Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η κοινωνία μας, όπως και η παγκόσμια κοινότητα, δοκιμάζεται από την πρωτόγνωρων διαστάσεων επιδημία του κορωνοϊού COVID-19. Η προστασία της δημόσιας υγείας, της ανθρώπινης ζωής επιβάλλει την άμεση εφαρμογή των επιστημονικά ενδεικνυόμενων έκτακτων μέτρων. Στην κατεύθυνση αυτή, ειδικά στο χώρο της εκπαίδευσης επιμένoυμε στην ανάγκη να διαφυλαχθεί ο κοινωνικός και μορφωτικός χαρακτήρας και ρόλος του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλους τους μαθητές.
Η λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών έχει ανασταλεί στο πλαίσιο των γενικότερων μέτρων προστασίας από τη διάδοση του ιού. Όταν με το καλό βγούμε από ‘’το σπίτι’’ και την καραντίνα των έκτακτων μέτρων, το κύριο δεν θα πρέπει να είναι η αποκατάσταση της ομαλότητας και να διδαχτούν από τους εκπαιδευτικούς στους μαθητές-τριες όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης, αλλά να ανοίξουν τα σχολεία και να μην απουσιάζει κανείς μαθητής, εκπαιδευτικός, γονέας.
Έχουν εξαγγελθεί-δρομολογηθεί οι προθέσεις-αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας να αξιοποιηθούν οι τεχνολογίες και ανάλογα μέσα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τόσο η κρισιμότητα της κατάστασης όσο και το αποτύπωμα της γενικής κοινωνικής κρίσης στο εκπαιδευτικό σύστημα επιβάλουν σοβαρότητα, σαφήνεια στόχων με κοινωνική οπτική.
Σ αυτή τη φάση θεωρούμε πως απαιτείται:
- Η αξιοποίηση των όποιων νέων ή παλαιότερων τεχνολογικών μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις παρούσες συνθήκες πρέπει να έχουν ως πρωτεύοντα στόχο τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης και των αναγκαίων δεσμών που αναπτύσσονται στα σχολεία με βασικό προαπαιτούμενο τις συλλογικές αποφάσεις και την αρχή της καθολικότητας.
- Δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να υποκαταστήσει τη συλλογική και δια ζώσης συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορεί ωστόσο, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, να αναδείξει το σχολείο σε παράγοντα ασφαλούς κοινωνικότητας και επικοινωνίας, σε παράγοντα αγωγής και παιδείας, σε παράγοντα διασφάλισης των περιοριστικών μέτρων για τη διαφύλαξη της δημόσιας ψυχικής υγείας.
- Όποια μέσα-εργαλεία αξιοποιηθούν οφείλουν να υπηρετούν τον καθολικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού δικαιώματος και να μη διευρύνουν τις ανισότητες μεταξύ σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
- Στις σημερινές συνθήκες δεν υφίστανται οι εγγυήσεις της καθολικότητας σε ό,τι αφορά τις «ψηφιακές τάξεις», γι’ αυτό και πρέπει να έχουν μόνο προαιρετικό και απολύτως συμπληρωματικό χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να συμπεριλάβουν νέα διδαχθείσα ύλη.
- Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρξει αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών-μαθητών, αλλά και μαθητών μεταξύ τους και για εκπαιδευτικά θέματα, ακόμα και για ζητήματα γενικότερης αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου. Μένουμε στο σπίτι, αλλά κανένας απόμακρος και μόνος με τα προβλήματα του.
- Γνωρίζουμε πως οι εκπαιδευτικοί αφήνονται μόνοι και αβοήθητοι από την πολιτεία και την κυβέρνηση να υλοποιήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη στιγμή μάλιστα που οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες που καλούνται να αξιοποιήσουν, ήδη από την πρώτη μέρα δεν ανταποκρίνονται. Σε τέτοιες στιγμές κρίσης απαιτείται η συνεργασία και εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ας το λάβει υπ’ όψιν της η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Δεν θα επαναλάβουμε τώρα, τα σημεία της αντιπαράθεσης μας με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας.
- Δηλώνουμε όμως πως το εκπαιδευτικό κίνημα, οι 80.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα σταθούμε παρόντες και με διάθεση συμβολής αφενός στη διατήρηση της εκπαιδευτικής-παιδαγωγικής και κοινωνικής σχέσης με τους μαθητές μας, ενισχύοντας την προσπάθεια να προστατευθούμε «μένοντας σπίτι» και αφετέρου στην διαμόρφωση ομαλών συνθηκών όταν «βγούμε από το σπίτι».
Το Δ.Σ του Συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών Βόνιτσας δηλώνει πως:
- ΝΑΙ, φοράμε μάσκα για να προστατευόμαστε και να προστατεύουμε και ΟΧΙ φίμωτρο για να μην μιλάμε και να μη διεκδικούμε.
- Παλεύουμε συλλογικά για την ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας και του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλους, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
- Απαιτούμε γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των σύγχρονων αναγκών της εκπαίδευσης, ενίσχυση για την εναρμόνιση του δημόσιου σχολείου και των μαθητών με τις σύγχρονες τεχνολογίες.
- Αναδείχθηκε περίτρανα η ανάγκη για μόνιμους εκπαιδευτικούς.
- Τέλος, να επισημάνουμε ότι θα βρεθούμε απέναντι σε απόπειρες της κυβέρνησης- με πρόσχημα την ανάγκη της τεχνικής υποστήριξης των σχολείων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης- ιδιώτες να μπουν στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και να έχουν παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό λόγο και να ανοίξει έτσι η κερκόπορτα της αγοράς ώστε το δημόσιο δωρεάν σχολείο να αλωθεί υπέρ του ‘’ελεύθερου’’ και της ‘’αριστείας’’ σχολείου, ενός σχολείου της αγοράς και των διακρίσεων.
Επίσης , απευθυνόμενοι προς όλους τους συναδέλφους του Συλλόγου μας, λέμε ξεκάθαρα ότι:
• Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται δεκτή η υποχρεωτική επιβολή τρόπου και μέσου με το οποίο θα δουλέψει ο κάθε συνάδελφος. Ο καθένας μπορεί, με βάση τα δεδομένα, τις δυσκολίες και τα χαρακτηριστικά της τάξης του να επιλέξει τον τρόπο επικοινωνίας.
• Είναι αυτονόητο( και καταγεγραμμένο στις οδηγίες εφαρμογής) ότι κάθε συνάδελφος/-ισσα μπορεί να συνεχίσει να δουλεύει όπως δούλευε έως τώρα ή να προσαρμόσει τα μέσα με βάση τις ανάγκες που διαπιστώνει ο ίδιος/α στην τάξη του/της.
• Αξιοποιούμε κάθε πρόσφορο μέσο, ώστε να παραμείνουμε δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους.
• Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση που εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη