Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ» ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ …
ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ KAI ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ SURVIVOR
Στην περίοδο νέας «κανονικότητας», η κυβέρνηση της ΝΔ, με το δόγμα νόμος και τάξη (και ιδιωτικά κέρδη) να προσπαθεί να επιβληθεί σε όλη την εργασιακή και κοινωνική μας ζωή, λανσάρει το βρώμικο έργο της, στα πατήματα της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ (50%+1 για απεργία). Με το αντεργατικό νομοσχέδιο (ηλεκτρονική ψηφοφορία για απεργία) επιχειρεί να αλώσει τα πρωτοβάθμια σωματεία που δεν τα έχει του χεριού της. Κάνει εκκαθαρίσεις προσφύγων, των κατατρεγμένων αυτού του κόσμου, από τους πολέμους και τη φτώχια. Καταργεί το άσυλο, νομιμοποιεί τις αναιτιολόγητες απολύσεις και την συνυπευθυνότητα του εργαζόμενου όταν ο εργοδότης δεν του κολλάει ένσημα.
Προωθεί τα ιδιωτικοποιήσεις παντού (Ελληνικό, επικουρικά ταμεία). Η Ανάπτυξη που ευαγγελίζονται είναι άνευ όρων διευκολύνσεις για την κερδοφορία των επενδυτών-εργοδοτών από τη μια και ισοπέδωση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων από την άλλη.
Στην εκπαίδευση, αδιοριστία και κενά στα σχολεία, υποβάθμιση των πτυχίων, αγορά μεταπτυχιακών - προσόντων για τους φοιτητές, επικύρωση του προσοντολογίου των απολύσεων για τους αναπληρωτές από τη μια και αριστεία, των ικανών -στην τσέπη- να την αγοράσουν από την άλλη. Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς εργαστήρια με κτήρια παρατημένα και επικίνδυνα πολλές φορές, χωρίς χαρτί και πετρέλαιο. Μαθητεία-δώρο αναλώσιμων, φτηνών, ελαστικά εργαζόμενων νέων στους εργοδότες από τη μια και ERASMUS και «έτερα» ευρωπαϊκά προγράμματα για ολίγους εκπαιδευτικούς και μαθητές από την άλλη, για την διαφήμιση τους ευρωπαϊκού ιδεώδους της φτώχιας, της ανεργίας, του κοινωνικού κανιβαλισμού, της «αειφόρου» οικολογικής καταστροφής που βαφτίζεται «ανάπτυξη».
Εκπαιδευτικοί φτωχοί με μισθό που τελειώνει πριν βγει ο μήνας, περιφερόμενοι σε δύο και τρία σχολεία χωρίς οδοιπορικά και δώρα.
ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Δ/ΝΤΕΣ-ΝΤΡΙΕΣ ΜΕ ΤΟ «ΟΠΛΟ ΠΑΡΑ ΠΟΔΑΣ»
Σ’ αυτό το πλαίσιο δεν είναι τυχαίο που παρατηρείται μια συστηματική, κλιμακούμενη, αύξηση του αυταρχισμού από τους προϊσταμένους διευθυντές τόσο των σχολείων όσο και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο 6ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας η διευθύντρια άλλαξε «νύχτα» την κλειδαριά σε συμπληρωματικό χώρο γραφείου εκπαιδευτικών «δια να εμποδίσει τας συναθροίσεις που διεξάγονται άνευ της αγρύπνου εποπτείας της. Αι οποίαι συναθροίσεις ενίοτε ημπορούν να εξελιχθούν και εις στάσιν». Η εν λόγω διευθύντρια κάνοντας πρόληψη, έθεσε «τον ασθενή εις τον γύψον για το ειδικόν του καλόν».
Στο 1ο ΕΠΑΛ Αχαρνών η διευθύντρια επιβάλλει με έγγραφη αναφορά προς εκπαιδευτικούς, την απασχόληση των μαθητών στα κενά, επιχειρώντας μάλιστα να μπαίνουν απουσίες στους μαθητές την ώρα της απασχόλησης. Η επέκταση του εργασιακού ωραρίου του εκπαιδευτικού όταν μπαίνει στην τάξη πέραν του προγράμματός του, μετονομάζεται σε «προστασία από την κακιά στιγμή», ενώ προωθεί τον κανιβαλισμό μεταξύ συναδέλφων λέγοντας ότι για την αναπλήρωση- απασχόληση φταίνε οι απουσίες τους με νόμιμες άδειες. Τέλος για εκφοβισμό του συλλόγου, βγάζει ωρολόγιο πρόγραμμα με 7 κενά την εβδομάδα σε κάθε εκπαιδευτικό. Εις τον γύψον κι εδώ, όχι στην «Καθαρεύουσα», αλλά στη «Δημοτική».
Στο 4ο ΓΕΛ Λύκειο Αχαρνών (αλλά και στο 7ο), οι μαθητές στα τμήματα έχουν από 27 έως και 30 μαθητές ακόμα και στις κατευθύνσεις που το μάθημα θα ήταν φροντιστηριακό (;; ας θυμηθούμε τι έλεγε ο Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο). Υπερδιόγκωση ορισμένων σχολείων και ατροφία άλλων σε ένα αγοραίο κυνήγι μαθητών – πελατών. Άλλωστε ο ΟΟΣΑ , ΕΕ, παγκόσμια τράπεζα αυτό γράφουν στις εκθέσεις τους. Να επιβιώνουν σχολεία με 350 μαθητές και πλέον. Τα άλλα για φούντο. Σαρδελοποίηση,, εργαλειακή και απρόσωπη πληροφορία, στη θέση της βαθιάς γνώσης και του προσωποιημένου σχολείου για τους μαθητές. Ελαστικοποίηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός για την επιβίωση και φτώχια για τον εκπαιδευτικό.
Στο 2ο ΓΕΛ Αχαρνών και στο Γ/σιο Θρακομακεδόνων, τροποποιείται το αναλυτικό πρόγραμμα με τις ευλογίες του διευθυντή Δευτεροβάθμιας κ. Καπέλα. Εκπαιδευτικοί διδάσκουν εκ περιτροπής τα τμήματα έτσι που αντί να κάνουν μάθημα 2 ώρες σε ένα τμήμα, κάνουν μόνο τη 1 ώρα στο ένα και την άλλη ώρα σε κάποιο άλλο.
Με χιλιάδες αδιόριστους νέους ανθρώπους ο Δ/ντής Β/θμιας Εκπ/σης στέλνει αναπληρωτές σε τρία σχολεία παρ΄ όλο που υπάρχουν ώρες για να συμπληρωθεί το ωράριό τους σε ένα. «Μπαλώνει» τρύπες για να βγάλει λάδι το υπουργείο, συμμορφούμενος στις εντολές του «να καλυφθούν οι κατευθύνσεις». Εξοικονομεί δημόσιο χρήμα, φτωχαίνοντας την εκπαίδευση, για να βρίσκουν να δανείζονται οι «επενδυτές». Αυτή είναι η προτεραιότητά του για να πάρει καλό βαθμό στις επερχόμενες κρίσεις ενώ με «βιτριολικό χιούμορ» λέει σε πρόσφατη παράσταση των ΔΣ των ΕΛΜΕ της Αν. Αττικής. πως «σε λίγα χρόνια όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είναι αναπληρωτές».
Συνάδελφοι όλα αυτά που ζούμε στα σχολεία δεν είναι τυχαία γεγονότα. Ενώ όλοι έχουν λόγο γι’ αυτή τη ριμάδα την εκπαίδευση, από τον ΣΕΒ μέχρι την ΕΕ, τον ΟΟΣΑ και την παγκόσμια τράπεζα, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, χρεώνουν εμάς ως υπεύθυνους. Εμάς, τους μόνους που δεν ρωτηθήκαμε ποτέ, για τις ανάγκες των σχολείων και των μαθητών μας. Μας βλέπουν ως αναλώσιμους ιμάντες των πολιτικών τους και δεν διστάζουν να μας χρεώσουν ως «ελαττωματικούς» για να μας αντικαταστήσουν.
Αυτή είναι η βαθύτερη επιδίωξη λοιπόν. Να μας διαβάλουν στη κοινωνία, ώστε να φέρουν ευκολότερα την αγορά στα σχολεία. Να έχουμε ενοχές, πως εμείς. φταίμε για την υποβάθμιση της Παιδείας και όχι το πλαίσιο των πολιτικών τους μέσα στο οποίο ζούμε και δουλεύουμε. Ένα πλαίσιο, με απαξίωση στο έργο και την προσωπικότητά μας, με εντατικοποίηση, εκφοβισμό από διευθυντές και κλειστές ομάδες πέριξ αυτού. Με «τρωκτικά» σε υπόγειες διαδρομές φόβου και ανταλλαγμάτων, που λίγο-λίγο, μέρα τη μέρα διαβρώνουν και εθίζουν τους συναδέλφους στη σιωπή, για την απόλυτη πειθάρχησή τους. Η νέα αξιολόγηση απλά θα νομιμοποιήσει τον εκβαρβαρισμό των όρων εργασίας, στρώνοντας το έδαφος στην ελαστική-επισφαλή εργασία και σε ένα ταξικό σχολείο της αριστείας, όπου οι λίγοι άριστοι (στην τσέπη) μαθητές θα ανέρχονται κοινωνικά και οι πολλοί μη ικανοί, στης «ανάγκης τα θρανία» θα συνωστίζονται, όπως τώρα στις τάξεις, στο ταμείο ανεργίας και στις ουρές κατάθεσης βιογραφικών.
Απέναντι σε όλα αυτά, η ΕΛΜΕ μας τι κάνει; ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ, 4 στους 7 στο ΔΣ, με μεγάλο ποσοστό δ/ντων στα ψηφοδέλτιά τους, χρησιμοποιούν την 2πλή τους ιδιότητα, για να περνούν τα σχέδια της διοίκησης. Με συστημική και διαχειριστική λογική, έχουν καταντήσει την ΕΛΜΕ γραφείο τηλεφ. εξυπηρετήσεων, παραπόνων και συλλογής ψήφων. Με αραιές, άνευρες συνεδριάσεις του ΔΣ σχεδόν κάθε 15 μέρες, χωρίς πρωτοβουλία και δράση για τίποτα, απονεκρώνουν τη λειτουργία του σωματείου, απομακρύνουν τους συναδέλφους. Φοβούνται να πάρουν θέση στα ζητήματα μετατρέποντας την ΕΛΜΕ σε παράρτημα της κυβερνητικής πλέον ΟΛΜΕ. Ακόμα κι όταν τους καλείς να υπερασπιστούν τους συναδέλφους απέναντι στην όποια αυθαιρεσία της διοίκησης, την αντιμετωπίζουν ως νομικοί σύμβουλοι και όχι ως συνδικαλιστές. Βλέπουν το ρόλο τους ως «συνεργάτες» διοίκησης και υπουργείου, δεν συγκρούονται, δεν απαιτούν, δεν «χτυπούν το χέρι στο τραπέζι». Αντιθέτως χαϊδεύουν αυτιά, στοιχίζονται πίσω από την νομιμότητα και τα καθηκοντολόγια και επαιτούν μπας και αποσπάσουν κανένα κοκαλάκι.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΛΕΜΕ ΔΥΝΑΤΑ & ΚΑΘΑΡΑ ΟΧΙ: ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΟΥΜΕ! ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΜΕ!
ΟΧΙ στην αξιολόγηση σχολείων - εκπαιδευτικών. ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε τέτοια διαδικασία.
ΟΧΙ στη φύλαξη-επέκταση του εργασιακού ωραρίου. Οι άδειές μας και τα κενά μας είναι νόμιμο δικαίωμά. Οι σοβάδες που πέφτουν είναι «η κακιά στιγμή» και οι διευθυντές θα ήταν καλύτερα να κάνουν τα νταηλίκια τους στους ανωτέρους τους, σε δήμο και υπουργείο.
ΟΧΙ στο μοίρασμα των ωρών μας σε τμήματα που δεν έχουν εκπαιδευτικό. Δεν στηρίζουμε τους μαθητές μας έτσι. Συγκαλύπτουμε το πρόβλημα και τις ευθύνες κυβέρνησης και υπουργείου, και συνεργούμε στο μη διορισμό άνεργων συναδέλφων μας.
ΌΧΙ στην αγορά αναλώσιμων και υλικών από την τσέπη μας. Αγάπη για τη δουλειά μας και τους μαθητές μας είναι με το παράδειγμά μας να τους εμπνέουμε να μη σκύβουν το κεφάλι αλλά να αγωνίζονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
ΟΧΙ στην αποχή από το σωματείο και τις συνελεύσεις. Δεν τους χαρίζουμε το σωματείο. Σωματείο αγωνιστικό, ΟΧΙ των διευθυντών, της ευνοιοκρατίας, της αξιολόγησης.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ την ΔΕΥΤΕΡΑ 4/11 στις 12.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΘΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ - Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟ ΚΑΡΥΔΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη