«Απαράδεκτο το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας που ζητά στοιχεία μαθητών για την καταγραφή του εξοπλισμού»
Τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειες τους

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ – ΖΕΦΥΡΙΟΥ – ΦΥΛΗΣ

ΘΕΜΑ: Σχετικά με το έγγραφο για την «Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σε σχολικές μονάδες»

Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας που εστάλη στις σχολικές μονάδες με θέμα «Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών σε σχολικές μονάδες» και αναγγέλλει ότι «προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού, επιβεβαιώνει όλα όσα μέχρι τώρα κατήγγειλε το εκπαιδευτικό κίνημα και ο σύλλογός μας σχετικά με τις τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειες τους και αποδεικνύει ότι είναι ψεύτικοί οι πανηγυρισμοί της ηγεσίας του Υπουργείου για πλήρη κάλυψη και δυνατότητα πρόσβασης στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς όλων των μαθητών.

Το έγγραφο του Υπουργείου που ζητάει στοιχεία για εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών είναι απαράδεκτο καθώς :

1 . Αποκαλύπτεται ότι τα σχέδια για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ΔΕΝ αφορούν απλά την παρούσα φάση αλλά έχει μακροπρόθεσμες αμφισβητούμενες από την εκπαιδευτική κοινότητα στοχεύσεις που αφορούν σχέδια αξιοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το μέλλον και στις κανονικές συνθήκες.

2. Το ΥΠΑΙΘ με χρονικούς εκβιασμούς περί «μη υποβολής των αναγκών εντός της προθεσμίας που ορίζεται από το Υπουργείο συνεπάγεται τη μη συμμετοχή» βάζει άλλο ένα ασφυκτικό τετελεσμένο και συνεχίζει την ίδια πιεστική τακτική προς τις σχ. μονάδες ( βλ. καταγραφή επείγουσα του αριθμού μαθητών που συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως). Αυτό αποδεικνύει άλλωστε ότι δεν ενδιαφέρεται να καλύψει το σύνολο των αναγκών μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά απλά να δημιουργήσει εντυπώσεις περί παροχών.

3. Μεταθέτει τη ευθύνη του προγράμματος, που έχει στη βάση του το διαχωρισμό μαθητών και οικογενειών με τη διαδικασία της διερεύνησης για το «ποιος έχει και ποιος όχι», ζητώντας με διαδικασίες fast track τον/την κάθε Δ/ντη-ντρια και κυρίως τον εκάστοτε εκπαιδευτικό να μπουν σε προσωπικά δεδομένα οικογενειών προκειμένου να συγκεντρώσουν τα στοιχεία. Εάν έστω και ένας γονιός που δεν ρωτήθηκε (και πώς να ερωτηθεί εντός λίγων ωρών), δεν συμπεριληφθεί σε αυτούς που θα πάρουν laptop, tablet, ενδεχομένως να στραφεί κατά του σχολείου και του διευθυντή και του εκπαιδευτικού. Ποιος θα έχει την ευθύνη γι΄αυτό;

4. Μετατρέπει εκπαιδευτικούς και δ/ντες σε διαφημιστές μιας παροχής του υπουργείου («το υπουργείο προτίθεται να δώσει») δημιουργώντας προσδοκίες που δεν έχουμε κανένα δεδομένο αν, πότε και πώς θα υλοποιηθούν – και θα φαίνονται οι εκπαιδευτικοί εκτεθειμένοι στην οικογένεια για την υλοποίηση ή όχι μιας ακόμα υπόσχεσης.

Επαναλαμβάνουμε για ακόμα μια φορά ότι ο βασικός εξοπλισμός (ένα tablet για κάθε παιδί και σύγχρονο laptop για κάθε εκπαιδευτικό) είναι απολύτως αναγκαίο εργαλείο και είναι αναγκαίο αγαθό, τόσο για τις συνθήκες που ζούμε, όσο και για μετά ως εργαλεία για ενημέρωση, επικοινωνία, πρόσβαση σε μορφωτική και πολιτιστική δραστηριότητα, τα οποία έχουν δικαίωμα όλοι και πρέπει να εξασφαλίσει το κράτος με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Η αποστολή στοιχείων για δημοτικά και νηπιαγωγεία θεωρούμε ότι ανοίγει πραγματικά επικίνδυνους δρόμους. Εάν δοθεί, θα πρέπει να δοθεί ως εργαλείο για μελλοντική χρήση και σε καμιά περίπτωση να μη μεταφραστεί ως εξοπλισμός για άμεση χρήση και πολύ περισσότερο για «εξ αποστάσεως διδασκαλία».

Με βάση αυτά :

  • Καμία σχ. μονάδα Δ/νες-εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να μπουν σε διερεύνηση αλλά να καταγράψουν το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού και εκπαιδευτικών.

  • ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ το tablet το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας. Άλλωστε αυτό είναι ατομικός εξοπλισμός και πρέπει να υπάρχει δυνατότητα σε κάθε παιδί να τον χρησιμοποιεί, ταυτόχρονα με το αδελφάκι του για παράδειγμα.

  • ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ επίσης το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου για την παροχή laptop, ώστε να μην πρέπει οι ίδιοι να αξιολογήσουμε την δυνατότητα ανταπόκρισης του βασικού εργαλείου.

  • Να μην αναλάβουν την ευθύνη για την ακριβή δήλωση των αιτημάτων κι αν αυτά αποτυπώνουν όλες τις ανάγκες.


ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: όλοι/όλες οι διευθυντές/ντριες/προισταμένες να αποστείλετε άμεσα αριθμό αναγκών τόσο όσο είναι ΟΛΟΙ οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου σας, προσθέτοντας σε αυτόν και τον αριθμό των εκπαιδευτικών. Θεωρούμε ότι είναι ο μοναδικός τρόπος να εξασφαλίσουμε την ισότιμη πρόσβαση όλων χωρίς εξαιρέσεις, αλλά και διασφάλιση εσάς των ίδιων.   

Ανεξάρτητα αν έχουν σταλεί από τα σχολεία στοιχεία, καλούμε να προβείτε σε ανακοινοποίηση των στοιχείων στη λογική της ανακοίνωσής μας.

Επίσης ξεκαθαρίζουμε προς το Υπουργείο ότι η διάθεση αυτού του εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν θα επιτρέψουμε να θεωρηθεί και να ερμηνευθεί ότι ανοίγει το δρόμο για τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του και σχέδια του ΟΟΣΑ για θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και υποκατάστασης της σχολικής τάξης είτε την επιβολή παράδοσης ύλης και «κανονικής» διδασκαλίας από μακριά. Αυτό δε γίνεται και δε θα το επιτρέψουμε – θα βρει το εκπαιδευτικό κίνημα και όλη την κοινωνία απέναντι του.

Να δώσει τώρα σε όλες και όλους το βασικό εξοπλισμό χωρίς διαχωρισμούς ως βάση για την καθολική πρόσβαση στο αγαθό της ενημέρωσης της επικοινωνίας και της μορφωτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας

Καλούμε τη ΔΟΕ να τοποθετηθεί σε αυτή την κατεύθυνση.

ΥΓ : παραθέτουμε σχέδιο απάντησης που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η κάθε σχολική μονάδα.

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Σε απάντηση του σχετικού σας εγγράφου …..

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ……………..(μπαίνει ο αριθμός όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας), θεωρούμε αναγκαίο να υπάρχουν προσωπικοί φορητοί υπολογιστές για τον κάθε εκπαιδευτικό ώστε να είναι συμβατοί με οποιοδήποτε λογισμικό και περιβάλλον.

  2. ΜΑΘΗΤΕΣ …………………. (μπαίνει ο αριθμός όλων των μαθητών της σχολικής μονάδας). Θεωρούμε αναγκαίο να υπάρχει τουλάχιστον ένας δεύτερος φορητός υπολογιστής σε κάθε σπίτι για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες.

 

 

σχετικά άρθρα

Τζ. Φλόιντ: Βαρύτερη κατηγορία σε βάρος του Ντ. Σόβιν - Κατηγορίες και στους άλλους τρεις αστυνομικούς
Τζ. Φλόιντ: Βαρύτερη κατηγορία σε βάρος του Ντ. Σόβιν - Κατηγορίες και στους άλλους τρεις αστυνομικούς
Η νέα κατηγορία, φόνος δευτέρου βαθμού, επιφέρει ποινή κάθειρξης έως 40 χρόνια
Τζ. Φλόιντ: Βαρύτερη κατηγορία σε βάρος του Ντ. Σόβιν - Κατηγορίες και στους άλλους τρεις αστυνομικούς
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
«Στην Α δημοτικού και στο νηπιαγωγείο υπήρχε η μείωση στα 22 παιδιά για έναν χρόνο. Άρα ουσιαστικά ομογενοποιείται αυτό το οποίο υπήρχε σε όλες τις...
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών