Thumbnail
Της Ελένης Μεμελετζόγλου για το ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.

Και η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε κάτω από το βάρος της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής  της κυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) ακόμα πιο ασφυκτικά από πέρσι, τόσο για τους όρους εργασίας για τους μόνιμους όσο και για τη διαδικασία συγκρότησης τμημάτων και καθορισμού των κενών για διορισμούς αναπληρωτών.

Ενδεικτικά αναφέρω :

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας είχε την ίδια υποχρέωση με τη Δευτεροβάθμια να ζητήσουν  εσπευσμένα κενά στις 3/9/18, οπότε αυτό απέκλειε την κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ όσον αφορά τις διαθέσεις των ειδικοτήτων. Κατέθεσα τις θέσεις της ΕΛΜΕ και πίεσα για:

  • Καμία διάθεση στην Α΄βάθμια, εάν προηγουμένως δεν καλυφθούν τα κενά σε σχολεία και υπηρεσίες της ΔΔΕ.
  • Η ΔΔΕ να έχει την ευθύνη ελέγχου, ώστε η διάθεση να γίνεται με το ωράριο της Β΄βάθμιας (21 και όχι 24 ώρες).
  • Οι συνάδελφοι που θα διατεθούν να είναι μόνο εκείνοι που καταθέτουν έγγραφη  αίτηση. Σε καμία περίπτωση να μη γίνεται διάθεση συναδέλφου χωρίς τη θέλησή του.
  • Οι διατιθέμενοι (σε άλλα σχολεία Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας) να μην καλύπτουν πάνω από δύο σχολεία συνολικά.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Κατέθεσα τη θέση για τήρηση κανόνων στις τοποθετήσεις (το ΠΔ 50 προβλέπει την σειρά: υπεράριθμοι, διάθεση, απόσπαση) με αιχμή την διασφάλιση της μάζας των συναδέλφων της λεγόμενης «διάθεσης ΠΥΣΔΕ». Διαφώνησα με τη θέση των αιρετών της ΚΙΚΑ για εξατομικευμένη εξέταση όλων των συναδέλφων κατά περίπτωση, που καταστρατηγεί κάθε κανόνα και ανοίγει πόρτες και παράθυρα  στην αυθαιρεσία και  τη διαπλοκή . Οι τοποθετήσεις των εκπ/κών δεν μπορεί να  γίνονται με κριτήρια διαφορετικά για τον καθένα. Υπάρχει ένα ενιαίο πλαίσιο (ΠΔ 50) .  Η εξατομικευμένη εξέταση καταργεί αυτό το ενιαίο πλαίσιο. Ο κλάδος αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψει!!!!                                                                                                                                           Διαφώνησα στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία. Η δικαιολογία ότι παραμένουν ακάλυπτοι από ωράριο οι συνάδελφοι είναι έωλη αφού φορτώνονται και με μια σειρά άλλες εργασίες, και εν τέλει υποκριτική αφού μετά την εξακτίνωσή τους σε 3-4 και 5 σχολεία  προκειμένου να καλύψουν ωράρια, έρχεται η απελευθέρωση  και της τρίτης ανάθεσης που αναγκάζει  σε μεγαλύτερη κινητικότητα.  Και μετά τις τοποθετήσεις υπάρχουν συνάδελφοι με ακάλυπτο ωράριο. Ζήτησα να γίνει χρήση του ωραρίου των βιβλιοθηκών κυρίαρχα γιατί πρέπει να λειτουργήσουν , αλλά και γιατί μπορεί εκεί  να συμπληρώσουν ωράριο κάποιοι συνάδελφοι.  Κάθε χρόνο γίνεται όλο και μεγαλύτερος ο φόβος των συναδέλφων να συμπληρώσουν το ωράριό τους και ελαστικοποιούνται περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις. Έβαλα και φέτος το θέμα στελέχωσης του ΕΚΦΕ όπου βέβαια δεν έγινε καμία συζήτηση αφού στις Νέες Δομές ούτε που υπάρχει αναφορά για ΕΚΦΕ!!! Συνάδελφοι!                                                                                                                                                                   Οι θέσεις της ΕΛΜΕ-ΚΙ τις οποίες για άλλη μια φορά κατέθεσα  :

  • Έως 20 μαθητές σε τμήματα Γενικής Παιδείας χωρίς κατώτατο όριο
  • ¨Εως 15 μαθητές σε τμήματα προσανατολισμού χωρίς κατώτατο όριο
  • Εως 10  μαθητές σε εργαστήρια

Σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία εξασφαλίζουν:

  • Σωστή εκπαιδευτική διαδικασία
  • Κανένας να μην περισσεύει
  • Κανένας να μην χρειάζεται να τρέχει σε 3- 4 σχολεία για συμπλήρωση του ωραρίου του
  • Ανθρώπινο εργασιακό περιβάλλον

ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ

 Ειδικά φέτος , μέσα στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο που αιτήθηκε το Υπουργείο δόθηκαν στην περιφέρεια  από την Διεύθυνση (3/9/18) χωρίς να συγκληθεί το ΠΥΣΔΕ κάποια λειτουργικά κενά που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Ήδη από το καλοκαίρι είχαμε πει ότι είναι αδύνατον τα σχολεία να διαμορφώσουν εικόνα των αναγκών τους σε αυτά στα σφιχτά χρονικά πλαίσια. Συνολικά εικόνα των κενών  από την Διεύθυνση ούτε μας δόθηκε ούτε υπήρχε! Φάνηκε επίσης  καθαρά ότι μόνος σκοπός ήταν να βγει και να πανηγυρίσει το Υπουργείο Παιδείας ότι <<με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού όλοι οι καθηγητές ήταν στη θέση τους>>  και <<όλα λειτουργούν ομαλά>> και όχι η κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων. Και βέβαια και εδώ κατάφερε να τα κάνει μούσκεμα τοα Υπουργείο Παιδείας αφού έστειλε δύο συναδέλφους ειδικής αγωγής στην Ιθάκη ενώ το αίτημα ήταν  για Κεφαλονιά.                                                                                                                                      Στην πρώτη φάση ζητηθήκαν από την Διεύθυνση 31 κενά Γενικής , 19 κενά Ειδικής και 1 για παράλληλη στήριξη. Ήρθαν 22 συνάδελφοι στη Γενική , 16 στην Ειδική , καθώς και 1μειωμένου για παράλληλη στήριξη.                                                                                                                                                                   Όμως τα πραγματικά  λειτουργικά κενά που ‘φαίνεται’ να υπάρχουν είναι περίπου 47 για την Γενική Αγωγή και περίπου 21 για την Ειδική Αγωγή που και αυτά είναι  σαφώς λιγότερα των πραγματικών αναγκών, αφού αυτά δεν καθορίζονται  με άξονα την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία του σχολείου και επιπρόσθετα φέτος έχουμε 4 κομμένα τμήματα Γενικής Παιδείας (το 1 τελικά εγκρίθηκε) , 16 κομμένα τμήματα μαθημάτων επιλογής και ξενόγλωσσα στο Λύκειο,  10 κομμένα ξενόγλωσσα στο Γυμνάσιο καθώς και 1 τμήμα στο ΕΕΕΕΚ. 

   Δηλαδή συνολικά 30 κομμένα τμήματα Κεφαλονιά –Ιθάκη!!!!!                                                Υπολείπονται ακόμα τουλάχιστον 25 Γενικής και 5 Ειδικής. Αλλά και αυτά προκύπτουν από μία προσωπική προσέγγιση αφού έως τώρα καθαρή εικόνα των αναγκών των σχολείων δεν υπάρχει αλλά ούτε εικόνα  από την Διεύθυνση.                                                                                                                                            Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψήφισα την διαδικασία.

Συνάδελφοι, τα παραπάνω δείχνουν ότι χρειάζεται συσπείρωση στο σωματείο κι όχι μεμονωμένες και αναποτελεσματικές κινήσεις, οργανωμένη - συλλογική δράση κι όχι παραγοντισμοί και αυθαιρεσίες.

Αργοστόλι 15/09/2018

 

                                                                   Μεμελετζόγλου Ελένη

                     Αιρετή με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fraoyles_3052019.jpg
Φράουλες: Πώς να τις διατηρήσετε σωστά στο ψυγείο και την κατάψυξη
Aν δεν σκοπεύετε να τις καταναλώσετε αμέσως μόλις τις αγοράσετε, ακολουθήστε τις παρακάτω πρακτικές οδηγίες για να τις διατηρήσετε είτε στο ψυγείο...
Φράουλες: Πώς να τις διατηρήσετε σωστά στο ψυγείο και την κατάψυξη
proistoriki gynaika
Ένα πρόσωπο από το παρελθόν: Ανασύνθεση γυναίκας 10.500 ετών από αρχαίο DNA
Μια εντυπωσιακή επιστημονική προσπάθεια φώτισε το πρόσωπο μιας γυναίκας που έζησε πριν από περίπου 10.500 χρόνια, κατά τη Μεσολιθική εποχή.
Ένα πρόσωπο από το παρελθόν: Ανασύνθεση γυναίκας 10.500 ετών από αρχαίο DNA
tiramisy
Δροσιστικά γλυκά ψυγείου: 10 συνταγές για να απολαύσετε το καλοκαίρι
Με την άνοδο της θερμοκρασίας, ένα γλυκό που σερβίρεται δροσερό από το ψυγείο είναι ό,τι καλύτερο για να ολοκληρώσει ένα γεύμα ή για να προσφέρει μια...
Δροσιστικά γλυκά ψυγείου: 10 συνταγές για να απολαύσετε το καλοκαίρι