Thumbnail
Ανακοίνωση

Οι πολιτικές περικοπών και λιτότητας έχουν οδηγήσει πλέον σε δεινή θέση το 2ο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) της Α’ Αθήνας. Αρκεί να επισημάνουμε ότι οι συνάδελφοι δεν είχαν ούτε έναν εκτυπωτή για να τυπώσουν τις διαγνώσεις των παιδιών! Ούτε τα στοιχειώδη δεν αξιώθηκε η αρμόδια Περιφέρεια Αττικής να εξασφαλίσει στην ευαίσθητη αυτή εκπαιδευτική δομή.

Έτσι, κάτω από το βάρος της οικονομικής ασφυξίας, η διεύθυνση του 2ου ΚΕΣΥ Α΄ Αθήνας απεύθυνε στα δημοτικά σχολεία της Α΄ Αθήνας, εγγράφως, αίτημα χορηγίας του απαραίτητου για τη λειτουργία του υλικού, επισυνάπτοντας σχετική λίστα που περιλαμβάνει από φωτοτυπικά μηχανήματα, υπολογιστές και καρέκλες, μέχρι χαρτόνια, μαρκαδόρους και πινέζες. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο του ΚΕΣΥ οι ουσιαστικές υλικοτεχνικές ελλείψεις που οφείλονται στον μηδενικό προϋπολογισμό της δομής δυσχεραίνουν αναπόφευκτα το έργο του καθώς ακόμα και η εκτύπωση των απαραίτητων εγγράφων για τις μαθήτριες και τους μαθητές που χρειάζεται να αξιολογηθούν είναι αδύνατη εφόσον δεν υπάρχουν τα αναλώσιμα (μελάνι, τόνερ, χαρτί) για να υλοποιηθεί και συνεπώς καθίσταται αδύνατη και η ίδια η διαδικασία.

Τεράστια ευθύνη για αυτήν την κατάσταση έχει το Υπουργείο Παιδείας και η Περιφέρεια Αττικής που είναι η αρμόδια για τη χρηματοδότηση και τον εξοπλισμό του ΚΕΣΥ. Ως Σύλλογος έχουμε διατυπώσει από την πρώτη στιγμή την αντίθεσή μας στην μετεξέλιξη των ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΣΥ από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ωστόσο, είναι ντροπή τα νεοσύστατα ΚΕΣΥ, που επιφορτίζονται με ένα εξαιρετικά ευαίσθητο έργο το οποίο αφορά στους/στις μαθητές/τριες που χρειάζονται στήριξη, να οδηγούνται συνειδητά και σχεδιασμένα στην παρακμή. Μην ξεχνάμε ότι είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες με ειδικές ανάγκες και οι οικογένειές τους που πληρώνουν το βαρύτατο τίμημα. Επιπρόσθετα, το 2ο ΚΕΣΥ έχει αυτή τη στιγμή σοβαρότατες ελλείψεις προσωπικού με αποτέλεσμα να μην μπορούν να υποστηριχθούν ουσιαστικά οι 50 σχολικές μονάδες που έχουν αιτηθεί την άμεση παρέμβασή του. Όσο για τη λίστα αναμονής για τις γνωματεύσεις των παιδιών, αυτή ξεπερνά τα δύο με δυόμιση χρόνια, παρά τις ηρωικές προσπάθειες των συναδέλφων που προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό. Έχουμε φτάσει στα μέσα της σχολικής χρονιάς και το 2ο ΚΕΣΥ λειτουργεί με 22 άτομα προσωπικό όταν θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 30 για να στελεχωθεί πλήρως, με βάση ότι προβλέπει ο νόμος. Συγκεκριμένα, διαθέτει 5 διεπιστημονικές ομάδες αντί για 7, 1 νηπιαγωγό ενώ θα έπρεπε να έχει 2, 5 κοινωνικούς λειτουργούς αντί για 7, 5 ψυχολόγους αντί για 7, 2 δάσκαλους αντί για 4. Με το πρόσχημα ότι διαφωνεί με το συγκεκριμένο μοντέλο στήριξης το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί σχεδιασμένα τις δομές της ειδικής αγωγής σε υποβάθμιση και υπολειτουργία. Αυτή η πολιτική αποκαλύπτει και τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Η λύση απέναντι σε αυτήν την κατάσταση δεν είναι να μοιράσουμε τη φτώχεια μας. Θεωρούμε τουλάχιστον άστοχη αυτή την πρακτική από την πλευρά της διεύθυνσης του 2ου ΚΕΣΥ. Δημιουργεί αρνητικά προηγούμενα για το δημόσιο σχολείο. Τα δημοτικά σχολεία δεν έχουν ούτε την ευθύνη ούτε τη δυνατότητα να εξοπλίσουν το ΚΕΣΥ. Δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση δική τους αρμοδιότητα οι χορηγίες σε εκπαιδευτικές δομές! Επιπλέον, τα σχολεία του Δήμου Αθηναίων, έχουν εισπράξει από το Δήμο μόνο τη μισή από την οικονομική επιχορήγηση που δικαιούνται για το οικονομικό έτος 2019.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφέρεια Αττικής την άμεση υποστήριξη του 2ου ΚΕΣΥ της Α΄ Αθήνας, τον διορισμό όλου του απαραίτητου προσωπικού και τον εξοπλισμό του με όλο το απαραίτητο για την λειτουργία του υλικό. Επιπλέον, αποδεικνύεται ότι οι αρμοδιότητες της χρηματοδότησης των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών πρέπει να περάσουν στο Υπουργείο Παιδείας και τις υπηρεσίες του καθώς η «αποκέντρωσή» τους στην Αυτοδιοίκηση μόνο προβλήματα δημιουργεί.

Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ αλλά και το γονεϊκό κίνημα σε κοινή δράση απέναντι σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ξύλο κοπής
Ξύλα κοπής στην κουζίνα: Πώς να αποφύγετε τα μικρόβια και τη σταυρομόλυνση
Προστατέψτε την υγεία σας με σωστή χρήση ξύλων κοπής. Αποφύγετε τη σταυρομόλυνση κόβοντας ξεχωριστά κρέας, λαχανικά και μαγειρεμένα τρόφιμα
Ξύλα κοπής στην κουζίνα: Πώς να αποφύγετε τα μικρόβια και τη σταυρομόλυνση
arthrwseis
Ανοσολογική γήρανση: Πρόωρος δείκτης κινδύνου για ρευματοειδή αρθρίτιδα
Η μελέτη περιέλαβε 224 συμμετέχοντες σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης της νόσου, χωρίς προηγούμενη θεραπεία
Ανοσολογική γήρανση: Πρόωρος δείκτης κινδύνου για ρευματοειδή αρθρίτιδα
ΒΑΛΑΤΣΟΥ.jpg
Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
Οι καθηγητές πιέζονται να ανεβάσουν βαθμούς, οι γονείς απαιτούν “αντικειμενικότητα” που συνήθως σημαίνει βαθμό πάνω από 19 αν όχι και 20 σε κάποια...
Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
28η Οκτωβρίου
28η Οκτωβρίου: Σχολική ιστορία, ιστορική μνήμη και ο κανιβαλισμός εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών
Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία ως μια αδιάσπαστη γραμμή πλήθους γεγονότων, ημερομηνιών, προσώπων, μαχών, χωρίς σοβαρή ανάλυση, χωρίς παρουσίαση...
28η Οκτωβρίου: Σχολική ιστορία, ιστορική μνήμη και ο κανιβαλισμός εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών