Thumbnail
Δευτέρα 30 Απριλίου

(από τη συνάντηση, στο πλαίσιο της παράστασης διαμαρτυρίας,  των Δ. Σ. των Σ. Ε. Π. Ε. της Αττικής με εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ που έγινε τη Δευτέρα 30 – 4 – 2018) 

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 – 4 – 2018 στις 14:30 συνάντηση, στο πλαίσιο της παράστασης διαμαρτυρίας που διοργανώθηκε από τους Σ. Ε. Π. Ε. της Αττικής, των Δ. Σ. των Σ. Ε. Π. Ε. της Αττικής με εκπροσώπους (Αθανασόπουλος Γ., Κασσιανός Π., Τσαφταρίδης Ν.) της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ με θέμα τη διεκδίκηση του αιτήματος της άμεσης και καθολικής  εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης (Δ.Υ.Π.Α.Ε.) από το σχολικό έτος 2018 – 2019.

Από των πλευρά των Δ. Σ. των Σ. Ε. Π. Ε. της Αττικής κατατέθηκαν τα ακόλουθα:

  1. Η ψήφιση του άρθρου 33 του Ν. 4521/2018 αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το αίτημα της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης αλλά ουσιαστικά φαλκιδεύεται και υπονομεύεται ύστερα από την πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Παιδείας σύμφωνα με την οποία η Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2018 – 2019 μόνο σε 184 Δήμους της χώρας εξαιρώντας τα σημαντικότερα αστικά κέντρα (με πολύ μεγάλο πληθυσμό). Ως πρόσχημα γι’ αυτή την εξέλιξη, αξιοποιήθηκαν από την κυβέρνηση οι πιέσεις και εκβιασμοί των Δήμων, της Κ.Ε.Δ.Ε. και των ιδιωτικών συμφερόντων αλλά και η στάση των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Σε αντιδιαστολή, κατατέθηκε στη συνάντηση η άποψη πως η υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο για τα νήπια που συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων ετών, που προβλέπεται στο άρθρο 33 παρ. 3 του  νόμου 4521/2018, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί άμεσα για το σύνολο της επικράτειας και όχι σταδιακά από το έτος 2018-2019. Η εφαρμογή της έρχεται σε αντιπαράθεση με τη μνημονιακή πολιτική των περικοπών και της λιτότητας κυβέρνησης – Ε. Ε. – Δ. Ν. Τ., αλλά και με τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις της ΚΕΔΕ, των σχολαρχών και συντεχνιακών ομάδων. Απαιτεί άμεσα ενίσχυση των κτιριακών υποδομών και της υλικοτεχνικής υποδομής, υλοποίηση των απαραίτητων διορισμών, ίδρυση νέων νηπιαγωγείων (κάτι που από το 2010 μέχρι σήμερα δεν συμβαίνει εξ αιτίας της πολιτικής των μνημονίων και των περικοπών) και είναι θέμα πολιτικής βούλησης που τελικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ απέδειξε ότι δεν έχει.

  2. Με την εξέλιξή αυτή κινδυνεύει να εδραιωθεί, με βάση τις πιέσεις της Κ. Ε. Δ. Ε. στις οποίες η κυβέρνηση φαίνεται ότι υποχωρεί, μια απαράδεκτη κατάσταση συνεχούς και διαρκούς αμφισβήτησης της εφαρμογής της Δ.Υ.Π.Α.Ε., αφού η κυβέρνηση και το Υ.Π.Π.Ε.Θ φαίνεται να έχουν επιλέξει τη συμφωνία των τοπικών Δημοτικών Αρχών για την εφαρμογή της Δ.Υ.Π.Α.Ε. η οποία (συμφωνία) μπορεί και να μην εξασφαλίζεται στο διηνεκές με ότι αυτό σημαίνει. Στο πλαίσιο αυτό τονίσαμε την άμεση αναγκαιότητα της καθολικής εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2018 -2019 με την έκδοση συμπληρωματικής  Κ. Υ. Α. που να συμπεριλαμβάνει όλους τους Δήμους της χώρας και όχι μόνο 184 Δήμους επί συνόλου 325 αφήνοντας έξω από την εφαρμογή της υποχρεωτικότητας της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης τους μεγαλύτερους σε πληθυσμό Δήμους της χώρας.

  3. Η έντονη δυσαρέσκεια – ανησυχία και αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος των εκπ/κών σε ότι αφορά τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης και του ΥΠΠΕΘ να αναγορεύσει τους Δημάρχους και την Κ.Ε.Δ.Ε. σε προνομιακούς συνομιλητές και συνδιαμορφωτές της εκπαιδευτικής της πολιτικής σχετικά με το ζήτημα της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης υιοθετώντας την τακτική της δήθεν συνεννόησης (ομοφωνίας) των τριμερών επιτροπών γνωμοδότησης (με βάση το νόμο 4521/2018) ανά Δήμο για την εφαρμογή της Δ.Υ.Π.Α.Ε. από το σχολικό έτος 2018 – 2019, ενώ έμειναν έξω από την εφαρμογή της Δ.Υ.Π.Α.Ε. Δήμοι όπου υπήρχε και η ομόφωνη γνώμη της τριμερούς γνωμοδοτικής επιτροπής (π.χ. Δήμος Κερκυραίων) ή ακόμα Δήμοι που υπήρχε πλειοψηφικά η εισήγηση για εφαρμογή της Δ.Υ.Π.Α.Ε. και οι απαραίτητες κτηριακές υποδομές (π.χ. Δήμος Αιγάλεω, Δήμος Περιστερίου κ.ά.), γεγονός που γεννά σημαντικά ερωτήματα στους εκπαιδευτικούς αναφορικά με την εφαρμοζόμενη από το ΥΠΠΕΘ και την κυβέρνηση πολιτική της αναφορικά με το ζήτημα της «αποκέντρωσης» της εκπαίδευσης με ανάθεση αρμοδιοτήτων του ΥΠΠΕΘ στους Ο.Τ.Α. Στο πλαίσιο αυτό ζητήθηκε από τους εκπροσώπους των Σ.Ε.Π.Ε. να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των Δήμων σε ότι αφορά τη λειτουργία της Δημόσιας Εκπ/σης (κτήρια, σχολικές επιτροπές κ.λπ.) με στόχο να πάψουν να έχουν οποιαδήποτε εμπλοκή οι Δήμοι στη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων και Νηπιαγωγείων.

  4. Ζητήθηκε ακόμα η τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ σε ότι αφορά το σχεδιασμό που θα ακολουθήσει το ΥΠΠΕΘ σε ότι αφορά την εφαρμογή του ν. 4521/2018 για την Δ.Υ.Π.Α.Ε. αναφορικά με τη χορήγηση των απαιτούμενων πόρων από δαπάνες του Γ.Κ.Π. για την ενίσχυση των κτηριακών υποδομών (ανέγερση νέων σχολείων και νηπιαγωγείων), διορισμό των απαραίτητων εκπ/κών κ.λπ., με βάση τις προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών, καθώς και για την ένταξη των παιδιών προσφύγων που έχουν αποχωρήσει από τις Δ.Υ.Ε.Π. και τα σημεία συγκέντρωσης των προσφύγων και κατοικούν σε περιοχές του αστικού ιστού της χώρας.

  5. Τονίστηκε από τους εκπροσώπους των Σ. Ε. Π. Ε. της Αττικής η αντιπαράθεση με τις εφαρμοζόμενες εκπαιδευτικές πολιτικές που κινούνται στο μνημονικό πλαίσιο των πολιτικών Ε. Ε. – Ο.Ο.Σ.Α. που ουσιαστικά  αποδομούν τη Δημόσια Δωρεάν Εκπ/ση προωθώντας τις πολιτικές της «αποκέντρωσης» του Δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας και  της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας με όποιες συνέπειες έχει αυτό για το Δημόσιο Σχολείο και Νηπιαγωγείο.

Οι απαντήσεις που λάβαμε από τους εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ ήταν οι ακόλουθες:

Αναγνώρισαν ως εύλογη την προβληματική και τα ερωτήματα που τέθηκαν από τους εκπροσώπους των Σ.Ε.Π.Ε. της Αττικής δηλώνοντας ότι η σταδιακή εφαρμογή της Δ.Υ.Π.Α.Ε. χρονολογείται από το 1985 και η κυβέρνηση τόλμησε να το κάνει πράξη το 2018, ενώ δεν υπήρχε πίεση για την ικανοποίηση του αιτήματος. Ο Υπουργός Παιδείας δέχτηκε τη συμμετοχή των Δήμων, αλλά το ΥΠΠΕΘ γνωρίζει τα προβλήματα (κτηριακά, διαχείρισης λειτουργικών δαπανών των σχολείων κ.ά.) σχετικά με την εμπλοκή των Δήμων στη Δημόσια Εκπ/ση.

Δηλώθηκε ακόμα ότι δεν μπορούν να δεσμευτούν για την έκδοση νέας (συμπληρωματικής Κ.Υ.Α.) για την καθολική εφαρμογή της Δ.Υ.Π.Ε.Α. ή για την επέκτασή της σε περισσότερους από τους 184 Δήμους της χώρας από το σχολικό έτος 2018 – 2019, αλλά θα μεταφέρουν το αίτημα και τον προβληματισμό στον Υπουργό Παιδείας με όλο το εύρος των επιχειρημάτων που καταθέσαμε, αλλά η τελική απόφαση είναι θέμα πολιτικής βούλησης του Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης.

Σε ότι αφορά τις τριμερείς (γνωμοδοτικές) επιτροπές του ν. 4521/2018 δηλώθηκε ότι ενεπλάκησαν σε αυτές οι Δήμαρχοι εξαιτίας των υπαρχόντων νόμων περί αρμοδιοτήτων των Ο.Τ. Α. στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης (κτήρια κ.λπ.), όμως το ΥΠ.Π.Ε.Θ φρόντισε να κατοχυρώσει και το θεσμικό ρόλο των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των πρωτοβάθμιων σωματείων τους σε αυτές.

Για τα κτηριακά ζητήματα των Σχολείων και Νηπιαγωγείων δηλώθηκε ότι το ΥΠΠΕΘ γνωρίζει ότι σε πολλές περιπτώσεις Δήμων υπάρχει πλήρης εγκατάλειψη των κτηρίων των σχολείων από τους Δήμους και υπάρχει η σκέψη για ενεργοποίηση της ΚΤΥΠ  Α.Ε. και ανάληψη πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση για την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων.

Επίσης, δηλώθηκε ακόμα ότι η καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης δεν μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα, ωστόσο η κυβέρνηση είχε την πολιτική βούληση να ξεκαθαρίσει ότι είναι ιδεολογικά υπέρ της εφαρμογής της Δ.Υ.Π.Α.Ε. με κατοχύρωση του ρόλου του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και των Νηπιαγωγών έναντι των Δημοτικών Βρεφονηπιακών σταθμών και των Νηπιοβρεφοκόμων και θα εφαρμόσει την Δ.Υ.Π.Α.Ε. σε βάθος τριετίας, αφού θεώρησε ότι έπρεπε να ακολουθήσει αυτόν τον τρόπο εφαρμογής εμπλέκοντας σε διάλογο και τους Δήμους (αναφορικά με τις αρμοδιότητες τους στο κτηριακό) με στόχο την εφαρμογή και εύρυθμη λειτουργία της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης με βάση το νόμο 4521/2018.  

Τέλος, καμία δέσμευση δεν υπήρχε ότι στους 184 Δήμους άμεσης εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής θα σταματήσει η χορήγηση κουπονιών για τα νήπια ηλικίας 4 ετών.

Οι Σ.Ε.Π.Ε. της Αττικής κρίνοντας ότι οι απαντήσεις των εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ δεν ήταν ικανοποιητικές αναφορικά με τα αιτήματα που θέσαμε θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για:

  • την άμεση και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο,

  • την αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία στο 15% των δαπανών του Γ. Κ. Π.,

  • το διορισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το έτος λήψης πτυχίου και την προϋπηρεσία,

  • την υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπ/σης χωρίς την εμπλοκή των Δήμων, ενάντια στις εφαρμοζόμενες πολιτικές της «αποκέντρωσης» του εκπαιδευτικού συστήματος και της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας, με γνώμονα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι Σ. Ε. Π. Ε.:  A΄ Αθηνών, Αιγάλεω, « Η Αθηνά», Αμαρουσίου, «Η ΠΡΟΟΔΟΣ» - Πειραιά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apati
938 θύματα απάτης από «ηλεκτρονικό κατάστημα» - Η ζημιά ξεπερνάει τις 360.000 ευρώ
Εμφανίζονταν ως επαγγελματίες πωλητές προϊόντων, εισέπρατταν τα χρήματα για «συμφωνίες» που έκλειναν, αλλά τα προϊόντα δεν παραδίδονταν ποτέ
938 θύματα απάτης από «ηλεκτρονικό κατάστημα» - Η ζημιά ξεπερνάει τις 360.000 ευρώ