Thumbnail
Φιλοσοφική σχολή Αθηνών

Το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του ΥΠΕΘ

Στις 28/9 το υπουργείο Παιδείας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις». Στο νομοσχέδιο γίνεται λόγος για την κατάργηση του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και τη συγχώνευσή του με το ΕΚΠΑ, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθήνας και το ΤΕΙ Θεσσαλίας, το οποίο μετονομάζεται σε “Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας”. Ακόμα, προβλέπεται η “ίδρυση”-μεταφορά από το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας στο ΕΚΠΑ διαφόρων τμημάτων όπως Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού κ.ά. Τέλος, προωθείται η διάσπαση του τμήματος ΦΠΨ της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με τη δημιουργία τμήματος “Φιλοσοφίας” και τμήματος “Εκπαίδευσης Ενηλίκων”, ενώ η κατεύθυνση Ψυχολογίας απορροφάται από το τμήμα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Θυμίζουμε ότι τον Ιούνη πέρασε νομοσχέδιο που προβλέπει την πιστοποίηση της διδακτικής επάρκειας μέσω “ειδικών προγραμμάτων σπουδών”, “μεταπτυχιακών” κλπ, στη βάση και της πρότασης που είχε καταθέσει σε προηγούμενη φάση το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Στόχοι και επιδιώξεις του νομοσχεδίου

Το πρόσφατο νομοσχέδιο αποτελεί μία ακόμη σκηνή στο έργο της επιχείρησης διάλυσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Σε ό, τι αφορά τις συγχωνεύσεις τμημάτων, αυτές γίνονται στο βωμό των μνημονιακών περικοπών, με βάση τις οποίες έχουν γίνει σήμερα δεκάδες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και έχουν βέβαια ως άμεση συνέπεια την έξωση χιλιάδων φοιτητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η διάσπαση του ΦΠΨ και η ενδεχόμενη λειτουργία του τμήματος “Εκπαίδευσης Ενηλίκων” ως “ειδικό πρόγραμμα σπουδών” μέσα από το οποίο θα παρέχεται η επάρκεια, καθώς για το εν λόγω τμήμα δε γίνεται κανένας λόγος για συγκεκριμένο επιστημονικό αντικείμενο ή για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων, υπηρετεί κατά βάση την πρόθεση του υπουργείου να αποσπάσει την επάρκεια από τα υπάρχοντα πτυχία. Αυτό δεν αποτελεί μόνο πλήγμα στα πτυχία των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών, αφού δημιουργεί φοιτητές πολλών ταχυτήτων (απόφοιτοι με και χωρίς επάρκεια), αλλά αποτελεί και κομμάτι της ευρύτερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που προτάσσει τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά και της όρθωσης συνεχών ταξικών φραγμών, όπως είναι η επί πληρωμή απόκτηση της διδακτικής επάρκειας.

Η απάντηση του φοιτητικού κινήματος

Κανένα ίχνος “επιστημονικότητας” δεν υπάρχει στο νέο νομοσχέδιο, όπως και καμία πρόθεση δεν έχει η κυβέρνηση και το υπουργείο να “αναβαθμίσουν” την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα, καθόλου δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων. Αν το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ενδιαφέρονταν πράγματι για την παρεχόμενη γνώση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών δε θα άφηναν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χιλιάδες κενά που σήμερα καλύπτονται από αναπληρωτές καθηγητές και θα πραγματοποιούσαν μόνιμους και μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών. Και εδώ βρίσκεται η ουσία. Ακριβώς επειδή η κυβέρνηση όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται, αλλά αποτελεί βασική της επιδίωξη να φέρει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στα μέτρα των μνημονίων, προωθεί την απόσπαση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία για να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης όχι στην ίδια που δεν πραγματοποιεί διορισμούς και αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, αλλά στους απόφοιτους που δεν παρακολούθησαν τα τάδε ή τα δείνα μαθήματα, που δεν έδωσαν χιλιάδες ευρώ σε παιδαγωγικά σεμινάρια, που δεν πλήρωσαν για εκείνο ή το άλλο μεταπτυχιακό κ.ο.κ. Ως Φοιτητική Πορεία θεωρούμε πως για το φοιτητικό κίνημα δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από εκείνον της ενωτικής και ανυποχώρητης πάλης για να μην περάσει το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, για την υπεράσπιση των πτυχίων και της δημόσιας-δωρεάν εκπαίδευσης. Με συσπείρωση στους συλλόγους μας, με ενότητα στα κοινά μας αιτήματα, με μαχητικούς αγώνες μέχρι τη νίκη!

Κάτω το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

Όχι στη διάσπαση του ΦΠΨ!

Κάτω τα χέρια από την επάρκεια, το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για μόνιμη και σταθερή δουλειά!

Μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαθήτρια
Οι αριστούχοι στις Πανελλήνιες: Πάνω από 19.000 μόρια με θυσίες, πείσμα και όνειρα
Σάρωσαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις με πάνω από 19.000 μόρια — Μιλούν οι πρωταγωνιστές της επιτυχίας
Οι αριστούχοι στις Πανελλήνιες: Πάνω από 19.000 μόρια με θυσίες, πείσμα και όνειρα
Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες 2025 – Αγρίνιο: Οι πρώτοι των πρώτων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της επαρχίας
Οι μαθητές που πρώτευσαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025, από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της ευρύτερης περιοχής του Αγρινίου
Πανελλήνιες 2025 – Αγρίνιο: Οι πρώτοι των πρώτων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της επαρχίας
Μαθητές στο Ηράκλειο Κρήτης
Πανελλήνιες 2025: Οι πρώτοι των πρώτων στο Ηράκλειο με βαθμολογίες που κόβουν την ανάσα
Συγκίνηση, χαμόγελα και περηφάνια στα σχολεία του Ηρακλείου, καθώς οι βαθμολογίες στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 επιβράβευσαν την προσπάθεια...
Πανελλήνιες 2025: Οι πρώτοι των πρώτων στο Ηράκλειο με βαθμολογίες που κόβουν την ανάσα
Μαθήτρια στις Πανελλήνιες
Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ
Η ίδια τονίζει πως το βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι η ψυχραιμία, η πίστη στον εαυτό και η συνεπής προετοιμασία
Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ