ΑΔΕΔΥ Κεφαλονιάς: Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση
Ανακοίνωση

Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση!

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ καλεί τα εκπαιδευτικά σωματεία της δύναμής της, από κοινού με γονείς και μαθητές να βρίσκονται «με το όπλο παρά πόδα», προκειμένου να εμποδίσουμε τις αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που έχουν εξαγγελθεί πριν την επιδημία του κορονοϊού. Θυμίζουμε ότι οι άξονες των κυβερνητικών παρεμβάσεων για την Παιδεία, που σχεδιάζει να υλοποιήσει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα, παρουσιάστηκαν από την Υπουργό Παιδείας, στο Υπουργικό Συμβούλιο. Οι άξονες είναι σε πλήρη συμφωνία με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και αξιοποιούν όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί διαχρονικά από τις κυβερνήσεις.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Λέμε ΟΧΙ στη χειροτέρευση των όρων μόρφωσης στο Γενικό Λύκειο. Η ΝΔ, επεκτείνει το νόμο Γαβρόγλου, επαναφέροντας την Τράπεζα Θεμάτων για κάθε τάξη του Λυκείου, το εθνικό απολυτήριο και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι αλλαγές αυτές κάνουν το Λύκειο ακόμα πιο ανταγωνιστικό, οδηγούν σε ακόμα πιο εξουθενωτικές εξετάσεις, αυξάνοντας το άγχος και την πίεση των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα η λαϊκή οικογένεια θα βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη για τα φροντιστήρια.
  • Λέμε ΟΧΙ στους όρους με τους οποίους εντάσσονται στη μάθηση τα λεγόμενα «εργαστήρια δεξιοτήτων», με ταυτόχρονη υποβάθμιση της γενικής παιδείας, με ένταση του κατακερματισμού και της αποσπασματικότητας, χωρίς επιστημονική μεθοδολογία, χωρίς σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Καταδικάζουμε την εισαγωγή των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στα αναλυτικά προγράμματα με στόχο την ιδεολογική χειραγώγηση της νέας γενιάς και την ταύτιση με τις αξίες και τους στόχους των επιχειρηματιών.
  • Λέμε ΟΧΙ στην αντιδραστική αξιολόγηση / αυτοαξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού, με βάση την επίδοση του μαθητή, με την απόκλιση του προφορικού και του γραπτού βαθμού (Τράπεζα Θεμάτων), με παρουσία – επιτήρηση του εκπαιδευτικού στην τάξη από το σχολικό σύμβουλο και τη σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση, όπως συμβαίνει και στα ΑΕΙ όπου το 20% θα συναρτάται από την αξιολογική επίδοση. Η αντιδραστική αξιολόγηση αποτελεί ένα ακόμα μέσο για την προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την υποχρηματοδότησή τους, την υποβάθμιση της παρεχόμενης μόρφωσης, όπως επιβεβαιώνει και η διεθνής εμπειρία.
  • Λέμε ΟΧΙ στην παραδοχή του «ρεαλισμού» των κενών στα μαθήματα πλην των πανελλαδικώς εξεταζόμενων, αφού, σύμφωνα με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, αυτή είναι η μόνη προτεραιότητα για κάλυψη κενών. Η δήλωση είναι μνημείο κυνισμού.
  • Λέμε ΟΧΙ στην ένταση της επιχειρηματικής λειτουργίας των πανεπιστημίων. Δίνεται, έτσι, ένα ακόμα χτύπημα στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό ρόλο που πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια που θα αναγκάζονται να δρουν με όρους επιχειρηματικούς, αναζητώντας πελάτες – φοιτητές και θα παράγουν «προϊόντα» προς πώληση.

Απαιτούμε:

  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
  • Επαρκή κρατική χρηματοδότηση, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια και υποδομές. Αναβάθμιση των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών και υποστηρικτικών χώρων και δομών σε όλα τα σχολεία. 
  • Καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Να επανέλθει ο υπεύθυνος ολοήμερου. Να λειτουργήσει άμεσα η Ενισχυτική Διδασκαλία και η ΠΔΣ. Να ιδρυθούν και να στελεχωθούν όλα τα αναγκαία τμήματα ΖΕΠ.
  • Ενίσχυση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγή. Πρόσληψη μόνιμων ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. 
  • Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά εγχειρίδια που θα ενισχύουν τη γενική μόρφωση και παιδεία. Ουσιαστική επιστημονική δημόσια και δωρεάν επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στα Δημόσια Πανεπιστήμια.
  • Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους. Ούτε 1€ από την τσέπη γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών για λειτουργικά έξοδα των σχολείων.

Διεκδικούμε:

  • Ένα σχολείο δημιουργικό και όχι «εξεταστικό κάτεργο»!
  • Ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές, θα αναπτύσσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, θα καλλιεργεί τη αγάπη για τη γνώση!

σχετικά άρθρα