ΓΕΛ Θεσπρωτικού: Sυμμετοχή σε πρόγραμμα Erasmus+
Το ΓΕΛ Θεσπρωτικού αναδεικνύει τη θρησκευτική κληρονομιά του τόπου μας μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+

            Η ιστορία μας έχει κληρονομήσει αναρίθμητους και διαφορετικούς τόπους λατρείας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτοί αντιπροσωπεύουν τη θρησκευτική κληρονομιά μας η οποία συνδέεται με μεγάλες ομάδες ανθρώπων που αποτελούν μέρος της είτε από πίστη είτε από παράδοση, δίνοντας την αίσθηση του «ανήκειν» σε αυτούς. Από την άλλη μεριά, η εκκοσμίκευση και η μετανάστευση αλλάζουν ραγδαία το θρησκευτικό τοπίο των Ευρωπαϊκών κοινωνιών, κάνοντάς τες περισσότερο πολύπλοκες και διαφορετικές.

Οι ναοί και τα διάφορα θρησκευτικά κτίρια είναι μέρος της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η διατήρησή τους για τις μελλοντικές γενιές είναι πολύ σημαντική, μιας και κατά το πέρασμα των αιώνων έχουν εμπνεύσει ως ουσιαστικό μέρος της Ευρωπαϊκής ταυτότητας και θα συνεχίσουν να εμπνέουν. Επομένως, η διατήρηση και η προστασία τους είναι ζωτικής σημασίας αφού μεγάλος αριθμός αυτών "χαίρουν εγκατάλειψης, αδιαφορίας, έλλειψης χρηματοδότησης και τεχνογνωσίας".

            Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το ΓΕΛ Θεσπρωτικού υπέβαλε  αίτηση διοργάνωσης Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, δράση ΚΑ2/ «Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών» στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ), η οποία μετά την αξιολόγησή της έγινε δεκτή προς χρηματοδότηση. Συνεπώς, το ΓΕΛ Θεσπρωτικού θα συντονίσει για τα δύο  επόμενα χρόνια το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Artistic & Religious Culture & Heritage» (ARCH) και κωδικό αριθμό : 2019 – 1 – EL01 – KA229 – 062454 στοχεύοντας στην ανάδειξη της Θρησκευτικής Κληρονομιάς και της επίδρασής της στην κοινωνία σε τοπικό/εθνικό/ευρωπαϊκό επίπεδο.

            Η θρησκευτική διαφορετικότητα είναι ένα από τα δώρα της Ευρώπης στους πολίτες της. Έτσι, η καλή εκπαιδευτική πρακτική θα είναι πάντα εκείνη που θα επιτυγχάνει το άνοιγμα της κοινότητας σε διαφορετικές παραδόσεις «γκρεμίζοντας» θρησκευτικά και πολιτιστικά εμπόδια/φραγμούς με στόχο το αγαθό της συμφιλίωσης και της ειρηνικής συνύπαρξης μεταξύ διαφορετικών κοινοτήτων.

            Αναζητώντας σχολεία διαφορετικών παραδόσεων και θρησκειών που κυριάρχησαν σε βάθος αιώνων στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο πετύχαμε τη συνεργασία έξι σχολείων :

  1. το Ελληνικό σχολείο, ΓΕΛ Θεσπρωτικού «Βασίλειος Ζορμπάς» εκ μέρους της Ορθόδοξης Παράδοσης.
  2. το Ιταλικό σχολείο,  IIS Margherita Hack εκ μέρους της Ρωμαιοκαθολικής Παράδοσης.
  3. το Τουρκικό σχολείο, Sehit Halil Ibrahim Yıldırım Anatolian Imam Hatip High School εκ μέρους της θρησκείας του Ισλάμ.
  4. το Τσεχικό σχολείο, Gymnazium Aloise Jiraska εκ μέρους του Προτεσταντισμού.
  5. το Γαλλικό σχολείο, Organisme de gestion du lycée privée Bahuet εκ μέρους της πιο εκκοσμικευμένης κοινωνίας στην Ευρώπη και
  6. το Ουγγρικό σχολείο, Közgazdasági Politechnikum εκ μέρους της θρησκείας του Ιουδαϊσμού.

 

Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος οι μαθητές θα ανακαλύψουν τη θρησκευτική παράδοση της Ευρώπης, εντοπίζοντας θρησκευτικά κτίρια και μνημεία του τόπου τους, γνωρίζοντας τη θρησκευτική τέχνη στις ποικίλες εκφάνσεις της και αλληλεπιδρώντας με τις διάφορες τοπικές/εθνικές θρησκευτικές παραδόσεις και έθιμα όλων των συμμετεχόντων, ενώ θα εξετάσουν θέματα που άπτονται της θρησκείας και της κοινωνίας. Παράλληλα, στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης και του εναλλακτικού τουρισμού, οι μαθητές θα προωθήσουν την ανάδειξη εγκαταλελειμμένων και ερειπωμένων θρησκευτικών μνημείων και θα ενισχύσουν την τοπική κοινωνία δημιουργώντας ψηφιακές εφαρμογές διασύνδεσης των τοπικών μνημείων.

            Η μεθοδολογία που θα εφαρμοστεί περιέχει τυπικές και μη τυπικές/άτυπες μορφές εκπαίδευσης, εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τόπους θρησκευτικού ενδιαφέροντος, διεξαγωγή σεμιναρίων και workshops με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

                        Η παιδαγωγική ομάδα του Προγράμματος ελπίζει να ανταποκριθεί σε αυτή τη μεγάλη πρόκληση με συνέπεια και ευθύνη και εύχεται η μαθητική κοινότητα να αγκαλιάσει το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ που αναλαμβάνει το σχολείο και να αποκομίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη από αυτή την ευκαιρία που της δίνεται.

                                                   

  Με τιμή

                                                        Η Παιδαγωγική Ομάδα του Προγράμματος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΑΞΗ
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Η Υπουργός Παιδείας απαντά σε αναφορά για τη μείωση μαθητών ανά τμήμα, ξεκαθαρίζοντας τα όρια για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και μαθητές με ειδικές ανάγκες
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Νέα μέτρα - ταξίδια
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Ψηφιακά σύνορα, τουριστικοί φόροι και περιορισμοί στον μαζικό τουρισμό αλλάζουν τον ταξιδιωτικό χάρτη της Ευρώπης
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Τζέκου Δροσής
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
Η πρόωρη απώλειά της συγκλονίζει. Η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από το έργο της, τα παιδιά που στήριξε και τις αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
mavri_tripa
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες δεν καταπίνουν μόνο ύλη, αλλά εκτοξεύουν ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν το φως και τη δομή...
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο