Thumbnail
Ανακοίνωση της Ενότητας Αντίστασης Ανατροπής της ΕΛΜΕ Πειραιά

Βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο. Η λιτότητα και η υποχρηματοδότηση σχολείων και νοσοκομείων, η υψηλή φορολογία – που θα ανέβει κι άλλο από το 2020, οι στάσιμοι μισθοί, οι πλειστηριασμοί της λαϊκής περιουσίας, οι ευέλικτες εργασιακές σχέσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, η ένταξη στο υπερταμείο χιλιάδων ακινήτων του δημοσίου, δεν αποτελούν πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ. Η χωρίς προηγούμενο ένταξη στα νατοϊκά φιλοπόλεμα συμφέροντα σε Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειο επίσης δεν αποτελούν πεδίο διαχωρισμού, παρά τα πατριδοκάπηλα παιχνίδια της ΝΔ. Κι όμως ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ μιλάνε για δύο κόσμους που συγκρούονται. Όπως ακριβώς και επί του παλιού δικομματισμού ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, όπου δύο κόμματα με όμοιες πολιτικές έδιναν «μάχες» πάνω στα «σκάνδαλα» και τη «διαφθορά», για να κρύψουν τη βαθύτατη συμφωνία τους στην αντιλαϊκή πολιτική, έτσι και ο μικρός διπολισμός ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ χρησιμοποιείται από το σύστημα για τον εγκλωβισμό των λαϊκών συνειδήσεων στη λογική του μονόδρομου και ότι δε μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα.

Σε επίπεδο ρητορικής η ΝΔ προειδοποιεί για την εφαρμογή ενός άγριου νεοφιλελευθερισμού, αν βγει κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ περνάει την ουσία της ίδιας πολιτικής με μια «προοδευτική» ρητορική περί «κοινωνικής ευαισθησίας».

Έτσι οι απολύσεις των αναπληρωτών βαφτίζονται «νέο σύστημα πρόσληψης», η εφαρμογή του νόμου Σαμαρά για τον κατώτατο μισθό βαφτίζεται «άρση των αδικιών», οι διπλές κεντρικού τύπου εξετάσεις βαφτίζονται «ελεύθερη πρόσβαση» και η προώθηση των σχεδίων ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση βαφτίζονται… «αποτίμηση». ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ίδια κόμματα, αλλά είναι όμοια και ασκούν την ίδια πολιτική της κοινωνικής βαρβαρότητας της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ. Παρά την προεκλογική παροχολογία για επιδόματα, μετά τις εκλογές η επίθεση θα συνεχιστεί με αύξηση φόρων, πλειστηριασμούς, καθήλωση μισθών, μηδενικούς διορισμούς για τη γενική εκπαίδευση το 2019-2020, ένα πιο ταξικό σχολείο, την εμπέδωση της αξιολόγησης (μέσω της αυτοαξιολόγησης, σε αυτή τη φάση), με το όριο συνταξιοδότησης να παραμένει στα 67, με περισσότερη εμπλοκή στους φιλοπόλεμους ανταγωνισμούς περί ΑΟΖ για την εξυπηρέτηση αμερικανικών, γαλλικών, ισραηλινών συμφερόντων και από κοντά και αυτών της ελληνικής αστικής τάξης.

Άρα το ερώτημα για τα συμφέροντά μας δεν αφορά αν στις εκλογές θα βγει ο ΣΥΡΙΖΑ η η ΝΔ. Το ερώτημα αφορά το πώς θα βρεθούμε σε καλύτερες θέσεις για να προβάλλουμε δυναμικά τις διεκδικήσεις μας, για να αντισταθούμε στην επίθεση που θα συνεχιστεί! Η απάντηση στο ερώτημα ΣΥΡΙΖΑ ή ΝΔ είναι κάτω ο διπολισμός ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ!

Τα παραπάνω φαίνονται καθαρά σχετικά με το τι συμβαίνει στην εκπαίδευση. Ο νόμος για το προσοντολόγιο και ο νόμος που μετατρέπει τη Γ’ λυκείου σε ένα ακόμα πιο σκληρό  φίλτρο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε άλλες εποχές θα ξεσήκωναν θύελλα. Κι όμως η παράλυση, μέσω του εγκλωβισμού στο δίπολο ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, είναι τόσο μεγάλη που για το προσοντολόγιο η 10ήμερη κινητοποίηση με τις 3 απεργίες, το αγωνιστικό κλίμα και τις πολύμορφες μαζικές κινητοποιήσεις αφορούσε κυρίως τους θιγόμενους αναπληρωτές συναδέλφους και ελάχιστα «ενεργοποίησε» την πλειονότητα των  μόνιμων συναδέλφων. Για το δε σύστημα εισαγωγής το κλίμα προς το παρόν είναι υποτονικό. Ούτε στα καλύτερα όνειρα του συστήματος μια τέτοια παράλυση!

Στην εκπαίδευση έχουμε μια επιτάχυνση των αντιδραστικών αλλαγών, στην κατεύθυνση όσων ζητάει ο ΟΟΣΑ.

Το νέο σύστημα διορισμού εμπεδώνει τη βασική κουλτούρα του ατομικού δρόμου, της «αριστείας», της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης σχολείων και συναδέλφων. Όσα περισσότερα χαρτιά μαζεύει κάποιος, τόσο πιο ασφαλής αισθάνεται. Η μόνιμη σταθερή δουλειά από δικαίωμα μετατρέπεται σε «κυνήγι προσόντων». Είναι σαφές ότι αυτή η λογική θα περάσει και στους μόνιμους συναδέλφους, μέσα στα σχολεία!

Η αξιολογική περικύκλωση συμπληρώνεται με καθημερινές εγκυκλίους για τη νέα αρχή στα ΕΠΑΛ, για την περιγραφική αξιολόγηση, για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, για τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί να μπουν τα σχολεία στη  λογική «να κάνουμε δράσεις να φανούμε», να εμπεδώσουν  τη λογική της αξιολόγησης-«αριστείας»-κατηγοριοποίησης. Και βέβαια το πλαίσιο συμπληρώνεται με το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα πρόσβασης!

Στην πρόταση για το Λύκειο – σύστημα εισαγωγής, οι αλλαγές σχετικά με τις προηγούμενες εξαγγελίες του υπουργείου, αφορούν σε τρία σημείαΟ συνυπολογισμός του βαθμού απολυτηρίου στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων δεν θα ισχύσει για το 2020 και μετατίθεται στα επόμενα σχολικά έτη. Το πρώτο μηχανογραφικό, όπου οι μαθητές θα δηλώσουν 10 συγκεκριμένα Τμήματα Σχολών θα συμπληρωθεί από τους μαθητές που θα πάνε στην Γ Λυκείου, αρχές Οκτώβρη κι όχι τον Ιούλιο. Πρόκειται για τα μηχανογραφικά που με βάση αυτά και τον αριθμό εισακτέων ανά Τμήμα, θα οριστούν τα «πράσινα» και «κόκκινα» Τμήματα. Και τέλος τα Λατινικά ορίζονται ως μάθημα επιλογής.

Η ουσία των κυβερνητικών εξαγγελιών παραμένει. Αφαιρείται μια τάξη από την εκπαίδευση όλων των παιδιών, η  Γ τάξη του Γενικού Λυκείου που μετατρέπεται σε «προπαρασκευαστική» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντί για τη γενική εκπαίδευση όλων των παιδιών βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου γενικής – τεχνικής εκπαίδευσης,  ενώ διαμορφώνεται νέος διχασμός εντός της γενικής εκπαίδευσης. Το 40% του βαθμού του απολυτηρίου του Γενικού Λυκείου, θα προκύπτει από εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών με θέματα εξωτερικά του σχολείου, σε ομάδες σχολείων (ανά Διεύθυνση), που θα επιτηρούνται και θα βαθμολογούνται από καθηγητές άλλων σχολείων. Η τράπεζα θεμάτων του Αρβανιτόπουλου αναβιώνει! Πιο λίγοι μαθητές θα μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριο αφού προστίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί.

Το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα μπορεί να οδηγήσει στην εισαγωγή σε κάποιο τμήμα, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα πηγαίνουν στα διετή προγράμματα που δημιουργούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιπέδου 5 και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα μιας Σχολής θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων!

Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης»,  γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που «δεν παίζουν στην αγορά» και δεν «προσελκύσουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της κατάργησης τους.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο εργασιακό επίπεδο. Θα χαθούν 500 περίπου ώρες εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, προφέρει τη δυνατότητα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών του στις κεντρικές εξετάσεις.

Η φιλοσοφία του νέου συστήματος είναι ένα αριστοκρατικό, ακόμα πιο ταξικό, Λύκειο του «όπου φτωχός και η μοίρα του»! Άλλος σε ΓΕΛ, άλλος σε ΕΠΑΛ. Άλλος σε τμήμα υψηλής ζήτησης-άλλος σε χαμηλής! Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να απαιτήσουν να αποσυρθεί τώρα το σχέδιο για το Νέο Λύκειο. Να οργανώσουν την αγωνιστική απάντηση των εκπαιδευτικών μέσα από ΓΣ. Να επαναφέρουν όλα τα αιτήματα αιχμής του κλάδου. Να συμβάλλουν μέσα από το συντονισμό μεταξύ τους αλλά και με τους γονείς και τους μαθητές στη διαμόρφωση ισχυρού μετώπου ανατροπής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

Όσο δεν περπατάμε έναν τέτοιο δρόμο, θα εμπεδώνεται ο γραφειοκρατικός και κρατικός συνδικαλισμός. Αυτός που η κατάντια του είναι τόσο μεγάλη σε επίπεδο ΓΣΕΕ, όπου στα εργατικά συνέδρια συμμετέχουν αφεντικά και διευθυντές! Αυτός που στην ΟΛΜΕ ο κατά τ’ άλλα «αμείλικτος πόλεμος» ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει ανοιχτή συνεργασία ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ υποστήριξης της κυβερνητικής πολιτικής και παράλυσης της ΟΛΜΕ. Εμείς ως Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής πιστεύουμε ότι για να βγουν μαζικά οι διεκδικήσεις μας στο προσκήνιο, πρέπει να ξεπεράσουμε αυτές τις γραφειοκρατικές λογικές με κινήσεις και πρωτοβουλίες στη βάση και με συντονισμό των σωματείων που θέλουν να αγωνιστούν! Πρέπει να ξεπεράσουμε όμως και τη λογική του «το κίνημα στην υπηρεσία του κόμματος», που εκφράζει το ΠΑΜΕ/ΚΚΕ. Που σπέρνει την παράλυση όταν λέει ότι οι διορισμοί δε γίνονται γιατί χρειάζεται συνταγματική αναθεώρηση. Που σηκώνει τα θέματα αντιπαράθεσης με τις διάφορες δημοτικές αρχές τώρα, για να το εκμεταλλευτούν οι δημοτικές του παρατάξεις στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Αυτή η λογική είναι μια συστημική λογική, δεν είναι μια λογική που μπορεί να αναπτύξει το κίνημα!

  • Κάτω ο διπολισμός ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ! Στο προσκήνιο οι διεκδικήσεις μας!
  • Όχι στο ν/σ για το νέο λύκειο! Να μην κατατεθεί! Να αποσυρθεί!
  • Όχι στο νέο σύστημα «διορισμού»-απολύσεων! Απόσυρση του προσοντολογίου!
  • Μαζικοί διορισμοί τώρα!
  • Αυξήσεις στους μισθούς-να ζούμε με αξιοπρέπεια από τη δουλειά μας – απαιτούμε επιστροφή των δώρων και του 13ου – 14ου μισθού στα επίπεδα πριν κοπούν!
  • Μείωση του ηλικιακού ορίου συνταξιοδότησης! Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου!
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων – μείωση των μαθητών ανά τμήμα!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς