Για τρίτη συνεχή χρονιά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το θεσμικό πλαίσιο εγγραφών που διαμορφώθηκε με την ΥΑ 10645/ΓΔ4/2018. Ξεκίνησαν ήδη οι ηλεκτρονικές αιτήσεις – δηλώσεις προτίμησης και στους δύο τύπους λυκείου ΓΕΛ – ΕΠΑΛ και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία κατανομής των μαθητών στα γυμνάσια με ευθύνη – αποκλειστική αρμοδιότητα των διευθυντών εκπαίδευσης.
Έγκαιρα και ακόμη πριν την εφαρμογή της ΥΑ είχαμε επισημάνει πως στόχος της είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Αυτή είναι η πιο ορατή και μόνιμη επιδίωξη της εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων χρόνων, κινούμενη πάντα «στο δρόμο που χάραξε» ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ.
Ο απολογισμός της μέχρι τώρα εφαρμογής της κρίνεται ιδιαίτερα αρνητικός για το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Με «εργαλείο» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών και το χρόνο ολοκλήρωσής τους καθώς και το «κλείδωμα» των τμημάτων τον Ιούνιο, μειώθηκαν λειτουργούντα τμήματα, μεγιστοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών σ’ αυτά, καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατευθύνσεων και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκαν πλεονάζοντες .
Ωστόσο το υπουργείο και με τη φετινή του εγκύκλιο(57624/ΓΔ4/11-4-2019) επιμένει στην ίδια κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό είναι και πάλι το κλείδωμα των τμημάτων και η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων τον Ιούλιο!
«Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/-τρια αιτήθηκε τμήμα που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση μέσω της εφαρμογής e-eggrafes μετά τη 15η Ιουλίου 2019. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές/-τριες, που κατανεμήθηκαν σε αυτά, θα πρέπει να κάνουν νέα αίτηση εγγραφής από τη 2η έως την 11η Σεπτεμβρίου στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-eggrafes.»
Παράλληλα, η εφαρμογή από το Σεπτέμβρη του νόμου ν.4610/19 ( «νέο λύκειο») θα καταστήσει ακόμη δυσκολότερη συγκρότηση τμημάτων OΠ (περισσότερα ολιγομελή), αφού η θετική κατεύθυνση χωρίζεται σε δύο κατευθύνσεις. Αυτό σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση για τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών για συγκρότηση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού θα οδηγήσει σε κλείσιμο τμημάτων, πιθανόν και σχολείων που δε θα μπορούν να συγκροτήσουν ομάδες προσανατολισμού . Όσο και να διατυμπανίζει η κυβέρνηση τη μείωση του ανώτατου ορίου από 27 σε 25 στη Γ τάξη των ΓΕΛ, - ούτε καν για όλα τα τμήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- δεν μπορεί να χρυσώσει το χάπι της συρρίκνωσης της λυκειακής βαθμίδας, σύμφωνα με τις μνημονιακές επιταγές και κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
Η έκταση και το μέγεθος των συνεπειών των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων θα ήταν ακόμη μεγαλύτερα, αν δεν υπήρχαν οι επίμονες και συνεχείς κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ Χανίων την περσινή χρονιά (έγκριση ολιγομελών Εσπ. ΕΠΑΛ Πλατανιά, ΕΠΑΛ Κισάμου, Βρυσών, Καντάνου, ΓΕΛ Παλαιόχωρας) δείχνοντας το δρόμο του μαζικού, αποφασιστικού και συντονισμένου αγώνα.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση:
Πάγιο αίτημα της ΕΛΜΕ Χανίων είναι η απόλυτη διαφάνεια της κατανομής των μαθητών στα σχολεία, ιδιαίτερα της πόλης. Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης να επανεξετάσουν, όπου υπάρχουν ενστάσεις, την κατανομή των μαθητών στα σχολεία παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις , τα αιτήματα, τις ανάγκες κάθε σχολείου (παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κλπ.), έτσι ώστε να εξασφαλιστεί δίκαιος και ισόρροπος τρόπος κατανομής των μαθητών. Να μην προχωρήσουν σε αύξηση των μαθητών στα τμήματα, σε κλείσιμο τμημάτων ,υποβάθμιση σχολείων και να συμβάλλουν την διατήρηση ή και ανάπτυξη των υπαρχόντων τμημάτων.
Διεκδικούμε από τη διοίκηση και το υπουργείο:
·Να μη “κλειδώσει” ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα .Τα τμήματα όλων των σχολείων, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ, οι ομάδες προσανατολισμού και τα μαθήματα επιλογής να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο, αφού τότε ολοκληρώνονται οι εγγραφές στα σχολεία, και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέων τμημάτων σε κάθε σχολείο.
·Να μην αποκλειστεί από κανένα ΕΠΑΛ, κανένας τομέας η ειδικότητα από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης,εφ όσον υπάρχουν τα απαραίτητα εργαστήρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
·Να μη γίνει μέσα στον Ιούλιο , με τα σχολεία κλειστά, έγκριση ολιγομελών τμημάτων και όλα τα τμήματα ανεξαρτήτως αριθμού δηλώσεων, να συνεχίσουν και στη γ΄ φάση δίνοντας την ευκαιρία σ όλους τους μαθητές να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο ΕΠΑΛ της α΄ επιλογής τους και σ όλα τα τμήματα των τομέων και των ειδικοτήτων να ολοκληρώσουν την διαδικασία αυτή.
·Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ, τμημάτων ξένων γλωσσών, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
·Να εφαρμοστεί η διεκδίκηση του κλάδου για 20 μαθητές/τμήμα – 15/Ο.Π. – 10/εργαστήριο, με βάσει πάντα τις δυνατότητες της υποδομής του σχολείου.
·Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες.
·Επιλογή των ξένων γλωσσών χωρίς κανένα περιορισμό. Επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας.
·Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θα προχωρήσει σε παραστάσεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης για το ζήτημα αυτό.
--
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη