς πλαισίου αρχών και άλλες διατάξεις, εξίσου σημαντικές.

Σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, με απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης δια ζώσης των μελών όλων των κατηγοριών του προσωπικού των πανεπιστημίων (Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π., Διοικητικό) καθώς και των φορέων και οργανώσεων που συνδέονται οργανικά με την εκπαίδευση, εκφράζουμε την αντίθεσή μας για το γεγονός ότι υποβάλλεται ένα τόσο σημαντικό σχέδιο νόμου τη συγκεκριμένη περίοδο, κατά την οποία δεν είναι εφικτό να συνοδεύεται από ουσιαστικό διάλογο και ανταλλαγή απόψεων που προϋποθέτουν κοινότητες συναντήσεων και ουσιαστικών συζητήσεων και συνομιλιών.

Ενδεικτικό παράδειγμα των παραπάνω είναι η περίπτωση των Πειραματικών σχολείων. Στη βάση της συνεργασίας μας με τα Πειραματικά σχολεία, της αποστολής μας ως Παιδαγωγικής Σχολής, της εμπειρίας μας από διάφορες θέσεις ευθύνης στα συγκεκριμένα σχολεία και της επιστημονικής γνώσης των μελών του διδακτικού, ερευνητικού και λοιπού προσωπικού, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

α) Στο σχέδιο νόμου απουσιάζει ένα σαφές πλαίσιο αρχών για τη λειτουργία των Πειραματικών σχολείων, που φαίνεται να αφορά και ένα διαχρονικό πρόβλημα από την αρχική σύστασή τους.

β) Υπάρχει σαφώς διατυπωμένη άποψη της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Σχολών των Α.Ε.Ι. της χώρας για τον τρόπο λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων, σε συνεργασία με τις Παιδαγωγικές Σχολές και το Πανεπιστήμιο, η οποία θα  πρέπει να ληφθεί υπόψη: «η Σύνοδος θεωρεί ότι ο βασικός στόχος της λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων είναι η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών με στόχο αυτές να διαχυθούν σε όλα τα σχολεία αργότερα. Καθώς αυτό αποτελεί βασικό ερευνητικό στόχο των Παιδαγωγικών Τμημάτων, προτείνεται τα σχολεία αυτά να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων της χώρας (μαθητικός πληθυσμός, υποδομές κλπ.) και να ανήκουν σε Παιδαγωγικά Τμήματα ή Τμήματα των Πανεπιστημίων που συνδέονται με την εκπαίδευση -και όχι σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα-, καθώς αυτά τα Τμήματα μπορούν να επιβλέψουν τη λειτουργία τους με δημιουργικό και όχι διαχειριστικό τρόπο. Επιπλέον, προτείνεται να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για να επιλέξουν τα πειραματικά σχολεία, καθώς οι απαιτήσεις θα είναι περισσότερες σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη νησιωτική Ελλάδα και στα πειραματικά της περιφέρειας» (από τη Σύνοδο Προέδρων και Κοσμητόρων, Νοέμβριος 2019).

γ) Οι προτάσεις για αποχαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Πειραματικού και χαρακτηρισμού του ως Προτύπου χρειάζεται να στηρίζονται και στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να τεκμηριώνονται με βάση τη σύγχρονη παιδαγωγική γνώση και την κριτική κοινωνική θεωρία (βλ. το παράδειγμα του Πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου διατηρεί τον πειραματικό χαρακτήρα στην πρωτοβάθμια βαθμίδα –Δημοτικό-, ενώ το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπονται σε Πρότυπα, χωρίς επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση και σε αναντιστοιχία με τον ενιαίο χαρακτήρα και την υπάρχουσα διασύνδεση όλων των μονάδων των).

 

 

ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Συναγερμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο – Το Boeing 747 της Air ACT εξετράπη του διαδρόμου και συγκρούστηκε με όχημα υποστήριξης
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Δύο πανεπιστημιακά προγράμματα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών – Ποιες είναι οι ουσιαστικές διαφορές τους
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Σοφία Ζαχαράκη
Υπουργείο Παιδείας: Σxετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή
Η Υπουργός Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασε στη Βουλή τα στοιχεία για στελέχωση και χρηματοδότηση των δομών ειδικής αγωγής στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας: Σxετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή
diakopes
Προσοχή! Νέο voucher διακοπών 150€ για όλους – Πότε και πώς θα κάνετε αίτηση
Δικαιούχοι είναι όλα τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και έχουν υποβάλει δήλωση εισοδήματος για το φορολογικό έτος...
Προσοχή! Νέο voucher διακοπών 150€ για όλους – Πότε και πώς θα κάνετε αίτηση