Αυτόνομη Παρέμβαση Δράμας: Διακήρυξη και αφισάκι για τις εκλογές της 17ης Δεκεμβρίου
Ανακοίνωση

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Στις 17 του Δεκέμβρη θα κληθούμε να ψηφίσουμε το νέο Δ.Σ που θα μας εκπροσωπήσει όλους για την επόμενη χρονιά.

Η συγκυρία είναι κρίσιμη, καθώς πολλά έχουν συμβεί και ακόμη περισσότερα πρόκειται να συμβούν στο χώρο της εκπαίδευσης και δεν είναι όλα ευχάριστα.

  • Νέες αλλαγές επίκεινται: το «Νέο Λύκειο» των λίγων κι εκλεκτών σε εφαρμογή, με συντηρητικές αναδιπλώσεις στα γνωστικά περιεχόμενα (Ιστορία, Θρησκευτικά), με εθνικό απολυτήριο, διπλές εξετάσεις στο τέλος της Γ΄ Λυκείου σχολείο-εξεταστικό κέντρο με εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, τράπεζα θεμάτωναυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας με «προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», Σχολικοί Σύμβουλοι που θα παραπέμπουν εκπαιδευτικούς σε συγκεκριμένη επιμόρφωση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, το ΕΠΑΛ της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης, οι αλλαγές στις εκπαιδευτικές δομές, στην επιλογή στελεχών. Ειδικά για την αξιολόγηση η κυβέρνηση της ΝΔ θα πατήσει και πάνω στο ήδη ψηφισμένο πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για να προωθήσει εκτός από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των στελεχών, την αξιολόγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών. 
  • Η μείωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά 19.000 από το 2009, λόγω συνταξιοδότησης, θανάτων κ.ά. δείχνει το τεράστιο πρόβλημα με τα κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες, που έχουν δημιουργήσει όλες οι κυβερνήσεις. Η μονιμοποίηση των χιλιάδων κενών και η διεύρυνση της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης κάθε χρόνο στα σχολεία κάνει επιτακτική την ανάγκη άμεσης πρόσληψης χιλιάδων μονίμων εκπαιδευτικών, αποκλειστικά με το χρόνο κτήσης πτυχίου και τη συνολική προϋπηρεσία, τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και την εξίσωση εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.  Οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων  πρέπει να υπολογίζονται με το ωράριο στα προ του ’13 επίπεδα, τις ώρες υπευθύνων εργαστηρίων, τους υπεύθυνους βιβλιοθήκης, την κατάργηση των συνδιδασκαλιών και του κατώτατου αριθμού για τα τμήματα, την επαναφορά των παράλληλων τμημάτων στη β΄ξένη γλώσσα, και τμήματα όχι ασφυκτικά γεμάτα. Σήμερα οι ανάγκες αυτές ανέρχονται σε τουλάχιστον 40.000 εκπαιδευτικούς σε Α/βαθμια και Β /βαθμια.
  • Η υπoχρηματοδότηση στην εκπαίδευση, με 2,87% για φέτος του κρατικού προϋπολογισμού και με συνολική μείωση 26,6% από το 2009, έχει τραγικές συνέπειες στις υποδομές και στα υλικοτεχνικά μέσα (εργαστήρια, κτιριακά, θέρμανση) και στη μη εφαρμογή πολιτικών πρόληψης, συντήρησης, αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας.
  • Οι μειώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών από τον Φλεβάρη του ’10 κυμαίνονται από 30 έως 40% ανάλογα με τα κλιμάκια. Ενώ πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς έχουν να δοθούν 12 χρόνια, μετά και τις μειώσεις των μνημονίων και τις αλχημείες του ΣΥΡΙΖΑ με το νέο ενιαίο μισθολόγιο, τις αυξομειώσεις των εισφορών, αλλά κυρίως με την υπερφορολόγηση και τις αυξήσεις στο κόστος της καθημερινής διαβίωσης για μια μέση οικογένεια, γίνεται κατανοητό πως φτάσαμε σε μισθούς πείνας και είναι ώριμο το αίτημα για μεγάλες αυξήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναπλήρωσης 13ου και 14ου μισθού και της επαναφοράς του ενός ΜΚ, γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει με λιγότερα από 1000 ευρώ.

Απέναντι σε όλα αυτά έχουμε να αντιτάξουμε μόνο τη συσπείρωση και την αλληλεγγύη. Στεκόμαστε δίπλα στο συνάδελφο, βάζουμε την ανάγκη του και το δίκιο του πάνω από παραταξιακές σκοπιμότητες, δεν παρουσιάζουμε το άσπρο ως μαύρο για να κερδίσουμε μερικές ψήφους, ούτε χαϊδεύουμε τα αυτιά της ΟΛΜΕ και των άλλων παρατάξεων.

Καλούμε τον κλάδο να βρίσκεται σε εγρήγορση από τώρα και ως τις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου, γιατί οι κίνδυνοι για τη δραματική συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου αυξάνουν επικίνδυνα. Επιτέλους, τώρα η ΟΛΜΕ οφείλει να ξεπεράσει τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να αντιδράσει αγωνιστικά, προγραμματισμένα και αποτελεσματικά.

  • Απαιτούμε την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή. Ενάντια στο προσοντολόγιο, άμεση κατάργηση του Ν.4589/2019 και μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και τη συνολική προϋπηρεσία.
  • Αγωνιζόμαστε κλαδικά και διακλαδικά για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς. Κανείς με μισθό κάτω από 1000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ου, 14ου μισθού, του Μ.Κ. Δραστική μείωση των κρατήσεων στις απεργίες. Αναπλήρωση όλων των μισθολογικών απωλειών. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Κλαδική σύμβαση εργασίας.
  • Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπείς συντάξεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς στα 30 χρόνια υπηρεσίας και χωρίς όριο ηλικίας, πραγματικές αυξήσεις σε όλες τις συντάξεις. Όχι στην ψεύτικη καραμέλα των αναδρομικών. Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών-αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Όχι στην ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης, που προωθεί η κυβέρνηση.
  • Με βάση τις αποφάσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση, ζητάμε να μην εφαρμοστεί η ατομική αξιολόγηση και η αυτοαξιολόγηση  σχολικής μονάδας. Κατάργηση του Ν.4547/2018 για τις «νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου» και της ΥΑ Γαβρόγλου, ΦΕΚ 1816/ΓΔ4/11-1-2019 για τον «προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου». 

Στο σχολείο της υποχρηματοδότησης και της αγοράς

Στο σχολείο των εξοντωτικών ρυθμών για μαθητές και καθηγητές

Στο σχολείο των απαρχαιωμένων αναλυτικών προγραμμάτων

Στο σχολείο των ασυντήρητων κτιρίων και της ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής...

…για όλα φταίει ο εκπαιδευτικός!

αφισακι
  • ΟΧΙ στην αξιολόγηση και το προσοντολόγιο.
  • Αγωνιζόμαστε για Ενιαίo Δωδεκάχρονο Δημόσιο και Δωρεάν  σχολείο για όλους.

Στις 17 Δεκεμβρίου ψηφίζουμε/στηρίζουμε

Αυτόνομη Αγωνιστική Παρέμβαση Δράμας

σχετικά άρθρα