Thumbnail
Ανακοίνωση

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών συνιστά μια σημαντική πλευρά της μορφωτικής διαδικασίας. Συμβάλλει στη συμπόρευση των παιδαγωγικών μεθόδων με τις σύγχρονες ανάγκες και στον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Διαχρονικά, το ελληνικό κράτος δεν της έδωσε ποτέ τη σημασία που έπρεπε, αλλά την προσέγγισε με αποσπασματικότητα, προχειρότητα και – κυρίως – με απουσία διάθεσης επαρκών πόρων. (Όπως και κάθε τομέα της Δημόσιας Παιδείας).

Στην ‘’τελευταία έκδοσή’’ της, το Υπουργείο, μέσω των συντονιστών παιδαγωγικού έργου (ΠΕΚΕΣ), ‘’διερευνά’’ τις ανάγκες των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση, ζητώντας από τα σχολεία να καταχωρίσουν σε ηλεκτρονική φόρμα μέχρι δύο αιτήματα, ιεραρχικά ως προς τη σπουδαιότητά τους.

Εύλογα αναρωτιέται κανείς: Μπαίνουμε σε μια διαδικασία ‘’πλειοψηφίας’’ στους συλλόγους διδασκόντων ως προς το ποια αιτήματα θα προκριθούν; Κατόπιν θα έχουμε μία νέα διαδικασία επιλογής ανάμεσα στα ‘’κυρίαρχα’’ αιτήματα του κάθε σχολείου;

Και μόνο από τη διαδικασία, είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για καμία σοβαρή προσπάθεια επιμόρφωσης. Περισσότερο μοιάζει με προσχηματική διαδικασία, για να φτιάξει η κυβέρνηση μια εικόνα δήθεν φιλεκπαιδευτική. Ταυτόχρονα, ανεξαρτήτως προθέσεων (που μπορεί και να υπάρχουν, αλλά ας μην επιμείνουμε), υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο ανάκυψης ανταγωνισμών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς για το ποιο αίτημα θα ‘’επικρατήσει’’.

Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου πιστεύουμε πως οι επιμορφώσεις πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ‘’θέλω’’ της κάθε ειδικότητας ξεχωριστά, ακόμα και του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά. Ανά τρία ή ανά τέσσερα χρόνια πρέπει να χορηγούνται εξάμηνες άδειες μετ’ αποδοχών για να γίνονται οι επιμορφώσεις σοβαρά και ολοκληρωμένα, και το αποτέλεσμά τους να διαχέεται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης πρέπει να επανέλθει η δυνατότητα λήψης άδειας μετ’ αποδοχών για εκπόνηση μεταπτυχιακού ή διδακτορικού.

Αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά την ανάγκη όλων μας να αξιοποιήσουμε την ‘’ευκαιρία’’ που μας δίνεται και να δηλώσουμε ποιες προτιμήσεις έχουμε. Θεωρούμε όμως πως η συγκεκριμένη διαδικασία είναι – συγχωρέστε μας τη λέξη – κοροϊδία και, ίσως, τελικά η συμμετοχή μας σε αυτή άλλο να μην κάνει παρά να την νομιμοποιεί.

Από αυτή την άποψη καλούμε τους συναδέλφους να σκεφτούν σοβαρά την πιθανότητα αποχής από τη συγκεκριμένη διαδικασία, ‘’προτείνοντας’’, εναλλακτικά, το παρόν ψήφισμα. Η συγκεκριμένη ενέργεια δεν συνιστά άρνηση, αλλά θέση, απέναντι σε ένα ζήτημα που, εμείς τουλάχιστον, αντιμετωπίζουμε με τη σοβαρότητα που του αρμόζει. 

Καλούμε και τους συναδέλφους συντονιστές να λάβουν υπόψη την κριτική μας και να έχουμε μία ενιαία στάση σχετικά με αυτό το σημαντικό θέμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΑΠ
ΕΑΠ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις εισαγωγής για το 2024/2025 - Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βασιζόμενη στον χρόνο υποβολής αίτησης
Η προθεσμία αιτήσεων λήγει στις 14 Ιουνίου
ΕΑΠ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις εισαγωγής για το 2024/2025 - Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βασιζόμενη στον χρόνο υποβολής αίτησης