Thumbnail
Ανακοίνωση του ΣΕΠΕ "Κ.Σωτηρίου"

Με έγγραφο  «Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σε σχολικές μονάδες»  που  αναγγέλλει ότι «προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού» το Υπουργείο Παιδείας επιβεβαιώνει ό,τι μέχρι τώρα κατήγγειλε το εκπαιδευτικό κίνημα και ο σύλλογος μας για τις τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειες τους και αποδεικνύει ότι είναι ψεύτικοί οι πανηγυρισμοί της ηγεσίας του Υπουργείου για πλήρη κάλυψη και δυνατότητα πρόσβασης στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς όλων των μαθητών.

Το  έγγραφο του Υπουργείου που ζητάει στοιχεία για εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών εκθέτει τους ίδιους τους συντάκτες του και αφήνει εκτεθειμένους τους συναδέλφους :

1 . Αποκαλύπτεται ότι τα σχέδια για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση»  ΔΕΝ αφορούν απλά την παρούσα φάση αλλά έχει μακροπρόθεσμες αμφισβητούμενες από την εκπαιδευτική κοινότητα στοχεύσεις που αφορούν σχέδια αξιοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το μέλλον και στις κανονικές συνθήκες. 

2. Έρχεται το ΥΠΑΙΘ με  εκβιασμούς χρονικούς περί «μη υποβολής των αναγκών εντός της προθεσμίας που ορίζεται από το Υπουργείο συνεπάγεται τη μη συμμετοχή» να βάλει άλλο ένα ασφυκτικό τετελεσμένο και συνεχίζοντας την ίδια πιεστική τακτική προς τις σχ. μονάδες (βλ. καταγραφή επείγουσα του προηγούμενου Σαββάτου για αριθμό μαθητών που συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως).  Αυτό αποδεικνύει άλλωστε ότι δεν ενδιαφέρεται να καλύψει το σύνολο των αναγκών μαθητών και εκπαιδευτικών  αλλά απλά να δημιουργήσει εντυπώσεις περί παροχών.

3. Μεταθέτει τη ευθύνη του προγράμματος  που έχει στη βάση του το διαχωρισμό  των μαθητών και των οικογενειών με τη διαδικασία διερεύνησης  «ποιος έχει και ποιος όχι» ζητώντας με διαδικασίες fast track να δηλωθούν στοιχεία. Μεταφέρει  στον  κάθε Δ/ντη και κυρίως στον εκάστοτε εκπαιδευτικό που καλείται να μπει σε προσωπικά δεδομένα οικογενειών αν και όποτε τους βρει και απαντήσουν. Εάν έστω και ένας γονιός που δεν ρωτήθηκε  δεν συμπεριληφθεί σε αυτούς που θα πάρουν laptop, tablet ενδεχομένως να στραφεί κατά του σχολείου και του διευθυντή και του εκπαιδευτικού. Ποιος θα έχει την ευθύνη γι΄ αυτό;

4. Μετατρέπει εκπαιδευτικούς και δ/ντες σε διαφημιστές μιας παροχής του υπουργείου («το υπουργείο προτίθεται να δώσει») δημιουργώντας προσδοκίες που δεν έχουμε κανένα δεδομένο αν και πότε και πως θα υλοποιηθούν – και θα φαίνονται οι εκπαιδευτικοί εκτεθειμένοι στην οικογένεια για την υλοποίηση ή όχι μιας ακόμα υπόσχεσης.

Επαναλαμβάνουμε για ακόμα μια φορά ότι ο βασικός εξοπλισμός (ένα tablet για κάθε παιδί και σύγχρονο laptop  για κάθε εκπαιδευτικό συμβατό με οποιοδήποτε λογισμικό και περιβάλλον) είναι απολύτως αναγκαίο εργαλείο και είναι αναγκαίο αγαθό ιδιαίτερα σ΄ αυτές τις συνθήκες που ζούμε. Αλλά και για επόμενο χρόνο είναι εργαλείο για ενημέρωση, επικοινωνία, πρόσβαση σε μορφωτική και πολιτιστική δραστηριότητα για τα οποία έχουν δικαίωμα όλοι και πρέπει να εξασφαλίσει το κράτος.

Η αποστολή στοιχείων και για τα νηπιαγωγεία θεωρούμε ότι ανοίγει πραγματικά επικίνδυνους δρόμους. Εάν δοθεί στα νηπιαγωγεία θα πρέπει να δοθεί ως εργαλείο για μελλοντική χρήση και σε καμιά περίπτωση να μη μεταφραστεί ως εξοπλισμός για άμεση χρήση και πολύ περισσότερο για «εξ αποστάσεως διδασκαλία»

Με βάση αυτά και σε συνέχεια προηγούμενων  ανακοινώσεων μας ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

Η κάθε σχολική μονάδα να αποστείλει αριθμό αναγκών ίσο με τον αριθμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Θεωρούμε ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να εξασφαλίσουμε την ισότιμη πρόσβαση όλων χωρίς εξαιρέσεις και να μην συνηγορήσουμε  στη λογική της επιλεκτικής  παροχής εξοπλισμού.

ΑΚΟΜΗ: 

Ανεξάρτητα αν έχουν σταλεί από τα σχολεία στοιχεία καλούμε να προβούν σε ανακοινοποίηση των στοιχείων στη λογική της ανακοίνωσής μας.

Επίσης ξεκαθαρίζουμε στο Υπουργείο ότι :

  • η διάθεση αυτού του εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν του επιτρέπουμε να θεωρήσει και να ερμηνεύσει ότι ανοίγει το δρόμο για τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του και σχέδια του ΟΟΣΑ για θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και υποκατάστασης της σχολικής τάξης είτε την επιβολή παράδοσης ύλης και «κανονικής» διδασκαλίας από μακριά. Αυτό δε γίνεται και δε θα το επιτρέψουμε – θα βρει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλη την κοινωνία  απέναντι του.
  • να δώσει τώρα σε όλες και όλους το βασικό εξοπλισμό χωρίς διαχωρισμούς ως βάση για την καθολική πρόσβαση στο αγαθό της ενημέρωσης της επικοινωνίας και της μορφωτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας

Καλούμε τη ΔΟΕ να τοποθετηθεί σε αυτή την κατεύθυνση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ