Γιατί δεν συμμετέχουμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση του υπουργείου Παιδείας
Δήλωση των εκπροσώπων των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤ. ΑΘΗΝΑΣ Αντώνη Πέττα και Νίτσας Παληγεώργου

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι, μαθητές και γονείς

Ελπίζουμε να είστε καλά ο καθένας από σας και οι οικογένειες σας. Είναι πρωτόγνωρη και δύσκολη, για άλλους περισσότερο και για άλλους λιγότερο, η παραμονή στο σπίτι σε ένα καθεστώς αυστηρού αυτοπεριορισμού. Είναι όμως είναι μια πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και να αποδείξουμε με τη στάση μας ότι ο χώρος της εκπαίδευσης μπορεί έμπρακτα να διδάσκει υποστήριξη, συνεργασία και αλληλεγγύη.

Κι ενώ όλοι μας (ή μάλλον όσοι έχουμε) φοράμε …μάσκες, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και η Κυβέρνηση βγάζει τις μάσκες και επιχειρεί ένα άθλιο επικοινωνιακό παιχνίδι με τους μαθητές και τους γονείς. Ανακαλύπτει ότι αυτό που λείπει στην περίοδο της υγειονομικής, κοινωνικής και ανθρωπιστικής κρίσης που βιώνουμε είναι «η εξ αποστάσεως εκπαίδευση»!!! Και μάλιστα πανηγυρίζει με ενθουσιασμό και καταγράφει νούμερα συμμετοχής, λες και το ζητούμενο σ’ αυτές τις κρίσιμες στιγμές είναι να κερδίσει απλά τις εντυπώσεις. Μήπως όμως να αναφέρουν στους πολίτες και πόσοι απολύθηκαν αυτό το διάστημα με πρόσχημα την πανδημία;

Απέναντι και εντελώς αντίθετοι μ’ αυτόν τον «γενικό ενθουσιασμό», δηλώνουμε ότι αρνούμαστε να γίνουμε μέρος της υποκριτικής αθλιότητας για τους παρακάτω λόγους:

  • Γιατί είναι υποκρισία, ενώ έλειπαν εκπαιδευτικοί από τα σχολεία μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, «λόγω έλλειψης κονδυλίων», και φυσικά η Κυβέρνηση το γνωρίζει, να μας καλεί να καλύψουμε τα κενά των χαμένων ωρών αυτού του μήνα «εξ αποστάσεως». Για τις χιλιάδες χαμένες εκπαιδευτικές ώρες από την αρχή του έτους ούτε λόγος!!!
  • Γιατί είναι υποκρισία όταν κάθε σχολική μονάδα δεν έχει καμία υποδομή πέρα από τέσσερις τοίχους και τρεις σειρές θρανίων να ανακαλύπτουμε ξαφνικά τις δυνατότητες της τεχνολογίας, ευχαριστώντας μάλιστα τις τεράστιες πολυεθνικές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα για την «ευγενική τους προσφορά». (Άραγε τι θα ζητήσουν ως αντάλλαγμα, μετά το τέλος αυτής της κρίσης, από τη δημόσια εκπαίδευση; Να μοιραστούν κονδύλια σε κανένα μεγάλο φαγοπότι για την εκπόνηση διδακτικών πακέτων για τις παραμεθόριες περιοχές;)
  • Γιατί είναι αθλιότητα να χρησιμοποιείς αυτές τις κρίσιμες ώρες ως εφαλτήριο και ως προπομπό εργασιακού μεσαίωνα, δοκιμάζοντας μαζικά το μοντέλο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για να αποφύγεις διορισμούς εκπαιδευτικών στα νησιά ή στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
  • Γιατί είναι υποκρισία ενώ δεν έχεις κάνει διορισμούς εκπαιδευτικών ακριβώς μια δεκαετία και έχεις αυξήσει τα όρια συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα να διαθέτεις έναν γηρασμένο εκπαιδευτικό πληθυσμό, χωρίς καμία ουσιαστική εξειδικευμένη επιμόρφωση, να διατυμπανίζεις στην κοινωνία πόσο «έτοιμο» είναι το Υπουργείο να χρησιμοποιήσει πλατφόρμες e-learning.
  • Γιατί είναι υποκρισία όταν χιλιάδες αναπληρωτές κατακλύζουν τα σχολεία της χώρας, πολλοί απ’ αυτούς μακριά από τις οικογένειές τους, με μισθούς άθλιους και ταυτόχρονα αποτελούν αντικείμενο χλευασμού και διαπόμπευσης από τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, τους άθλιους κυρ- Τέλογλου (γιατί πολύ αξία τους δίνουμε αν ασχολούμαστε και παραπάνω), τώρα να τους καλείς να σώσουν την αξιοπιστία του κράτους.
  • Γιατί είναι αθλιότητα, ενώ το 25% των εκπαιδευτικών είναι περιφερόμενοι σε δύο, τρία ή και τέσσερα σχολεία με αποτέλεσμα τη μηδενική παιδαγωγική σχέση με μαθητές ή τη συνεργασία με τους συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, να υποστηρίζεις ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, αφού μπορούμε «εξ αποστάσεως» να πετύχουμε παιδαγωγικούς στόχους.

 

  • Γιατί είναι αθλιότητα να βάζεις από την πίσω πόρτα την αξιολόγηση, διαχωρίζοντας τους εκπαιδευτικούς σε καλούς και κακούς, προσπαθώντας μάλιστα να διεγείρεις το δημόσιο αίσθημα εναντίον τους, χρησιμοποιώντας την αγωνία των γονιών.
  • Γιατί είναι αθλιότητα, σ΄αυτήν τη συγκυρία, να μην προτάσσεις την ψυχολογική και παιδαγωγική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους, αναδεικνύοντας έτσι κατά προτεραιότητα τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης, αλλά να υψώνεις ως «άγιο δισκοπότηρο» το θυσιαστήριο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ακόμα δε χειρότερο όταν δεν σκέφτεσαι πόσα παδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει υπολογιστής ή σύνδεση στο διαδίκτυο στο σπίτι τους.

Για μας η παιδαγωγική σχέση δασκάλου - μαθητή είναι απλά αναντικατάστατη και αδιαμφισβήτητη, ενώ η φυσική παρουσία και των δύο αποτελεί την εκ των ων ουκ άνευ συνθήκη πραγμάτωσης οποιασδήποτε παιδευτικής διαδικασίας. Το σχολείο ως ζωντανός οργανισμός έκλεισε στις 10 Μαρτίου. Μέχρι να ανοίξει ξανά, καμία εξ αποστάσεως υποκριτική, κυβερνητική έμπνευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαιδευτική πράξη.

Όμως, μέχρι να ανταμώσουμε όλοι μαζί ξανά, χωρίς να λείπει κανείς, μαθητές – εκπαιδευτικοί –γονείς, σ’ αυτή τη ζωντανή παιδαγωγική διαδικασία, που εξασφαλίζει με μοναδικό και αναντικατάστατο τρόπο το δημόσιο σχολείο, μπορούμε να κάνουμε ουσιαστικά πράγματα, χωρίς κανένα συγχωροχάρτι στην Κυβέρνηση και το Υπουργείο για όλες τις ελλείψεις και τις στρεβλώσεις που χαρακτηρίζουν το δημόσιο σχολείο και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι γι’ αυτές.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί μπορούμε:

  • Να διαθέσουμε εαυτόν, μέσω των σχολείων μας, σε οποιαδήποτε μορφή έκφρασης έμπρακτης αλληλεγγύης των μαθητών μας και των οικογενειών τους, όσοι τουλάχιστον υπηρετούμε κοντά τους, υποστηρίζοντας τη μελέτη και την προσπάθειά τους σε διδακτικό, παιδαγωγικό και ψυχολογικό επίπεδο.
  • Να διαθέσουμε τις δυνάμεις μας στους συλλόγους και τα σωματεία εργαζομένων στον τομέα της υγείας, σε κοινωνικές δομές, σε πρωτοβουλίες δήμων, ώστε να προσφέρουμε οποιαδήποτε βοήθεια μπορεί να μας ζητηθεί.
  • Να διεκδικήσουμε, με άλλες ΕΛΜΕ, με την ΟΛΜΕ, με τους συλλόγους γονέων και τη Συνομοσπονδία Γονέων την απαραίτητη μείωση της ύλης για τις εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου, χωρίς καμία παράταση του σχολικού έτους, και την προαγωγή όλων των μαθητών των άλλων τάξεων με βάση τους προφορικούς τους βαθμούς.

Συνάδελφοι,

Έχοντας πλήρη συνείδηση της ευθύνης μας απέναντί σας, σας ενημερώνουμε ότι δεν προκύπτει από πουθενά η υποχρεωτικότητα της συμμετοχής σας και είναι αυτονόητη η ηθική και συνδικαλιστική σας κάλυψη, αφού ειδικά σε αυτό το θέμα συναινεί και η απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

Αγαπητοί μαθητές και γονείς

Όλοι οι συνάδελφοί μας που θα αρνηθούν να συμμετάσχουν στο επικοινωνιακό παιχνίδι του Υπουργείου δεν είναι ούτε αδιάφοροι, ούτε ανάλγητοι. Απλά δεν παζαρεύουν τη δουλειά τους και την αξιοπρέπειά τους με την τηλεθέαση. Δεν υποκύπτουν σε πιέσεις και εκβιασμούς. Δεν φοβούνται τη χλεύη, γιατί γνωρίζουν πως αυτοί ήταν, είναι και θα είναι στο μέλλον, στον καθημερινό αγώνα της ουσιαστικής υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Δωρεά από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση