Thumbnail

ΑΝΤΙ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Αρκετές μέρες μετά το υποτιμητικό για τη νοημοσύνη μας ερωτηματολόγιο για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών», θα ήταν χρήσιμο να κατατεθεί ένα αντι-ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση, το οποίο θα αναφέρεται στην εκπαίδευση της Ελλάδας ΣΗΜΕΡΑ (γιατί το αντίστοιχο του Υπουργείου αφορούσε προφανώς σε … μια άλλη χώρα).

Πράγματι, στις ερωτήσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και άλλων τινών έχει απαντήσει η παιδαγωγική βιβλιογραφία. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αναγκαιότητά της για την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου, τη απαραίτητη σύνδεσή της με την επιμόρφωση, την ανάγκη για την αξιοκρατική λειτουργία της.

Το ζητούμενο, όμως, είναι πόσο σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με την μνημονιακή Ελλάδα της κατάρρευσης και δεν είναι πρόσχημα αυτό, για να αποφύγουμε οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία. Το παρακάτω αντι-ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε όλους αυτούς που «σχεδιάζουν» (λέμε

τώρα!) την εκπαίδευση στη χώρα μας, αλλά και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα που αναζητά λύσεις για την πραγματική κατάσταση σήμερα στην Ελλάδα και όχι για μια εικονική πραγματικότητα.

 

Υπάρχουν 7 ερωτήσεις σ’ αυτό το ερωτηματολόγιο, οι οποίες είναι ρητορικές (και ως εκ τούτου δεν είναι υποχρεωτικό να απαντηθούν) :

1.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σ ε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι η αξιολόγηση πρέπει να είναι διαμορφωτική (να παρακολουθεί και να διαμορφώνει το εκπαιδευτικό έργο και τον εκπαιδευτικό) και όχι αφορμή για να μειωθεί το δημοσιονομικό έλλειμμα μέσω απολύσεων;

2.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι μπορεί να εφαρμοστεί αξιολόγηση, η οποία να μην συνδέεται με απολύσεις και τιμωρία, όταν ακούγονται ακόμη οι σειρήνες της τρόικα για 15.000 απολύσεις φέτος από το δημόσιο;

3.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα αξιολογήσουν, όταν ο κομματισμός είναι κυρίαρχος στις διοικητικές δομές της εκπαίδευσης;

4.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι η μαζική επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού με όποια μορφή γίνεται μέχρι σήμερα (εισαγωγική,

σεμιναριακή) έχει τη δυνατότητα να στηρίξει την αξιολόγηση; 5. Γιατί ενώ το  μεγαλύτερο μέρος της παιδαγωγικής βιβλιογραφίας διαφωνεί με τη σύνδεση μισθολογικής/βαθμολογικής εξέλιξης και αξιολόγησης, υπάρχει ο νόμος 4024/11 που καταστρατηγεί το παραπάνω; Α. Για να μην εξελιχθεί κανείς.

Β. Για να εξελιχθούν μόνο οι ημέτεροι.

Γ. Ποια βιβλιογραφία; Ευαγγέλιο είναι μόνο ό,τι λέει η Τρόικα.

Δ. Ένα ακόμη επεισόδιο στο μνημειώδες έργο «Οι Έλληνες και το παράλογο» 6. Πόσο μπορεί να εφαρμοστεί μια σοβαρή αξιολογική διαδικασία με απαιτήσεις από τον εκπαιδευτικό, όταν ο τελευταίος το μόνο που μπορεί να διαθέσει (παρά τις σκληρές αντιξοότητες) είναι μόνο το μεράκι του. 

Όλα τα άλλα (βιβλία, αυτομόρφωση, παρακολούθηση σεμιναρίων, επίσκεψη βιβλιοθηκών, εκθέσων, ιστορικών χώρων) είναι απρόσιτα γι’ αυτόν τη στιγμή που αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης; Α. «Σοβαρή αξιολογική διαδικασία» : ελάτε τώρα, σας είχα για ξύπνιους.

Β. Μα, το θέμα δεν είναι να τον αξιολογήσουμε, αλλά να τον γονατίσουμε, να μην αντιδρά σε τίποτα.

Γ. Τι; Δεν είναι αρκετά τα 680€ που παίρνει ο νεοδιόριστος και τα 900€ που παίρνει ένας εκπαιδευτικός με 10-15 χρόνια υπηρεσίας, για να επιμορφωθεί; Αχάριστοι … Δ. Όλα τα παραπάνω.

7. Η διετής πιλοτική εφαρμογή της Αυτό-αξιολόγησης τι καινούργιο κόμισε στην εκπαίδευση και σε ποια πορίσματα κατέληξε; Α. Πότε υπήρξε συνέχεια στην εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους; Β. Η ποια; Γ. Όλοι συμπλήρωναν φόρμες, συνέτασσαν εκθέσεις, κρατούσαν πρακτικά, χωρίς καμμία ουσία.

Δ. Τώρα φυσάει νέος άνεμος στο Υπουργείο• ο Υπουργός (που ως πανεπιστημιακός καθηγητής ήταν αντίθετος με κάθε μορφή αξιολόγησης) θα εφαρμόσει κι άλλες μορφές αξιολόγησης.

 

Άλλες παρατηρήσεις – σχόλια

Παναγιώτης Καρακολίδης

Μέλος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ροδόπης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εστια
Οργή φοιτητών στον Βόλο: Πέντε φοιτητές χωρίς ορκωμοσία λόγω «χαρατσιού» στις εστίες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Διαμαρτυρία φοιτητών στον Βόλο για τα τέλη στις φοιτητικές εστίες
Οργή φοιτητών στον Βόλο: Πέντε φοιτητές χωρίς ορκωμοσία λόγω «χαρατσιού» στις εστίες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Εξετάσεις
Το νέο απολυτήριο διαλύει τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου - Η κυβέρνηση μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο

Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου κατηγόρησε την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για συστηματική αποδόμηση...

Το νέο απολυτήριο διαλύει τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου - Η κυβέρνηση μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο
ζωη
Εμπλοκή Φλωρίδη βλέπει η Κωνσταντοπούλου στην καθυστέρηση διαβίβασης της ποινικής δικογραφίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή
Υποστηρίζει πως υπάρχουν ενδείξεις για συγκάλυψη και παρακώλυση της δικαιοσύνης, σχετικά με την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ και τους εμπλεκόμενους διαλόγους...
Εμπλοκή Φλωρίδη βλέπει η Κωνσταντοπούλου στην καθυστέρηση διαβίβασης της ποινικής δικογραφίας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή