Δυστυχώς βρισκόμαστε στο μέσον μιας πολύ δύσκολης παγκόσμιας συγκυρίας λόγω της πανδημίας. Όλοι μας βιώνουμε συνθήκες ανασφάλειας, αναστάτωσης και ανατροπής κάθε προγραμματισμού. Εύλογα η κατάσταση αυτή πλήττει και την εκπαίδευση οδηγώντας στην επιβεβλημένη και αναπόφευκτη, λόγω των συνθηκών, διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων. Μέχρι να γίνει δυνατή η επιστροφή μας στον φυσικό μας χώρο, στο σχολείο μας, καλούμαστε να σταθούμε, όσο είναι δυνατό, κοντά στους μαθητές μας αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο.
Το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε ταυτόχρονα σχεδόν με την απόφαση για κλείσιμο των εκπαιδευτικών δομών να προωθήσει ως λύση την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη ή / και σύγχρονη). Με δεδομένες και γνωστές τις χρόνιες αδυναμίες σε ό,τι αφορά την υποδομή των σχολείων, την κατάρτιση μέρους των εκπαιδευτικών αλλά και τις δυνατότητες της ελληνικής οικογένειας, το εγχείρημα αυτό εξ αρχής προκάλεσε έντονο προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους κλήθηκαν με ίδια μέσα - όσοι τα διέθεταν – να αντισταθμίσουν τις ανεπάρκειες του συστήματος. Η προσπάθεια αυτή χρειαζόταν περισσότερη προετοιμασία.
Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών δείχνει τη θέληση των συναδέλφων να προσφέρουν στους μαθητές τους υπερβαίνοντας, χάρη στο φιλότιμό τους, πολλές δυσκολίες. Και είναι αυτή η πιο ηχηρή απάντηση στην ενορχηστρωμένη προσπάθεια συγκεκριμένων «δημοσιογράφων» να σπιλώσουν για μια ακόμη φορά τους λειτουργούς του δημόσιου σχολείου.
Ο κόσμος της εκπαίδευσης και πάλι μετράει τις δυνάμεις του και έρχεται αντιμέτωπος με τα αποτελέσματα της έλλειψης επιμόρφωσης, της χρόνιας υποχρηματοδότησης και της έλλειψης βούλησης διαδοχικών κυβερνήσεων να καταστεί η εκπαίδευση προτεραιότητα. Υπογραμμίζοντας επομένως κάποια σοβαρά προβλήματα θα εντοπίζαμε :
- Η πλατφόρμα του Υπουργείου, τόσο για την σύγχρονη (webex), όσο και για την ασύγχρονη εκπαίδευση (e-me, eclass) μπλοκάρει συνεχώς, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας, αποτέλεσμα των ελλιπέστατων υποδομών της πατρίδας μας. Αυτό δεν είχε φανεί τα προηγούμενα χρόνια διότι δεν υπήρχε ανάγκη μαζικής συμμετοχής και χρήσης αυτών των εργαλείων.
- Πολλοί μαθητές δεν έχουν ευρυζωνικό διαδίκτυο και ούτε τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. Επομένως τίθεται θέμα ανισότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για το λόγο αυτό εναλλακτικά καταθέτουμε ως πρόταση τη δυνατότητα χρήσης της κρατικής τηλεόρασης, που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της χώρας.
- Μέρος των συναδέλφων δεν έχει τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να διεκπεραιώσει τη διαδικασία.
- Με βάση τα παραπάνω σοβαρά ζητήματα διεκδικούμε:
- Να αξιοποιηθούν όλες οι μορφές διδασκαλίας (σύγχρονης- ασύγχρονης), καθώς και με τις δύο δύναται να επιτευχθεί εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
- Να διασφαλιστεί - με ευθύνη του υπουργείου- ότι τα τεχνικά προβλήματα θα επιλυθούν άμεσα, ώστε να δύναται το σύνολο των μαθητών να κάνει χρήση των δυνατοτήτων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς.
- Να υπάρξει πλήρης τεχνική υποστήριξη στους συναδέλφους προκειμένου να επιτελέσουν απρόσκοπτα το έργο τους. Επισημαίνουμε επίσης την ανισότητα ως προς τη δυνατότητα πρόσβασης του συνόλου των μαθητών μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Προκειμένου να μην υπάρξουν αποκλεισμοί καλούμε την πολιτεία να προβεί αμέσως στην ενίσχυση όλων των μαθητών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από τα ασθενέστερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα με την παροχή των αναγκαίων πόρων ή τεχνικών-εποπτικών μέσων.
- Τονίζουμε για μια ακόμα φορά ότι η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης -αναγκαία σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες - δεν είναι δυνατόν και δεν πρέπει για κανένα λόγο να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία.
- Δεδομένων όλων αυτών προτείνουμε επιπλέον, εφόσον παραταθεί η καραντίνα, να γίνει βασικός στόχος η κανονική διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και να αποφευχθεί ο Σεπτέμβριος. Να ανακοινωθεί, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, η μείωση της ύλης. Για τις υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείων οι μαθητές να προάγονται βάσει της προφορικής τους βαθμολογίας.
Η δύσκολη αυτή κατάσταση ανέδειξε σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης. Οι περικοπές και η απαξίωσή της, χρόνια κατάσταση πριν και κατά τη διάρκεια των μνημονίων και μέχρι σήμερα, δείχνουν την αναγκαιότητα να οικοδομηθεί ένα στιβαρό σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών. Αυτός άλλωστε θα πρέπει να είναι και ο στόχος μιας σύγχρονης δημοκρατικής πολιτείας.
Ενώνουμε τη φωνή μας με τους υγειονομικούς, που μάχονται στην πρώτη γραμμή και στηρίζουμε τα αιτήματά τους. Με όλους τους εργαζόμενους που καλούνται να σηκώσουν το βάρος της πανδημίας με εξουθένωση, ανέχεια, χωρίς μέτρα προστασίας. Με όλους αυτούς και για όλους αυτούς θα μείνουμε όρθιοι, ώστε με δύναμη και αισιοδοξία να επιστρέψουμε στα σχολεία και στη συλλογική μάχη για ζωή με αξιοπρέπεια!
Κουράγιο σε όλες και όλους! Μείνετε υγιείς και διατηρήστε την αισιοδοξία και την αγωνιστικότητά σας στους δύσκολους αυτούς καιρούς για την πατρίδα μας αλλά και την ανθρωπότητα γιατί έχουμε πολλά να παλέψουμε!
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Αργολίδας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη