Το τελευταίο διάστημα το υπουργείο Παιδείας, μέσω των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης, των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας και των διευθυντών των σχολείων, καταγράφουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην ασύγχρονη και τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ζητούν η καταγραφή αυτή να γίνεται σε εβδομαδιαία βάση και να καταγράφεται ο αριθμός των ηλεκτρονικών «τάξεων» και των μαθημάτων που έκανε κάθε εκπαιδευτικός, καθώς και ο αριθμός των παιδιών που συμμετείχαν.
Πολλοί περιφερειακοί διευθυντές ή διευθυντές εκπαίδευσης και σχολείων ζητούν ονομαστική καταγραφή των συναδέλφων και όχι αριθμούς ανά σχολείο. Επίσης οι πιέσεις, είτε προφορικές είτε μέσω e-mail (και όχι ενυπόγραφα), που δέχονται οι συνάδελφοι που δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πλατφόρμες του υπουργείου εντείνονται διαρκώς. Φτάνουν τα όρια του εκβιασμού, αφού ψευδώς απειλούν αναπληρωτές ότι δε θα τους ξανακαλέσουν, μόνιμους ότι είναι υποχρεωτική η συμμετοχή, ότι όσοι συμμετάσχετε θα πληρωθείτε, ενώ οι άλλοι θα έχουν περικοπές μισθών, ή στην καλύτερη περίπτωση μπείτε απλά να φαίνεται ότι έχετε e-class και μην κάνετε τίποτα...
Είναι απαράδεκτο κυβέρνηση και υπουργείο να επιχειρούν με τέτοιες μεθόδους, και μάλιστα εν μέσω της πανδημίας και καραντίνας, να εξαναγκάσουν συναδέλφους να συμμετέχουν σε κάτι που δεν είναι υποχρεωτικό. Ο λόγος που το κάνουν αυτό δεν είναι μόνο επικοινωνιακός. Βρήκαν ευκαιρία:
α) να περάσουν την αυτονομία της σχολικής μονάδας (την επικαλούνται σε όλα τα έγγραφα- εγκυκλίους για την εξ αποστάσεως) για να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία στη συνέχεια,
β) να περάσουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,
γ) να εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς για τους μαθητές, αγνοώντας τους χιλιάδες μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση σε μέσα και internet,
δ) να χτυπήσουν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών στο δημόσιο, όπως ακριβώς κάνει η κυβέρνηση στους υπόλοιπους εργαζόμενους με την τηλεργασία,
ε) να προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση κομματιών της εκπαίδευσης,
στ) να εντείνουν την ανεργία στους αναπληρωτές, αφού στο κοντινό μέλλον θα καλύπτουν κενά σε απομακρυσμένες περιοχές με εξ αποστάσεως μαθήματα (οδηγίες ΟΟΣΑ),
ζ) να φορτώσουν τις ευθύνες τους για τις άθλιες ψηφιακές υποδομές στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
Η συμμετοχή των μαθητών, όπου έχει γίνει κατορθωτό να λειτουργήσουν η σύγχρονη και η ασύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», είναι πολύ μικρή (πολύ κάτω από 50%), ειδικά στη Γ΄ Λυκείου (που υποτίθεται ότι κόπτονται). Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις και ανησυχίες μας και για το ότι πολλοί μαθητές μας δεν έχουν τις δυνατότητες να συμμετέχουν και ότι ακόμα και να τις έχουν, σε αυτές τις συνθήκες που βιώνουν δεν το επιθυμούν. Το ίδιο ισχύει και όταν η επικοινωνία επιχειρείται από τους εκπαιδευτικούς χωρίς τις πλατφόρμες του υπουργείου. Όλο το εγχείρημα του υπουργείου είναι κυριολεκτικά στον αέρα, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει μάθηση και διδασκαλία σε αυτές τις ηλικίες χωρίς κοινωνικοποίηση, δηλαδή χωρίς τη φυσική παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών και πολύ περισσότερο δεν υπάρχει δυνατότητα πειθούς εξ αποστάσεως!!!
Το υπουργείο Παιδείας είναι και ανίκανο και δεν ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει την καθολική συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση. Όχι μόνο δεν μερίμνησε για να εξασφαλίσει την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά ακόμη χειρότερα στράφηκε στη «φιλανθρωπία» ιδιωτικών εταιριών (όπως στη Cisco με το Webex για τη σύγχρονη εκπαίδευση), προωθώντας έτσι την ιδιωτικοποίηση κομματιών της εκπαίδευσης.
Οι κυρίες του υπουργείου Παιδείας επιδόθηκαν σε επικοινωνιακές κορώνες σαν να ήταν άμοιρες ευθυνών, έτοιμες να εισάγουν την τηλεκπαίδευση μέσα σε συνθήκες κρίσης και εγκλεισμού, ρίχνοντας για άλλη μια φορά τους εκπαιδευτικούς βορά στα νύχια των αδαών και λακέδων δημοσιογραφίσκων, υπερασπιστών του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, που μας θεωρούν υπεύθυνους (όπως ο Βερύκιος) ακόμη και για το ότι «σέρνεται» το myschool!
Τι εννοούν οι κυρίες αυτές, όταν λένε «ας γίνει η κρίση ευκαιρία»;
Εννοούν να γίνει ευκαιρία για να ρίξουν, για άλλη μια φορά, την οικονομική κρίση, που μέρα με τη μέρα γιγαντώνεται, στις δικές μας πλάτες, θεωρώντας ότι όλα είναι ΑΤΟΜΙΚΗ μας ΕΥΘΥΝΗ, αποσιωπώντας την ευθύνη όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν άγριες νεοφιλελεύθερες πολιτικές κατάργησης του κράτους πρόνοιας, ιδιωτικοποίησης της υγείας και της παιδείας, για να στηρίξουν «αναξιοπαθούντες» επιχειρηματίες; Να περιορίσουν την πρόσβαση στην εκπαίδευση σε ακόμη περισσότερους μαθητές; Να διαλύσουν κάθε εργασιακό μας δικαίωμα και ωράριο, να μειώσουν τους μισθούς μας με πρόσχημα τον κορωνοϊό, να ζητήσουν και από εμάς να συνεισφέρουμε με το 50% ή και παραπάνω του μισθού μας, όπως πρότεινε ο Πρωθυπουργός στους υπουργούς και βουλευτές; Από πότε τα 5.000 ή τα 10.000 ευρώ είναι ίσα με τα 1.000 ή τα 600; Με τα μνημόνια οι εκάστοτε κυβερνήσεις μείωσαν τις αποδοχές μας κατά 40%, διέλυσαν υγεία και παιδεία και έκαναν απολύσεις, για τις οποίες μάλιστα καυχιούνται (Άδωνις Γεωργιάδης). Τάισαν και ταΐζουν με τα λεφτά μας τραπεζίτες, βιομηχάνους και στελέχη δημόσιων οργανισμών, αντί να τα δίνουν σε παιδεία και υγεία.
Να λοιπόν τι εννοούν όταν λένε «Ευκαιρία»
Να ετοιμάσουν απολύσεις συναδέλφων, κυρίως αναπληρωτών, γιατί δεν θα επαρκούν τα χρήματα ή γιατί θα τους υποκαταστήσουν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση μετά την πανδημία. Στον ιδιωτικό τομέα, το πανηγύρι για τους εκπαιδευτικούς και σχεδόν όλους τους κλάδους εργαζομένων έχει αρχίσει: 300 απολύσεις στο αεροδρόμιο, 300 διαθεσιμότητες στη ΣΙΔΕΝΟΡ… Επιβάλλουν περιοριστικά μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας και συναθροίσεων, για να μπορέσουν με τον φόβο και την αστυνομοκρατία να μας εμποδίσουν να γεμίσουμε τους δρόμους με κραυγές διαμαρτυρίας, καθώς η οικονομική κατάρρευση θα γονατίζει τον έναν μετά τον άλλο.
Συναδέλφισσες, -οι
Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να συμμετέχουμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση!
- Τώρα δραστική μείωση της ύλης στην Γ' Λυκείου. Αν η κατάσταση συνεχιστεί με βαριές επιπτώσεις για κοινωνία και μαθητές, να προβλεφθεί ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ.
Άλλωστε στη Γαλλία, οι εξετάσεις για το baccalaureat (αντίστοιχες των πανελλαδικών) δεν θα διεξαχθούν, για πρώτη φορά από την εποχή του Ναπολέοντα (!), και οι μαθητές θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια με βάση τους βαθμούς του σχολείου και βαθμούς σε εργασίες. Αλλά και σε άλλα θέματα που σχετίζονται με την πανδημία και την οικονομική κρίση, η κυβέρνηση Μακρόν αναγκάστηκε να κάνει σημαντικές παραχωρήσεις, κάτω από την πίεση των αγώνων των εργαζομένων (Κίτρινα Γιλέκα, μεγάλες απεργίες για το ασφαλιστικό κ.ά.). Ο δρόμος των αγώνων είναι ο μόνος που μπορεί να αποτρέψει να πληρώσουμε και αυτή την κρίση.
- Προαγωγή χωρίς εξετάσεις για τις υπόλοιπες τάξεις.
- Να αποσύρουν τώρα τις οδηγίες για συμπλήρωση στοιχείων και ονομαστική καταγραφή εκπαιδευτικών. Να μην αποσταλούν στοιχεία στις περιφέρειες, στις διευθύνσεις και στο υπουργείο. Να μην καταθέσει κανένας συνάδελφος στοιχεία.
Μιλάνε για «ήρωες» εργαζόμενους νοσοκομείων, μιλάνε για «ήρωες» εργαζόμενους στα super market, μιλάνε για «ήρωες» εργαζόμενους εργοστασίων, μιλάνε για «ήρωες»…
Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούν να κρύψουν τη ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται όλοι αυτοί, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τους τη ζωή. Τα μνημόνια και οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές συνεχίζουν να μας δολοφονούν στην Ελλάδα, στην Ιταλία, στην Ισπανία, σε όλη την Ευρώπη, στις ΗΠΑ, σε όλο τον κόσμο.
Ο Γερμανός ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Μπέρτολντ Μπρεχτ είχε πει κάποτε: «Αλίμονο στους λαούς που έχουν ανάγκη από ήρωες!»
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
τηλ. 2310265730, e-mail: [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη