Thumbnail
ΠΟΣΥΠ

Κε Υπουργέ,

Με αγανάκτηση διαβάσαμε το σχέδιο νόμου ¨ Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις¨ το οποίο δώσατε στη διαβούλευση και με το οποίο αποκλείονται για ακόμη μία φορά οι διοικητικοί υπάλληλοι από τις θέσεις ευθύνης των ίδιων των υπηρεσιών τους και η στελέχωση των θέσεων ευθύνης γίνεται κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας που ισχύει για όλο το δημόσιο.

Τόσο  εσείς όσο  και η κυβέρνηση σας, υποκύπτετε, όπως βέβαια και οι προκάτοχοι σας, στη δύναμη και τη δυναμική των αριθμών και στην λογική του πολιτικού – κομματικού κόστους και αδιαφορείτε για την ισονομία, τη διαφάνεια,  την αξιοκρατία και τη σύγχρονη οργανωτική  θεωρία,  όπως αυτή  εκφράστηκε από την ειδική επιτροπή για τον Οργανισμό του ΥΠΠΕΘ, με τη συμμετοχή  εκπροσώπων του ΕΚΔΔΑ και σύμφωνα με την οποία:

¨η κατάληψη των θέσεων ευθύνης από εκπαιδευτικούς αποτελεί στρέβλωση που βασίζεται στην εσφαλμένη εκτίμηση ότι η διοίκηση της εκπαίδευσης (κάθε οργανωτικής μονάδας) πρέπει να ασκείται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς ανεξαρτήτως γνώσεων τους σε ζητήματα άσκησης διοίκησης. Όλα όμως τα υφιστάμενα δεδομένα, όπως οι ετήσιες ανακοινώσεις – εκθέσεις του Συνήγορου του Πολίτη και προπάντων η εξέταση του πραγματικού έργου που επιτελούν οι διάφορες μονάδες με όρους Οργανωτικής Θεωρίας καταδεικνύουν ότι αυτό δεν είναι ορθό και η άσκηση διοίκησης, όπως σε όλους σχεδόν τους άλλους χώρους, πρέπει να γίνεται από τους κατάλληλα προετοιμασμένους – καταρτισμένους  υπαλλήλους που είναι ενταγμένοι στην αντίστοιχη λειτουργία, δηλαδή από τους επαγγελματίες της διοίκησης, διοικητικούς υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ του κατάλληλου κλάδου. ….

Όλες οι μετρήσεις του παραγόμενου έργου των περιφερειακών υπηρεσιών δείχνουν ότι σε συντριπτικό ποσοστό αυτό αφορά αμιγώς διοικητικές λειτουργίες και μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του εμπεριέχει μια παιδαγωγική-εκπαιδευτική διάσταση, οποία μπορεί να καλυφθεί αφενός από τους προϊσταμένους εκπαιδευτικών θεμάτων και αφ’ ετέρου από τους Σχολικούς Συμβούλους, των οποίων κύρια αρμοδιότητα είναι η επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.¨

 

Αυτά και άλλα πολλά θα αποτελέσουν το νομικό μας οπλοστάσιο στην προσφυγή μας στο ΣΤΕ για την ακύρωση του νομοσχεδίου σας, κατά το μέρος που αφορά στην επιλογή στελεχών για θέσεις διοίκησης στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

 

Ξεπερνώντας όσα θα μπορούσαμε να πούμε για τις στοχεύσεις και τις διευθετήσεις με κομματικό – πολιτικό πρόσημο, που υπάρχουν και θα τις  αναδείξουμε τις επόμενες ημέρες,  για τα ¨υψηλά¨ προσόντα επιλογής των εκπαιδευτικών στελεχών εκπαίδευσης, επισημαίνουμε ως παράδειγμα, τον τραγέλαφο με τη  γνώση ξένης γλώσσας  που αποτελεί και φωτογραφική διάταξη, όπου για άλλα στελέχη  είναι απαραίτητη και για άλλα  όχι.

Μήπως άδικα κουραζόμαστε όλοι, αφού γνωρίζετε από τώρα ποιους θα τοποθετήσετε Περιφερειακούς Διευθυντές για να συνεχιστεί να λειτουργεί απρόσκοπτα το κομματικό – πελατειακό κράτος, που στη διοίκηση της εκπαίδευσης αποτελεί τον πιο χαρακτηριστικό θύλακα όλου του Δημοσίου.

 

Εκεί όμως που πραγματικά οι συντάκτες – εκπαιδευτικοί του σχεδίου νόμου σας, ξεπέρασαν ακόμα και τον εαυτό τους είναι η αναπλήρωση των Διευθυντών  Εκπαίδευσης, από τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων.

Προφανώς δεν θα ενημερώθηκαν ότι υπάρχουν πλέον,  άλλοι 4  Διοικητικοί Προϊστάμενοι μέσα στην Διεύθυνση, οι οποίοι επιλέγονται με τις τυπικές διαδικασίες όλου του Δημοσίου και όχι με την υποτυπώδη  διαδικασία που εφαρμόζεται για τις συγκεκριμένες θέσεις, όπου οι Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων επιλέγονται τελευταίοι  μετά από τη στελέχωση όλων των άλλων θέσεων ευθύνης.

 

Κε Υπουργέ,

 

Η ΠΟΣΥΠ ζητάει άμεση συνάντηση μαζί σας, για να μας εξηγήσετε τους λόγους και τις αιτίες της υπαναχώρησης σας, από την ισονομία,  την αξιοκρατία και την διαφάνεια.

Σε κάθε περίπτωση, σας δηλώνουμε ότι θα υπερασπιστούμε τις θέσεις μας, τον κλάδο μας, τις υπηρεσίες μας, την  αξιοκρατία, την ισονομία, την διαφάνεια αλλά και την λογική, με κάθε νομικό και συνδικαλιστικό μέσο.

 

 

Για το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
Κριτική του Παραστατίδη στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις στην Παιδεία και την ενίσχυση των ανισοτήτων
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
tsoukalas
Τσουκαλάς: Τα 428.000 ευρώ πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή email αποδήμων στην Ασημακοπούλου το πληρώνουν οι... φορολογούμενοι
«Είναι μέσα στον κρατικό προϋπολογισμό» εξηγεί ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Τσουκαλάς: Τα 428.000 ευρώ πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή email αποδήμων στην Ασημακοπούλου το πληρώνουν οι... φορολογούμενοι