Περιμένουμε να ανακοινώσει η κυβέρνηση το σχέδιο για τη σταδιακή επανεκκίνηση των σχολείων. Τους περισσότερους γονείς όμως δεν τους απασχολεί το ΠΟΤE θα ανοίξουν τα σχολεία, αλλά το ΠΩΣ θα γίνει αυτό. Με δεδομένο ότι ο κορονοϊός ήρθε για να μείνει στην ανθρωπότητα τα ζητήματα που θέτει το γονεϊκό κίνημα για την ασφάλεια και την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, για την εξασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της ισότιμης και ποιοτικής μόρφωσης των παιδιών, είναι τα εξής:
Μέτρα ασφαλείας
Με ποια μέτρα ασφαλείας θα ανοίξουν τα σχολεία, πως αυτά θα μπορούν να γίνουν κατανοητά και να τηρηθούν από τα παιδιά των πιο μικρών τάξεων, και να εξασφαλιστούν από τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να μην γίνουν τα παιδιά μας η αιτία εξάπλωσης της μόλυνσης στις οικογένειες; Πως θα λειτουργήσουν τα όποια μέτρα σε σχολεία που λειτουργούν με κοντέινερς σε σχολεία με πάρα πολλούς μαθητές; Πως θα αντιμετωπιστεί ο ενιαίος και υποχρεωτικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης, όταν πολλοί γονείς σκέφτονται να μη στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο;
Εξετάσεις
Αρκετά με την αγωνία των μαθητών της Γ Λυκείου. Να ανακοινωθεί τώρα η ημερομηνία της διεξαγωγής των εξετάσεων, ενώ να ξεκαθαριστεί ότι δε θα διεξαχθούν φέτος ενδοσχολικές, προαγωγικές εξετάσεις στις υπόλοιπες τάξεις λόγω των συνθηκών. Να γίνεται η προαγωγή των μαθητών μας με τους βαθμούς τριμήνων/τετραμήνων.
Καθαριότητα κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων
Με «μέριμνα» του Υπουργείου Εσωτερικών και «φροντίδα» του Υπουργείου Παιδείας τα σχολεία μας ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ καθαριότητα κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους.
Η καθαριότητα στα σχολεία ξεκινά μετά τη λήξη των μαθημάτων και την αποχώρηση μαθητών και εκπαιδευτικών. Μάλιστα, στις 9 Μαρτίου 2020 σε αντιπροσωπεία της ΑΣΓΜΕ και εν μέσω κορωνοϊού, το Υπουργείο Παιδείας υπεραμύνθηκε της θέσης του, ότι ορθώς ΔΕΝ υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων «για να αποφευχθούν ατυχήματα των μαθητών» (!!!).
Η πρωινή καθαριότητα με μόνιμο προσωπικό αποτελεί πάγιο αίτημα όλης της σχολικής κοινότητας, ανεξαρτήτως της πανδημίας, η οποία βεβαίως επιτείνει δραματικά το μείζον αυτό ζήτημα.
Είναι αναγκαίο τα σχολεία να έχουν καθαριότητα οπωσδήποτε κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους καθώς και μετά τη λήξη αυτής. Το εύλογο αυτό αίτημα πρέπει να επιλυθεί άμεσα, μόνιμα και με πόρους από τα συναρμόδια υπουργεία πριν την επανέναρξη των σχολείων.
Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα σχολεία με αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα, μάσκες, σαπούνια κλπ για όλους τους μαθητές.
Να προσληφθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό
Πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε τους 2 μήνες κλειστών σχολείων. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά, η οποία δεν είναι δυνατό να ξεκινήσει με κενά εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα εάν βγουν αληθινά τα σενάρια για νέο κύμα πανδημίας το Φθινόπωρο. Απαιτείται, συνεπώς πρώτα και κύρια, να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό με τη νέα χρονιά, άρα μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Σύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις
Είναι πιο ζωτικής σημασίας από ποτέ, τα σχολικά κτίρια να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Σχολεία στα οποία στοιβάζονται οι μαθητές, συστεγάσεις, κοντέινερς, αίθουσες όπως στην περίπτωση του 2ου Λυκείου που δεν έχουν φυσικό εξαερισμό. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των κτηριακών εγκαταστάσεων σε Σπάτα και Αρτέμιδα και εκθέτουν σοβαρά την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και οικογενειών. Η Δημοτική αρχή, το Υπουργείο και η κυβέρνηση γενικότερα, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, και να δώσουν άμεσα λύση.
Η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών δεν είναι πολυτέλεια
Για ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της επόμενης σχολικής χρονιάς, της διαχείρισης του άγχους και ειδικά των μαθητών της Γ Λυκείου, χρειάζεται ειδική βοήθεια. Να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί).
Εξ αποστάσεως διδασκαλία
Έχει απασχολήσει το υπουργείο παιδείας το ενδεχόμενο να υπάρχει καραντίνα για αρκετούς μήνες το χρόνο με βαριές επιπτώσεις στην κάλυψη της ύλης; Πως θα εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων εξ αποστάσεως διδασκαλίας; Εμείς απαιτούμε χωρίς κοροϊδίες κι επικοινωνιακά τεχνάσματα να εξασφαλίσει ΤΩΡΑ η κυβέρνηση όλα τα αναγκαία μέσα σε κάθε μαθητή: δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet – δωρεάν tablet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι. Να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την αναβάθμιση και γρήγορη πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανελλήνιου Μαθητικού Δικτύου και στην eclass
Σπάτα 28/4/2020
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη