ΠΟΣΔΕΠ σε Γαβρόγλου: Να επανακαθοριστεί ο αριθμός των εισακτέων
«Παραπλανητική η δήλωση του κ. Υπουργού ότι τα ΑΕΙ μπορούν να εκπαιδεύσουν με επάρκεια περισσότερους φοιτητές από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος»

Ανακοινώθηκε αυτές τις μέρες ότι ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 είναι 78.335, αυξημένος κατά 3.643 σε σχέση με τον αριθμό εισακτέων του 2018 που ήταν 74.692 [βλ. 1]. Ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου είχε προϊδεάσει για την αύξηση λέγοντας ότι «φέτος έχουν δοθεί στα ΑΕΙ νέες θέσεις διδασκόντων με αποτέλεσμα οι νέοι διορισμοί πανεπιστημιακών να επιτρέπουν στις σχολές να δεχθούν και να εκπαιδεύσουν με επάρκεια επιπλέον φοιτητές σε σχέση με το 2018-2019» (βλ. [2]).

Tα Πανεπιστήμια όμως έχουν υποστεί τη τελευταία δεκαετία μια δραματική μείωση του αριθμού των μελών ΔΕΠ, άνω του 20% κατά μέσο όρο, ενώ σε πολλά Τμήματα φτάνει το 40%, λόγω της μη επαναπροκήρυξης των κενών θέσεων που προκύπτουν από τις αφυπηρετήσεις. Εξαιτίας των ελλείψεων σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, ήδη σε πολλά Τμήματα δεν διδάσκονται ορισμένα μαθήματα, τα ακροατήρια σε άλλα μαθήματα έχουν αυξηθεί καθώς δεν υπάρχουν καθηγητές ώστε να χωριστούν οι φοιτητές σε μικρότερες ομάδες και επιπλέον εργαστηριακές ή κλινικές ασκήσεις γίνονται με πολύ περισσότερους φοιτητές από ότι επιτρέπουν οι συνθήκες μιας αξιοπρεπούς εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι πολλαπλές συνέπειες στην ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών είναι προφανείς.

Επομένως είναι υποτιμητική της νοημοσύνης μας και παραπλανητική η δήλωση του κ. Υπουργού ότι τα ΑΕΙ μπορούν να εκπαιδεύσουν με επάρκεια περισσότερους φοιτητές από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, όταν οι θέσεις που έχουν δοθεί δεν καλύπτουν τα υφιστάμενα κενά. Είναι γνωστό επίσης στον κ. Υπουργό ότι για τις θέσεις που έχουν προκηρυχθεί, ή αυτές που τώρα κατανέμονται, χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα 12-24 μηνών μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης.

Ο κ. Υπουργός πρέπει έστω και τώρα να αντιληφθεί ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν προσφέρεται για λαϊκισμό και μικροπολιτική, και ότι η υπόσχεση μιας θέσης σε πανεπιστήμιο για κάθε μαθητή, και μάλιστα σε ορισμένα χωρίς εξετάσεις, είναι υπόσχεση για μια θέση ανεργίας ή ετεροαπασχόλησης, όταν πρόκειται να ενταχθούν σε τμήματα χωρίς επαρκείς υποδομές και  προσωπικό, με κορεσμένα αντικείμενα ή αντικείμενα καινοφανή που δεν αντιστοιχούν υπαρκτές ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας,

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ καλεί τον κ. Υπουργό

- αφού λάβει σοβαρά υπόψη του τα αιτήματα των ΑΕΙ, τα οποία, προκειμένου να εξασφαλίσουν ποιοτικές σπουδές σε αντιστοιχία με τους διαθέσιμους ανθρώπινους και υλικούς πόρους, ζητούν κάθε χρόνο πολύ λιγότερους από τον τελικό αριθμό εισακτέων που αποφασίζει το υπουργείο, να επανακαθορίσει τον αριθμό των εισακτέων το πολύ στο επίπεδο των τελευταίων ετών,

Και καλεί τον σημερινό και τους επόμενους υπουργούς

- να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων σε ρεαλιστικά επίπεδα

- να επαναπροκηρύσσουν κάθε θέση εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού που κενώνεται λόγω συνταξιοδότησης,

- να δώσουν πρόσθετες θέσεις ΔΕΠ και λοιπού προσωπικού για την κάλυψη των κενών που έχουν δημιουργηθεί

[1] Ανακοίνωση Υπ.Παιδείας, 22-5-2019 και ΦΕΚ Β’ 2867/27-5-2019

https://www.minedu.gov.gr/news/41292-22-05-19-kathorismos-arithmoy-eisakteon-spoudastonstis-sxoles-ta-tmimata-kai-tis-eisagogikes-katefthynseis-tmimaton-tis-tritovathmias-ekpaidefsis-giato-akad-etos-2020

[2] Καθημερινή, 06.04.2019, «Πάνω από 75.000 οι εισακτέοι φέτος στα ΑΕΙ».

http://www.kathimerini.gr/1018190/article/epikairothta/ellada/panw-apo-75000-oi-eisakteoifetos-sta-aei 

σχετικά άρθρα

Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
«Θέλουν απλά να περάσουν στο κομματικό τους ακροατήριο την άποψη ότι αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς – με μια διαδικασία που απλά και μόνο θέτει τους...
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Παρέμβαση για το ζήτημα της άδειας άνευ αποδοχών - Χωρίς εισόδημα Ελληνίδα εκπαιδευτικός που επελέγη σε πρόγραμμα του Fulbrigt μαζί με 46...
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;