Ε Λ Μ Ε Ν Ο Τ Ι Α Σ Α Θ Η Ν Α Σ
Δωδεκανήσου 6-12 & Πάτμου 1 (Κτήριο ΕΠΑΛ Αλίμου), Άλιμος - τηλ./φαξ: 210-9942150
Επικοινωνία: [email protected]
Μια οφειλόμενη απάντηση προς την δ/ντρια του 2ου ΓΕΛ Αλίμου...και όχι μόνο .
Συνάδελφοι,
Πριν από λίγες ημέρες και πιο συγκεκριμένα στις 14 Φλεβάρη, λάβαμε μια επιστολή από τη δ/ντρια του 2ου ΓΕΛ Αλίμου, ως απάντηση απέναντι στην παρέμβαση και ενημέρωση που πραγματοποιήσαμε στο σχολείο, έπειτα από τις διαμαρτυρίες των συναδέλφων για τη στάση που τηρούσε και την καταστρατήγηση του εργασιακού τους ωραρίου (συνεδριάσεις έπειτα από τις 2.00μμ, απόπειρα επίδοσης βαθμολογιών μεταξύ 2.00μμ – 5.00μμ). Η “απαντητική” της επιστολή δεν μας προξένησε καμία έκπληξη αφού τα ίδια επιχειρήματα ακριβώς είχε επαναλάβει και εντός του συλλόγου την ημέρα που βρεθήκαμε στο σχολείο για να υπερασπίσουμε το Σύλλογο Διδασκόντων και την ομαλή λειτουργία του.
Η δ/ντρια του 2ου ΓΕΛ Αλίμου, με το λόγο, το απαξιωτικό ύφος και τους εντυπωσιοθηρικούς χαρακτηρισμούς, επιχείρησε να συγκαλύψει την ανυπαρξία σοβαρών επιχειρημάτων απέναντι στα στις θέσεις του Σωματείου και ταυτόχρονα αποκρύψει ποια πολιτική πραγματικά υπηρετεί η ίδια από τη θέση της. Υπέπεσε ταυτόχρονα στο ολισθηρό σφάλμα να εκτεθεί η ίδια και μάλιστα στο σύνολο των συναδέλφων μας σε ολόκληρη τη Δ/νση της Δ’ Αθήνας επιλέγοντας να δημοσιεύσει την επιστολή της σε όλα τα σχολεία από τη Γλυφάδα μέχρι τον Ταύρο, συμπεριλαμβάνοντας ακόμα και τη ΔΔΕ. Η δ/ντρια παραθέτει νόμους, υπουργικές αποφάσεις, “αλά κάρτ” ερμηνείες και προσωπικές της εκτιμήσεις για να δικαιολογήσει την αντισυναδελφική της συμπεριφορά και στάση μέσα στο Σύλλογο Διδασκόντων.
Την ίδια στιγμή όμως συνειδητά επιλέγει να διαδραματίσει έναν ακόμα πιο ύπουλο ρόλο, να χειραγωγήσει τους δεκάδες διευθυντές των σχολείων σε ολόκληρη τη Δ’ Αθήνας, να τους υπαγορεύσει τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να “διοικούν” ένα σχολείο, σύμφωνα πάντα με τις δικές της εκτιμήσεις. Με την απανωτή απαρίθμηση, του ενός και μοναδικού “νόμου” που απ’ ότι φαίνεται γνωρίζει – του καθηκοντολόγιου – παραδίδει μαθήματα αυταρχικής διοίκησης προς όλους τους διευθυντές, φτάνοντας ακόμα και στον Δ/ντη εκπαίδευσης! Ώστε λοιπόν η δ/ντρια του 2ου ΓΕΛ Αλίμου καλεί τους δ/ντες όλης της Δ’ Αθήνας να “συμμορφωθούν προς τας υποδείξεις” του καθηκοντολόγιου, της υποχρεωτικής 30ωρης παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία, της επιβολής των υποχρεωτικών αναπληρώσεων που μετατρέπουν το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών σε λάστιχο. Υποτιμά όμως έτσι τη μεγάλη πλειοψηφία των διευθυντών και του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν στο σχολείο, απαξιώνοντας ταυτόχρονα τα εργασιακά δικαιώματα του συνόλου των εκπαιδευτικών. Η δ/ντρια – ως μη όφειλε – ανέλαβε λοιπόν με τη στάση της, την πρωτοβουλία και ταυτόχρονα την ευθύνη, να διαδραματίσει το ρόλο μιας αυταρχικής Διοίκησης που υπαγορεύει στους διευθυντές των σχολείων πως να επιβάλουν και να υλοποιήσουν μια σκληρή αντεργατική και αντιεκπαιδευτική πολιτική, όπως είναι το διαβόητο “καθηκοντολόγιο” και η υποχρεωτική παραμονή 8.00πμ – 2.00μμ όλων των εκπαιδευτικών .
Συνάδελφοι,
Η δ/ντρια του 2ου ΓΕΛ Αλίμου δεν στρέφει τα βέλη της απέναντι στο Σωματείο μας. Αντίθετα εξαπολύει επίθεση απέναντι σε κάθε συνάδελφο, σε κάθε εκπαιδευτικό. Αναπαράγει την ίδια πολύ φθηνή δημαγωγική “επιχειρηματολογία” που έχουμε ακούσει και διαβάσει αμέτρητες φορές κατά το παρελθόν – και όχι μόνο – από τα στόματα της κυρίαρχης προπαγάνδας (κυβέρνηση, μέσα μαζικής ενημέρωσης κλπ). Τα επιχειρήματα περί των δήθεν “κινδύνων και απειλών κατά της ίδιας της ζωής των μαθητών”, λόγω της υποτιθέμενης δικής μας ελλιπούς επίβλεψης, οι περίφημοι “τεμπέληδες καθηγητές”, που είτε “δεν βρίσκονται στα σχολεία” (όπως μας έλεγαν παλιά) ή “δεν σηκώνονται από τα γραφεία τους για να επιτηρήσουν τους μαθητές” και μάλιστα με την
ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας
- 2 -
“παρότρυνση” της ΕΛΜΕ, όπως διαβάζουμε τώρα στην επιστολή της δ/ντριας, όταν αναπαράγονται από τους κυβερνώντες και τους μηχανισμούς τους, προκαλούν αγανάκτηση στον κλάδο και προμηνύουν νέα δεινά σε βάρος του. Όταν όμως αναπαράγονται από ορισμένους – ελάχιστους – εντός του κλάδου, προκαλούν θλίψη αλλά ταυτόχρονα υπενθυμίζουν σε όλους μας ότι θα πρέπει να υπάρχει διαρκής επαγρύπνηση και κανένας εφησυχασμός.
Αποτελεί μια πολύ μεγάλη στρέβλωση της αλήθειας και της πραγματικότητας ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κοινωνικές συμμαχίες. Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες εμπιστεύονται τη μόρφωση και τμήμα της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους στα χέρια των εκπαιδευτικών κάτω από τη σκέπη του Δημόσιου Σχολείου. Αναγνωρίζουμε τους φίλους από τους “εχθρούς” όταν μπορούμε να κοιτάμε τον πατέρα και την μητέρα στα μάτια, όταν μοιραζόμαστε μαζί τους τις αγωνίες για τα παιδιά τους, για τα παιδιά μας. Αναγνωρίζουμε ότι με την πλειοψηφία των οικογενειών, ιδιαίτερα των πιο φτωχών στρωμάτων, μοιραζόμαστε τα ίδια προβλήματα και είμαστε αντιμέτωποι με τις ίδιες συνέπειες της βάρβαρης πολιτικής που έχει επιβληθεί στον τόπο. Όσοι, εντός ή εκτός του κλάδου, εκμεταλλεύονται τις υπαρκτές δυσκολίες και την σκληρή εργοδοτική αυθαιρεσία που δεν επιτρέπει συχνά στον γονιό να απουσιάσει από την εργασία του ώστε να ενημερωθεί για το παιδί του, οι ίδιοι μετατρέπονται σε παράγωγα και φερέφωνα του περίφημου κοινωνικού αυτοματισμού. Με τη στάση τους υποσκάπτουν και δηλητηριάζουν τις σχέσεις εκπαιδευτικών – γονέων. Όσοι επιμένουν μετά απ’ όλα αυτά να αναρωτιούνται για για την έλλειψη κοινωνικών συμμαχιών, τους υπενθυμίζουμε πως ... υπάρχει και ο καθρέφτης. Ας αναζητήσουν εκεί την απάντηση.
Συνάδελφοι,
Δεν επιθυμούμε να “ανοίξουμε” αλληλογραφία, ούτε και να επανέλθουμε στο συγκεκριμένο θέμα με τον τρόπο αυτό. Η λειτουργία και η δράση του Σωματείου μας στηρίζεται στη ζωντανή παρέμβαση και αντιπαράθεση μέσα στα σχολεία, υπερασπίζοντας τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων μας.
Ως Σωματείο όμως θέλουμε να επαναλάβουμε τα εξής
- Το ωράριο εργασίας καθώς και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο!
- Όλοι οι εκπαιδευτικοί επιτελούν το διδακτικό τους καθήκον και τις εργασίες που τους έχουν ανατεθεί από το Σύλλογο Διδασκόντων. Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να παραμείνουν στο σχολείο μετά τις 2.00μμ. Πολύ περισσότερο κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να παραμένουν σε καθημερινή βάση από τις 8.00πμ ως τις 2.00μμ. Τα σχολεία δεν θα μετατραπούν σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας των εκπαιδευτικών.
- Τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών οφείλουν να είναι σεβαστά απ’ όλους, πρώτα όμως και κύρια από την Διοίκηση.
- Τα σχολεία οφείλουν να λειτουργούν σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο σύμφωνα με τις αποφάσεις του κυρίαρχου συλλογικού οργάνου, του Συλλόγου Διδασκόντων.
- Ως Σωματείο παίρνουμε όλα τα αναγκαία μέτρα για να υπερασπίσουμε τους συναδέλφους μας, τα εργασιακά και δημοκρατικά μας δικαιώματα, απέναντι σε οποιονδήποτε επιδιώξει, με τη στάση και τη συμπεριφορά του, να τα καταπατήσει.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Β.ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Β.ΛΙΒΑΝΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη