Φοιτητικοί σύλλογοι ΕΜΠ: Καμία συμμετοχή σε έρευνα για στρατιωτικούς και κατασταλτικούς σκοπούς
Το γεγονός πως στο Πολυτεχνείο διεξάγεται έρευνα, η οποία αποτελεί μεγάλο μέρος της χρηματοδότησής του είναι δεδομένο. Αυτό που δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο είναι ότι η έρευνα αυτή συχνά, και με αρκετά παραδείγματα τα τελευταία χρόνια, αφορά στρατιωτικούς και κατασταλτικούς σκοπούς και εμπλέκει και αντίστοιχους φορείς στη χρηματοδότηση του ΕΜΠ.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα, ήταν το ερευνητικό πρόγραμμα RANGER που διεξαγόταν σε εργαστήρια της σχολής ΗΜΜΥ μέσω του ΕΠΙΣΕΥ και αφορούσε τον εντοπισμό μικρών σκαφών στο Αιγαίο. Λόγω αυτού του περιεχομένου, καθώς και των φορέων που το πραγματοποιούσαν (ΥΠΕΘΑ, μεγάλη πολεμική βιομηχανία, τμήμα του ΝΑΤΟ) οι φοιτητικοί σύλλογοι είχαν κινητοποιηθεί για την παύση της λειτουργίας του στη σύγκλητο  καταφέρνοντας να αποσπάσουν σχετική τοποθέτηση.

Ωστόσο, φέτος ήρθαν στο φως άλλα τέσσερα αντίστοιχα ερευνητικά: Το ANDROMEDA, το PREVISION, το INGENIOUS και το SIRIUS. Και τα τέσσερα προγράμματα διεξάγονται πάλι σε εργαστήρια της σχολής ΗΜΜΥ, με εμπλεκόμενους φορείς το ΥΠΕΘΑ, την Ελληνική Αστυνομία, την EUROPOL, αστυνομικές υπηρεσίες άλλων χωρών, το ΝΑΤΟ κ.ά. αφορούν την φύλαξη των Ευρωπαϊκών συνόρων, τον εξοπλισμό των δυνάμεων καταστολής με μέσα πρόβλεψης και πρόληψης της ριζοσπαστικοποίησης και της εγκληματικότητας με τρόπους που παραπέμπουν στην παρακολούθηση και στην καταστολή οποιασδήποτε συμπεριφοράς ξεφεύγει από το «κανονικό» και τον εφοδιασμό αστυνομικών δυνάμεων με μέσα άμεσης επέμβασης σε περιπτώσεις που αφορούν από φυσικές καταστροφές μέχρι εγκληματικές και τρομοκρατικές δραστηριότητες, σε τέτοιο πλαίσιο που όλα αυτά σχετικοποιούνται και συγχέονται με την κινηματική και πολιτική δράση.  Ο κανονισμός  δεοντολογίας του ΕΜΠ φαίνεται να μην ενδιαφέρεται για το ποιόν παράγεται η έρευνα και όλες τις δυνητικές  εφαρμογές της παρά μόνο επιλέγει να έχει μια πιο ρομαντική οπτική για αυτά. Είναι σαφές πως κάθε έρευνα που διεξάγεται λαμβάνει χαρακτηριστικά από τους φορείς που είναι υπεύθυνοι για αυτήν και οφείλουμε να είμαστε καχύποπτοι για τις εγγυήσεις που δίνονται για τις εφαρμογές  αυτής  με «ανθρωπιστικό»  πρόσημο ή για «αμυντικούς» σκοπούς.

Ειδικά στην παρούσα συγκυρία της όξυνσης της καταστολής τόσο στο εσωτερικό της χώρας (αντιμετώπιση των μεταναστ(ρι)ιών σαν απειλή και κάθε φωνή διαμαρτυρίας ως τρομοκρατική) όσο και στην εξωτερική πολιτική αυτής με την άμεση εμπλοκή του ελληνικού κράτους (στρατού και αστυνομίας) σε πολεμικές επιχειρήσεις και
ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, η συμμετοχή του Πολυτεχνείου σε τέτοια ερευνητικά προγράμματα αποτελεί και  πολιτική θέση του πρώτου. Τα τελευταία γεγονότα της άγριας καταστολής στα νησιά και της κατάστασης στον Έβρο όπου οι πρόσφυγες/μετανάστες αντιμετωπίζονται σαν «εισβολείς» και τελικά ο στρατός  καταφεύγει ακόμα και σε χρήση πραγματικών πυρών αποδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα ερευνητικά της «διασυνοριακής διαχείρισης καταστάσεων» δεν είναι διόλου αθώα. Αντίστοιχα, τα τελευταία γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ, με αστυνομικό να βγάζει όπλο μπροστά σε φοιτητές, με τη βίαιη καταστολή της φοιτητικής κινητοποίησης την επόμενη μέρα και με τη ρίψη χημικών στο γλέντι των φοιτητών την Παρασκευή καθιστούν σαφές πως τα ερευνητικά προγράμματα για την αστυνομία και το στρατό τη δεδομένη χρονική στιγμή της όξυνσης της κρατικής καταστολής στηρίζουν εμπράκτως την πάγια τακτική του κράτους για ποινικοποίηση της ζωής και των διαμαρτυριών κάθε αγωνιζόμενου ατόμου.

Το ζήτημα, λοιπόν, των συγκεκριμένων ερευνητικών έχει ήδη τεθεί από τους φοιτητές, οι οποίοι απαίτησαν την επανεξέταση και το μπλοκάρισμά τους. Τελικά το πόρισμα της επιτροπής δεοντολογίας, η οποία συνεδρίασε πίσω από κλειστές πόρτες παρόλο που θα ήταν «ανοιχτή», είναι ότι τα συγκεκριμένα ερευνητικά μπορούν να συνεχιστούν ανενόχλητα. Τα βασικά επιχειρήματα της επιτροπής ότι τα προγράμματα είναι σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό του Ιδρύματος, δηλαδή ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για καλό σκοπό και ότι θα αξιοποιηθούν για «πολιτική προστασία» και για «αμυντικούς σκοπούς», με βάση και την κατάσταση που περιγράφηκε παραπάνω, δεν έχουν καμία υλική υπόσταση. Η στοχοθεσία αυτών των ερευνητικών είναι συγκεκριμένη και  η συγκάλυψη αυτής δεν είναι δυνατή.

Από την πλευρά μας ως φοιτητικοί σύλλογοι καταδικάζουμε την απόφαση της επιτροπής δεοντολογίας, στεκόμαστε απέναντι στην διεξαγωγή τέτοιων ερευνητικών προγραμμάτων στο ΕΜΠ και απαιτούμε την άμεση διακοπή της συμμετοχής του. Στεκόμαστε απέναντι στην διεξαγωγή έρευνας για στρατιωτικούς και κατασταλτικούς σκοπούς ειδικά σε μια περίοδο που οι κοινωνικές ανάγκες για άλλου τύπου έρευνα (βλ αντιπλημμυρική, αντιπυρική μετά και τις πολλαπλές καταστροφές στη χώρα) είναι τεράστιες.

-Καμία συμμετοχή του Πολυτεχνείου σε έρευνα για στρατιωτικούς και κατασταλτικούς σκοπούς.

-Διαφάνεια στην έρευνα, ανοιχτές συνεδριάσεις της επιτροπής δεοντολογίας.

-Άμεση διακοπή των ANDROMEDA, INGENIOUS, PREVISION και SIRIUS.

-Έρευνα με βάση τις κοινωνικές  ανάγκες.

Φ.Σ. ΕΜΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;