Thumbnail
Ανακοίνωση

Ο γνωστός καθηγητής Ιστορίας και εκπαιδευτικός ακτιβιστής NicholasFerroni, έχει γράψει τα εξής: «Όταν ήμουν παιδί, ήθελα να γίνω σούπερ ήρωας, ψυχολόγος, φιλάνθρωπος, φιλόσοφος, ηθοποιός, κωμικός… Έγινα λοιπόν δάσκαλος!». Σε αυτό, ουδείς διαφωνεί!!!

Στη σημερινή όμως Ελλάδα του «ό,τι να ’ναι», οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται καθημερινά ευθύνες και ρόλους που δεν τους αναλογούν, καθώς καλούνται να είναι οι ιατροί που ελέγχουν τον εμβολιασμό των μαθητών, οι πολιτικοί μηχανικοί που πιστοποιούν την καταλληλότητα των σχολικών κτηρίων, οι τροχονόμοι που ευθύνονται για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών, οι υπάλληλοι πολλών άλλων δημοσίων υπηρεσιών (Δήμων, Περιφέρειας, ασφαλιστικών ταμείων κτλ) που μεριμνούν για την καταχώρηση στοιχείων σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων, οι τεχνολόγοι τροφίμων, τραπεζοκόμοι ή εξειδικευμένοι υγειονομικοί υπάλληλοι που θα ελέγχουν την ποιότητα, τη θερμοκρασία και τη συντήρηση και διανομή των σχολικών γευμάτων!

Εσχάτως δε, καλούνται να γίνουν για μια φορά ακόμα… πολιτικοί μηχανικοί (!!!), διότι, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 6102/29-08-2019 έγγραφο του Τμήματος Διοικητικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας προς όλες τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς της (δείτε εδώ), τους ζητείται να την ενημερώσουν άμεσα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αθλητικές εγκαταστάσεις της σχολικής μονάδας τους, καθώς και για τυχόν προβλήματα που υπάρχουν σε αυτές.Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν μηχανικοί και μάλιστα να κάνουν «αυτοψία», λες και η αυτοψία είναι κάτι που δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, λες και η ασφάλεια παιδιών και εκπαιδευτικού προσωπικού μπορεί να ανατεθεί στο τι «θα δει» ή «δε θα δει» ο εκπαιδευτικός.

Όλως περιέργως όμως, στο παραπάνω έγγραφο, δε γίνεται απολύτως καμία αναφορά στους Δήμους Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας  (στους οποίους λειτουργούν τα σχολεία αρμοδιότητας του Συλλόγου μας) και την εκ του νόμου υποχρέωση που αυτοί έχουν να ελέγξουν τις αθλητικές εγκαταστάσεις των σχολικών τους μονάδων, δια των αρμοδίων υπηρεσιών τους (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών). Με άλλα λόγια δηλαδή, καλούνται οι συνάδελφοι –με πρώτους, τους Διευθυντές-  να υποκαταστήσουν το ρόλο του πολιτικού μηχανικού του Δήμου και να βεβαιώσουν στην υπηρεσία τους για την κατάσταση των αθλητικών εγκαταστάσεων του σχολείου τους, χωρίς αυτό να εμπίπτει στις αρμοδιότητές τους και χωρίς να διαθέτουν καν τις απαραίτητες γνώσεις. Ας φανταστούμε όλοι μας λοιπόν έναν Διευθυντή σχολείου, να βεβαιώνει εγγράφως ότι οι αθλητικές εγκαταστάσεις της σχολικής του μονάδας βρίσκονται σε άριστη κατάσταση και, αμέσως μετά την έναρξη του σχολικού έτους, μόλις οι μαθητές ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν τις – κατάλληλες και λειτουργικές κατά τον Διευθυντή-  αθλητικές εγκαταστάσεις, συμβεί ένα ατύχημα –η, ω μη γένοιτο, δυστύχημα. Ποιοι θα έρθουν να ελέγξουν τις αθλητικές εγκαταστάσεις; Μα, φυσικά, μηχανικοί και όχι Διευθυντές άλλων σχολικών μονάδων. Σε ποιον θα προκύψουν ποινικές ευθύνες για το ατύχημα ή δυστύχημα; Μα, φυσικά, στον Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος διέπραξε το μέγα «σφάλμα», να βεβαιώσει την καταλληλότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων του σχολείου του, χωρίς να έχει την αρμοδιότητα αυτή και χωρίς να διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις!!! Έτσι δεν είναι;

Αυτή η τραγική κατάσταση, οι σοβαρές ελλείψεις με ευθύνη της κυβέρνησης, που πλέον γίνονται επικίνδυνες για μαθητές και εκπαιδευτικούς, επιβεβαιώνονται με τον πιο εμφατικό τρόπο στην περίπτωση της Ηλείας και άλλων νομών, όπου καλούνται οι εκπαιδευτικοί να μπαλώσουν τα κενά στις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες. Βεβαίως, μεγάλες είναι οι ευθύνες και της δημοτικής αρχής: Αντί να μπει μπροστά στην ενημέρωση γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, αντί να διεκδικήσει με κάθε μορφή πάλης τον έλεγχο των εγκαταστάσεων και την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων με ευθύνη του κράτους, αντί να παλέψει για προσλήψεις μόνιμου τεχνικού προσωπικού, αφήνει την κυβέρνηση στο απυρόβλητο και αναλαμβάνει την «ευθύνη» να χρεώσει τους εκπαιδευτικούς με καθήκοντα που δεν τους αναλογούν. Το ότι πρόκειται για «ευθύνη» που αφορά εκατοντάδες ζωές παιδιών και στην ουσία φορτώνεται στην τύχη και την καλή «ματιά» του εκάστοτε εκπαιδευτικού καθιστά ακόμα πιο σοβαρά τα πράγματα.

Και όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή που:

α) Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή τον τραγικό θάνατο του 19χρονου φοιτητή, ύστερα από πτώση μπασκέτας σε υπαίθριο αθλητικό χώρο στη Δασκαλόπετρα Χίου, με το υπ’ αριθ. 34/06-08-2019, έχει επαναφέρει το ζήτημα της ασφάλειας των αθλητικών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων, και έχει καλέσει τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών να προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για:

1. Διενέργεια ελέγχων από τις Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων σε όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις στις αυλές, τις κλειστές αίθουσες γυμναστικής και τις αίθουσες πολλαπλών χρήσεων των σχολικών μονάδων, και εκτέλεση το συντομότερο δυνατόν, όλων των απαραίτητων παρεμβάσεων και επισκευών σε όσες από αυτές εντοπιστούν προβλήματα, ώστε να είναι απολύτως ασφαλείς ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

2. Έκδοση Πιστοποιητικού Καταλληλότητας και θέσπιση Μητρώου Επισκευών και Συντήρησης με ευθύνη των Δήμων για όλα τα σχολικά κτήρια και τις αθλητικές εγκαταστάσεις των σχολικών μονάδων

β) Σε πρόσφατο έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ.Κων/νου Τσαχαλά, με θέμα « «Άμεσες ενέργειες ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους», ζητείται, μεταξύ άλλων, ο «έλεγχος των κτηριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες των Δήμων μέχρι 03/09/2019».

Το παράδειγμα της Ηλείας, αλλά και άλλων νομών, δείχνει στην πράξη πού οδηγούν οι μεγάλες ελλείψεις, η αποψίλωση των αρμόδιων υπηρεσιών, όπως είναι οι «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ». Εξαιτίας αυτών των ελλείψεων, της υποταγής δημοτικών και περιφερειακών αρχών στη «δημοσιονομική κανονικότητα» που τις επιβάλλει, οι λαϊκές οικογένειες έφτασαν να εύχονται να μην είναι γεμάτα τα σχολεία στον επόμενο σεισμό, σε μια χώρα που εκλύει το 50% της σεισμικής ενέργειας στην Ευρώπη ή να μην πέσει καμία μπασκέτα στα κεφάλια των μαθητών. Αυτό είναι το πρόσημο της ανάπτυξης... Να τη χαιρόμαστε...

Με βάση τα παραπάνω, ο Σύλλογός μας, καλεί τους Διευθυντές και Προϊσταμένους  και όλους, γενικά, τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα σχολεία αρμοδιότητας του Συλλόγου μας, να μην προχωρήσουν σε καμία –προφορική ή γραπτή- ενημέρωση προς την Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Ηλείας σχετικά με την καταλληλότητα ή μη των αθλητικών εγκαταστάσεων των σχολείων τους, γιατί θεωρεί ότι δεν εμπίπτει στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των Διευθυντών και, γενικότερα, των εκπαιδευτικών, αλλά αποτελεί μια πράξη που απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις –που κανείς εκπαιδευτικός δε διαθέτει-καθώς και κατά το νόμο υποχρέωση και αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του κάθε Δήμου και μόνο.

Τέλος, καλούμε τους Δήμους Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, να στείλουν άμεσα μηχανικούς τους, προκειμένου να ελέγξουν υπεύθυνα και τεκμηριωμένα τις αθλητικές εγκαταστάσεις κάθε σχολικής μονάδας τους.

ΥΓ: Ανάλογη –και μεγαλύτερη- σπουδή αναμένουμε και από τη Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Ηλείας για τον προσεισμικό έλεγχο του συνόλου των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας του Συλλόγου μας, καθώς και για τις καταγγελίες –πριν από τέσσερις (4), περίπου, μήνες πρώην Αντιδημάρχου του Δήμου Πύργου –και μηχανικού το επάγγελμα-  ότι «το 75% των σχολείων του Δήμου Πύργου βρίσκεται «στον αέρα», χωρίς άδεια.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μετρο
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς
Με άλλους τρεις σταθμούς που θα τη φτάσουν έως τις Αχαρνές «προικοδοτεί» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς