ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος: Για την αλλαγή του τρόπου επιλογής των σημαιοφόρων
Ανακοίνωση

Υποκριτικός ο καβγάς από τους... σημαιοφόρους του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ

Ανακοίνωση με αφορμή την αλλαγή του τρόπου επιλογής των σημαιοφόρων στις σχολικές παρελάσεις

Με κυβερνητική τροπολογία που ψηφίστηκε  στη Βουλή, θεσπίστηκε η αλλαγή του τρόπου επιλογής των σημαιοφόρων του Δημοτικού. Επανερχόμαστε, δηλαδή, στον προηγούμενο τρόπο με βάση τον οποίο επιλεγόταν για σημαιοφόρος ο μαθητής με τους καλύτερους βαθμούς της Ε' Δημοτικού. Σε αντίθεση με αυτό που εφαρμόστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπου η επιλογή γινόταν με κλήρωση ανάμεσα σε όλα τα παιδιά της ΣΤ' Δημοτικού.

Φυσικά, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, η επιλογή των σημαιοφόρων με βάση τον βαθμό δεν ήταν απαλλαγμένη από τη διαδικασία της κλήρωσης, καθώς είναι γνωστό τοις πάσι ότι πολλά παραπάνω παιδιά από ένα ή δύο ήταν αυτά που έπαιρναν σε όλα 10 στο τέλος της Ε' τάξης του Δημοτικού.

Ως Εκπαιδευτικοί παλεύουμε για να ανέβει το επίπεδο των πολλών στο επίπεδο των «αρίστων».

Η κριτική που ασκείται από τον ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση είναι υποκριτική. Επικαλείται την ανάγκη για ισότιμη μεταχείριση των παιδιών σε σχέση με τη σημαία, αλλά, απ' ό,τι φαίνεται, ξέχασε αυτό το μέτρο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο! Είναι φανερό ότι η λογική του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν καν μια προσπάθεια εξομάλυνσης του παιδαγωγικού κλίματος μέσα στο Δημοτικό, ούτε αντιπαράθεση με την αντίληψη της ΝΔ για την αριστεία. Γιατί η αριστεία ως ανταγωνισμός ακριβώς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι που γιγαντώνεται, γιατί το σχολείο μετατρέπεται σταδιακά και ειδικά προς το Λύκειο μια αρένα ανταγωνισμού. Μάλιστα, με τον νόμο Γαβρόγλου η κατάσταση αυτή θα οξυνθεί ειδικά στο Λύκειο.

Από την άλλη, η επίκληση της κυβέρνησης της ΝΔ για αριστεία είναι βαθιά επικίνδυνη. Η ουσία του προβλήματος είναι η εξής: Γιατί θα πρέπει να συζητάμε με ποιους τρόπους θα ενισχύσουμε τους λίγους που φαίνεται ότι, στο σημερινό πλαίσιο, μπορεί και να έχουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν σε κάποιον τομέα και μάλιστα σε βάρος των υπολοίπων, αντί να συζητάμε πώς θα ανεβάσουμε συνολικά και τους υπόλοιπους, χωρίς να αποστερούμε τη δυνατότητα να καλλιεργούνται ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητες;

Ξέρουμε πολύ καλά - όλες οι μελέτες και η διεθνής πείρα αυτό δείχνουν - ότι η υποτιθέμενη στήριξη της αριστείας τελικά οδηγεί στη διεύρυνση της κοινωνικής ανισότητας και, μάλιστα, προκύπτει ότι η εφαρμογή πολιτικών στήριξης της δήθεν «αριστείας» διευρύνει τη διαφοροποίηση και την κατηγοριοποίηση μεταξύ σχολείων, παιδιών, αποφοίτων, σε όποιο επίπεδο κι αν το δει κανείς. Από την άποψη αυτή, η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης διευρύνει τη διαφοροποίηση και στήνει πολλαπλές διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδρομές, έρχεται να συναντηθεί με τις αντιλήψεις της ΝΔ, που με πιο απόλυτο τρόπο μιλάνε για τη διαφοροποίηση των «αρίστων» από τους υπόλοιπους.

Εμείς στεκόμαστε απέναντι και στους δυο: Αντί να αναζητούμε τον έναν άριστο μέσα στο σωρό, παλεύουμε για να ανέβει το επίπεδο των πολλών στο επίπεδο των «αρίστων».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μετρο
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς
Με άλλους τρεις σταθμούς που θα τη φτάσουν έως τις Αχαρνές «προικοδοτεί» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς