Thumbnail
Ανακοίνωση

Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται  σε κάποια σχολεία έντονη κινητικότητα σχετικά με μετεγγραφές μαθητών και καταγγέλλεται από συναδέλφους η ευκολία με την οποία μετακινούνται μαθητές από το ένα σχολείο στο άλλο.  Το φαινόμενο αυτό δεν είναι φετινό καθώς εδώ και πολλά χρόνια καταγγέλλουμε τη φάμπρικα των μετεγγραφών και τις ευθύνες της Διοίκησης στο ζήτημα αυτό, η οποία δεν έχει δείξει καμία διάθεση να βάλει τέλος σε αυτήν την παρανομία. Με όχημα τις μετεγγραφές απαξιώθηκαν και απαξιώνονται σχολεία με αποκορύφωμα το Γυμνάσιο Μυρτιάς που τελικά  έκλεισε μόλις πέρυσι  (και προφανώς έπονται και άλλα).

Παραθέτουμε  τις πάγιες θέσεις μας, οι οποίες ήταν πάγιες θέσεις της ΕΛΜΕ τα προηγούμενα χρόνια, (κάτι που φαίνεται να αμφισβητείται πλέον από τις άλλες παρατάξεις, όπως φάνηκε στην τελευταία συζήτηση στο ΔΣ για το ζήτημα των μετεγγραφών):

  •  η κατανομή των μαθητών στα σχολεία Πύργου και Αμαλιάδας να στηρίζεται στην αρχή της ισότητας όσον αφορά τη δημιουργία των τμημάτων 
  •  η απαγόρευση των παράνομων μετεγγραφών, ιδίως  από τα  χωριά προς τα  σχολεία   των  πόλεων.  Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι περιπτώσεις που, ενώ μπορεί να τηρείται το γράμμα του νόμου, στηρίζονται σε καταφανέστατα ψευδή στοιχεία. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο ΔΔΕ εγκρίνει παράνομη μετεγγραφή μαθητή σε άλλο σχολείο στο οποίο φοιτά ο αδερφός του για … παιδαγωγικούς λόγους. Λες και όταν εγκρινόταν η παράνομη μετεγγραφή του μεγαλύτερου αδερφού δεν ήταν ο ίδιος στη θέση του Διευθυντή ΔΕ.
  • η δέσμευση  για  ετήσια συνάντηση των Διευθυντών, της ΕΛΜΕ και του ΔΔΕ, για να επιλύονται τα δύο αυτά θέματα . 

Από το 2013 και μετά σταθερά η ΕΛΜΕ καλεί τους Διευθυντές των σχολείων σε συνάντηση για τον καθορισμό των χωροταξικών ζωνών. Φέτος έγινε μια προσπάθεια η οποία όμως δεν είχε, στην πρώτη φάση, αποτέλεσμα για τα ΓΕΛ και μετά σε δεύτερη φάση δεν υπήρξαν οι κατάλληλες πρωτοβουλίες  παρόλη την παρέμβαση και του μέλους της ΟΛΜΕ. Τελικά υπήρξε μια κατανομή από την Διοίκηση που  φαίνεται ικανή να οδηγήσει σε ισοκατανομή τμημάτων.

Τώρα όμως με  όχημα τις μετεγγραφές απειλούνται σχολεία με περικοπές τμημάτων. Μάλιστα ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηλείας φέρεται να έχει δηλώσει ότι θα εγκρίνει 4ο τμήμα ανά τάξη μόνο όταν υπάρχουν 80 μαθητές. Δηλαδή ένα σχολείο με 78 και 79 μαθητές  θα έχει τμήματα με 26 και 27 μαθητές. Και αυτό γίνεται την ίδια στιγμή που ο ίδιος δεν βάζει φρένο στην ασύδοτη μετακίνηση των μαθητών. 

Θεωρούμε ότι ο κλάδος πρέπει να αντιδράσει άμεσα και να μην ανεχτεί την περαιτέρω υποβάθμιση των παιδαγωγικών συνθηκών λειτουργίας των σχολείων και την ανατροπή του προγραμματισμού τους. Τα τελευταία χρόνια, με  τα νομοθετήματα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ και με τον υπερβάλλοντα ζήλο της Διοίκησης να στοιβάζει τους μαθητές μας σε πολυπληθή τμήματα, έχει αλλοιωθεί κατά πολύ η φυσιογνωμία των τμημάτων σε κάθε σχολείο. 

Γι' αυτούς τους λόγους καλούμε:

  • τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην ανεχτούν να λειτουργούν με τμήματα 25 και 26 μαθητών. Σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ και τους γονείς να οργανώσουν κινητοποιήσεις.
  • Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά προς τους διευθυντές και το ΔΔΕ, να τηρήσουν τα αυστηρώς προβλεπόμενα από το νόμο για τα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα που απαιτούνται στις σχολικές αίθουσες, ώστε να θεωρούνται ασφαλείς (πυροσβεστική διάταξη 16/2015 ΦΕΚ 2326/Β/29-10-2015)
  • η ΕΛΜΕ να πάρει επιτέλους ξεκάθαρη θέση απέναντι στα ζητήματα των μετεγγραφών, στις αυθαιρεσίες της Διοίκησης και να συντονίσει  τις κινητοποιήσεις των σχολείων που πλήττονται από το στοίβαγμα των μαθητών στις σχολικές αίθουσες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes_panellinies_vaseis_eisagogis.jpg
Πανελλαδικές 2025: Στο 8,43 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής – Οι τάσεις ανά επιστημονικό πεδίο
Ανάλυση ανά επιστημονικό πεδίο: Πώς επηρέασαν οι φετινές βαθμολογίες τις ΕΒΕ και τι αναμένεται για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ
Πανελλαδικές 2025: Στο 8,43 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής – Οι τάσεις ανά επιστημονικό πεδίο
πανελλήνιες μαθηματικά
Είναι δίκαιο το κοινό εξεταστικό σύστημα στα μαθηματικά για όλους τους μαθητές;
Σήμερα όλοι οι μαθητές εξετάζονται στα ίδια θέματα ανεξαρτήτως του αν προορίζονται για Πολυτεχνικές ή Οικονομικές σχολές. Η ενιαία αυτή αντιμετώπιση...
Είναι δίκαιο το κοινό εξεταστικό σύστημα στα μαθηματικά για όλους τους μαθητές;