ΔΟΕ: Πρόχειρη και μη αξιόπιστη η διαδικασία αποτύπωσης αναγκών των μαθητών για την τηλεκπαίδευση
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία για την καταγραφή αναγκών των σχολικών μονάδων για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές (laptop και tablet)

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων και την, με πολλά προβλήματα, υλοποίηση της επικουρικής – υποστηρικτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εκφράζοντας τη βούληση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για γνήσια παιδαγωγική στήριξη των μαθητών μέσα στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε, έχει αναδείξει τόσο την τιτάνια προσπάθεια που επιτελούν εκπαιδευτικοί και μαθητές όσο και το πλήθος των ζητημάτων που τη δυσχεραίνουν σημαντικά.

Εξαιρετικά μεγάλο πρόβλημα είναι η αδυναμία  πρόσβασης πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και η αδυναμία σύνδεσης με το διαδίκτυο.

Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχουμε, επανειλημμένα, τονίσει ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει άμεσα να φροντίσει για τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν αλλά και να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της  εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής. Είναι γεγονός ότι αν δεν λυθεί το κομβικό αυτό ζήτημα η διαδικασία που εφαρμόζεται αντί να ενισχύσει μαθησιακά το σύνολο των μαθητών θα αποδειχτεί επικοινωνιακό τέχνασμα που θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας.

Ως «απάντηση» στο αίτημα της Δ.Ο.Ε. και στις ανάγκες των μαθητών, το Υ.ΠΑΙ.Θ. αποστέλλει από χθες, 7/4/2020, το απόγευμα, «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο στις σχολικές μονάδες στο οποίο αναφέρει ότι «προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (laptop και tablet) στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας».

Θα θεωρούσαμε ως εξαιρετικά θετική αυτή την προσπάθεια εάν δεν δυναμιτιζόταν εξ αρχής από το ίδιο το Υπουργείο. Συγκεκριμένα, σε επόμενη παράγραφο αναφέρεται ότι η καταγραφή των αναγκών θα πρέπει να γίνει σε επίπεδο σχολικής μονάδας και να αποσταλεί στο αρμόδιο τμήμα του Υ.ΠΑΙ.Θ. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έως την  Πέμπτη 9/4/2020 και ώρα 12.00.

Πιστεύουν, αλήθεια, οι εμπνευστές αυτού του εγγράφου ότι είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο από τη διεύθυνση των σχολικών μονάδων μέσα σε ελάχιστες ώρες;

Πόσο αξιόπιστη θεωρούν ότι μπορεί να είναι μια τόσο πρόχειρη διαδικασία και ποια «κριτήρια» ζητούν από τη διεύθυνση των σχολικών μονάδων να λάβει υπόψη στην αποτύπωση των αναγκών των μαθητών ;

Αφού θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια, επομένως δεν αναφερόμαστε σε δυνατότητα κάλυψης όλων των μαθητών εάν υπάρξει καταγραφή πολύ μεγάλου αριθμού αναγκών, γιατί δεν ορίζει το Υ.ΠΑΙ.Θ. τα κριτήρια και επιλέγει να βάλει τους/τις  διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων στη θέση του «κριτή» δίχως ενιαία κριτήρια;

Ποια η πραγματική σημασία της κατακλείδας του εγγράφου «Η τήρηση της ανωτέρω προθεσμίας είναι επιτακτική, δεδομένου ότι η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Σημειώνεται ότι η μη υποβολή των  αναγκών εντός της προαναφερθείσας  προθεσμίας  συνεπάγεται τη μη συμμετοχή σας στην πράξη» όταν, μάλιστα, το έγγραφο «διαρρέει» πριν καν φτάσει στα σχολεία σε μεγάλες ιστοσελίδες που επισκέπτονται και οι γονείς των μαθητών; Γιατί, για μια ακόμη φορά, επιχειρείται στοχοποίηση των εκπαιδευτικών;

Τελικά, αποτελεί μονόδρομο για τους/τις διευθυντές/ντριες να δηλώσουν το σύνολο των μαθητών του σχολείου ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος αποκλεισμών.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει μόνο μια επιλογή εάν αληθινά έχει την πρόθεση της ουσιαστικής ενίσχυσης μαθητών και εκπαιδευτικών. Εάν δεν έχει τη δυνατότητα να παρέχει ένα tablet σε κάθε μαθητή (και σε όσους εκπαιδευτικούς χρειάζονται), να παρατείνει τη διαδικασία για ικανό χρονικό διάστημα και να δρομολογήσει μια διαδικασία καταγραφής των αναγκών με ενιαία κριτήρια για όλη τη χώρα με βασικό κριτήριο αυτό των  πραγματικών ελλείψεων σε Η/Υ που δεν θα διαπιστώνονται από τον/την  διευθυντή/ντρια με τρόπο που δημιουργεί κίνδυνο έκθεσής του/της  στις περιπτώσεις που θα προκύψουν δυσαρέσκειες λόγω μια πιθανής, όπως διαφαίνεται, ανεπάρκειας αλλά θα δηλώνονται με την ευθύνη του αιτούντος εκπαιδευτικού ή γονέα, ο οποίος θα αιτείται για λογαριασμό του μαθητή.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

diki-aselgeia
Ιδιοκτήτης φροντιστηρίου κυκλοφορεί ελεύθερος ενώ έχει καταδικαστεί σε 36 χρόνια φυλάκισης για ασέλγεια σε μαθήτριες
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Οκτώβριο το Δικαστήριο ήρθε αντιμέτωπο με πρωτοφανή απροθυμία από μεριάς ενόρκων να συμμετέχουν ως ορκωτοί δικαστές...
Ιδιοκτήτης φροντιστηρίου κυκλοφορεί ελεύθερος ενώ έχει καταδικαστεί σε 36 χρόνια φυλάκισης για ασέλγεια σε μαθήτριες
συντάξεις, ΑΤΜ, αναλήψεις, καταθέσεις, τράπεζα
Συντάξεις: Αναδρομικά σε νέους συνταξιούχους άνω των 12.000 ευρώ
Η προσαύξηση στην επικουρική σύνταξη ισχύει για όσους συνταξιοδοτούνται μετά τον Μάιο του 2016 και υπολογίζεται με συντελεστή 0,075%, πλην όμως δεν...
Συντάξεις: Αναδρομικά σε νέους συνταξιούχους άνω των 12.000 ευρώ
Μαργαρίτης Σχοινάς
Και τώρα ... «Ευρωπτυχίο»: Εξαγγελία Μ. Σχοινά στη Σύνοδο Πρυτάνεων - Σήμερα ο Κ. Πιερρακάκης
Η πρόταση  αφορά ένα κοινό πρόγραμμα πανεπιστημίων  από διαφορετικές χώρες της ΕΕ, το οποίο θα αναγνωρίζεται σε όλα τα κράτη μέλη και θα συμβάλει...
Και τώρα ... «Ευρωπτυχίο»: Εξαγγελία Μ. Σχοινά στη Σύνοδο Πρυτάνεων - Σήμερα ο Κ. Πιερρακάκης
bigbrother.jpeg
Ο... Big Brother ξαναχτυπά: Δημοτικό Συμβούλιο αγνοεί γονείς και εγκρίνει κάμερες στα σχολεία
Οι γονείς, παρά την απόφαση του Δημοτικου Συμβουλίου, δήλωσαν ότι συνεχίζουν τον αγώνα να μην εγκατασταθούν και λειτουργήσουν οι κάμερες
Ο... Big Brother ξαναχτυπά: Δημοτικό Συμβούλιο αγνοεί γονείς και εγκρίνει κάμερες στα σχολεία