Εξ'αποστάσεως εκπαίδευση ή εξ'επαφής πυροβολισμός;
Ανακοίνωση του Συλλόγου Κύμης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Από τις 11 Μαρτίου με βάση την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης έχει ανασταλεί (μεταξύ άλλων) η λειτουργία των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων στην προσπάθεια να μείνουμε όλοι σπίτι (όσοι έχουμε, γιατί οι άστεγοι κι οι πρόσφυγες δεν έχουν) για να επιβραδύνουμε όσο γίνεται την εξάπλωση του κορωνοϊού. Εξάλλου 11.000.000 ευρώ σπαταλά στην καμπάνια αυτή η κυβέρνηση ενώ μπορούσε να γίνει δωρεάν και την ίδια στιγμή το προσωπικό των νοσοκομείων που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή δε διαθέτει μάσκες και λοιπά στοιχειώδη μέσα ατομικής προστασίας

Η κατάσταση που έχουμε να διαχειριστούμε είναι αδιαμφισβήτητα πρωτόγνωρη και πάρα πολύ δύσκολη, δεδομένου του επιβεβαρυμένου εθνικού συστήματος υγείας, της ανεπάρκειας στοιχειωδών μέσων ατομικής προστασίας των εργαζομένων στα νοσοκομεία, στο ΕΚΑΒ, στο Βοήθεια στο Σπίτι, στην καθαριότητα των Δήμων…Δεδομένης της ανεργίας στην οποία αναγκαστικά μπήκαν εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, αυτοαπασχολούμενοι…Δεδομένων των βαθιά αντεργατικών μέτρων Βρούτση με το 50% του εισοδήματος και της εκ περιτροπής εργασίας για 6 μήνες με το άλλοθι της πανδημίας…

Μέσα σε αυτό το ζοφερό πολιτικό κλίμα, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί μέσα από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ να κερδίσει εντυπώσεις και να πείσει το λαό ότι η «κανονικότητα» του επιτελικού κράτους καλά κρατεί. Στις 20 Μάρτη (9 μέρες μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων) αποστέλλει οδηγίες για την εφαρμογή της ασύγχρονης εξ ’αποστάσεως εκπαίδευσης αποκλειστικά (και εμμονικά θα τονίσουμε)μέσω Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου από τις πλατφόρμες e-me και e-class θέτοντας ωράριο για τα Δημοτικά Σχολεία 8-12 και προθεσμία δηλώσεων συμμετοχής σε αυτό την 24η Μάρτη.

Στις 24 Μάρτη βλέποντας η Υπουργός ότι το ΠΣΔ δεν μπορεί να σηκώσει αυτό το ογκώδες και δύσκολο εγχείρημα, δίνει παράταση ως τις 30 Μάρτη ώστε να εγγραφούν κι άλλοι μαθητές. Τελικά στις 26 Μάρτη αποστέλλει οδηγίες για σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Υπουργείου Webex και σήμερα ανακοινώνει ότι θα πραγματοποιούνται καθημερινά εξ’ αποστάσεως μαθήματα από την ΕΡΤ2 (εν τω μεταξύ στη δημόσια τηλεόραση είχαν ρίξει μαύρο το 2013, τι αντιφάσεις!!!) από τη Δευτέρα 30 Μάρτη για μαθητές Δημοτικού για δύο ώρες.

Από τη μια πλευρά έχουμε ένα Υπουργείο που προσπαθεί με επικοινωνιακά παιχνίδια να κερδίσει εντυπώσεις και να «δείξει» ότι μπορεί να υλοποιήσει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση κι ότι είναι προετοιμασμένο για κάτι τέτοιο. Βέβαια, μέχρι να μας το αποδείξει έχουν παρέλθει 17 ημέρες χωρίς να μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη!

Από την άλλη πλευρά έχουμε μαθητές να αγωνιούν και να βιώνουν στρες με τις οικογένειές τους τους οποίους οι εκπαιδευτικοί πριν από οποιαδήποτε οδηγία του Υπουργείου προσπαθούν να στηρίξουν και συναισθηματικά και σε επίπεδο εκπαιδευτικό (ώστε να μη χάσουν επαφή με το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία) μέσω mail, skype, viber και με όποιο άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό τρόπο δύνανται…

Είναι αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τόσα χρόνια στηρίζουν τους μαθητές, το δημόσιο δωρεάν σχολείο. Αυτοί που τους μείωσαν τους μισθούς. Αυτοί που έχουν χρόνια να επιμορφωθούν δωρεάν και μαζικά από το κράτος όχι μόνο στις ΤΠΕ αλλά και γενικότερα. Είναι αυτοί που βιώνουν στο πετσί τους την δεκάχρονη αδιοριστία και πάνε με μια βαλίτσα στο χέρι όπου τους καλέσουν όποιο μήνα και αν τους καλέσουν και μάλιστα και σε περιοχές που ούτε σπίτι δεν μπορούν να βρουν να νοικιάσουν. Είναι αυτοί που το 2014 έζησαν την τιμωρητική αξιολόγηση του νυν πρωθυπουργού, τις διαθεσιμότητες, τις επιστρατεύσεις κατά τη διάρκεια της απεργία.

Είναι αυτοί που απήργησαν κατά της εξίσωσης των «πτυχίων» των κολεγίων με αυτά των Πανεπιστημίων.Είναι οι Δ/ντές και οι Προϊστάμενοι σχολικών μονάδων που κάθε μέρα εν μέσω πανδημίας παρευρίσκονται στα σχολεία τους για να διευθετούν διοικητικά ζητήματα τα οποία θα μπορούσαν μέσω Myschool να τα διευθετήσουν και από το σπίτι. Είναι αυτοί που εργάζονται στα ΚΕΣΥ και τους άφησαν να πηγαίνουν κανονικά μέχρι που ένας εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό και αναγκάστηκαν να αναστείλουν τη λειτουργία τους. Είναι αυτοί που αγωνιούν καθημερινά μην πέσει πάλι το υπερφορτωμένο ΠΣΔ…

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι κατά της εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης (ως εργαλείο βέβαια και όχι σε περίπτωση που αυτή αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών στο σχολείο που επιτελεί και ένα σωρό άλλες λειτουργίες όπως η κοινωνικοποιητική, κτλ). Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Όμως: Με ποιο ηλεκτρονικό εργαλείο που να μπορεί να αντέξει τον υπέρογκο φόρτο μαθητών και εκπαιδευτικών; Έχει φροντίσει το κράτος να επιμορφώσει όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς στις ΤΠΕ ώστε ούτε ένας εκπαιδευτικός να μη νοιώθει ηλεκτρονικά αδύναμος μπροστά σε αυτή την απαίτηση;

Είμαστε σίγουροι ότι όλοι οι μαθητές, όλοι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι και πρόσβαση στο διαδίκτυο γιατί αν όχι, μήπως τότε οξύνουμε τις ταξικές ανισότητες; Εξάλλου αρκετοί Δήμαρχοι της Αττικής έστειλαν επιστολή στην Υπουργό ζητώντας να παράσχει το κράτος Η/Υ και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε μαθητές που καλούνται να συμμετάσχουν στην εξ’αποστάσεως εκπαίδευση αλλά δε διαθέτουν τα απαιτούμενα ηλεκτρονικά μέσα.

Οι εκπαιδευτικοί για άλλη μια φορά αγωνιούν για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, για την υγεία και τη διαβίωσή τους, τους στηρίζουν εξ’ αποστάσεως. Αυτή είναι η απάντηση σε όσους δημοσιογράφους-παπαγαλάκια της κυβέρνησης προσπαθούν να πυροβολήσουν εξ’ επαφής τους εκπαιδευτικούς και το έργο τους, στοχοποιώντας τους και επιχειρώντας να ενεργοποιήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό και να περάσουν στη συνείδηση της κοινωνίας ότι «οι εκπαιδευτικοί και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι κάνουν απλά διακοπές», ότι «όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει», ότι «οι εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν τηλεμάθημα θα κριθούν ανειδίκευτοι και θα πέσουν στα 800 ευρώ»….

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι τεμπέληδες και δεν κάνουν τζάμπα διακοπές!Δίνουν το παρών σε κάθε δύσκολη μάχη και είναι αυτοί που βάζουν διαχρονικά πλάτη για να λειτουργεί η δημόσια δωρεάν παιδεία σε κάθε δύσκολη συγκυρία… Οι «δημοσιογράφοι» ας αφήσουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους και ας στοχοποιήσουν όσους αφήνουν το προσωπικό των νοσοκομείων χωρίς μέσα ατομικής προστασίας, όσους δεν έκαναν μόνιμες προσλήψεις ούτε στην παιδεία ούτε στην υγεία και αντ’αυτού προσπάθησαν και εξακολουθούν να προσπαθούν να ιδιωτικοποιήσουν ό,τι έχει απομείνει στο κουτσουρεμένο κοινωνικό κράτος, όσους επιτρέπουν σε διάφορους μαυραγορίτες να εκμεταλλεύονται την πανδημία για να πλουτίσουν, όσους αντί να επιτάξουν ιδιωτικές ΜΕΘ τις χρυσοπληρώνουν …

Οι εκπαιδευτικοί, παρά τις ανεπάρκειες, τις αστοχίες, τις καθυστερήσεις και τις ελλείψεις του Υπουργείου Παιδείας, είναι εδώ για να στηρίζουν τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο. Είναι εδώ για να μορφώνουν παιδιά…Να τους μαθαίνουν ότι «συλλογάται καλά όποιος ελεύθερα συλλογάται» (Ρ. Φεραίος)…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας