Thumbnail
ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, με ανακοίνωσή του που αφορούσε στη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, είχε εκφράσει την απορία του για την πολιτική συγκυρία και σκοπιμότητα επισημαίνοντας την σιωπή ή επιλεκτική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ενώ, ως προς την ουσία της πρότασης, είχε θέσει ως προϋποθέσεις για συζήτηση, την αναγκαιότητα να ισχύσουν ενιαία κριτήρια, πανελλαδικά και στις δύο βαθμίδες, για όλους τους τύπους σχολείων, μέσα από εισήγηση του υπουργείου (με συνδιαμόρφωση αυτών των κριτηρίων από τις ΟΛΜΕ – ΔΟΕ σε συνεργασία με τα πρωτοβάθμια σωματεία), την ένταξή τους στα γενικότερα θέματα που άπτονται στις υπηρεσιακές μεταβολές, την ανάγκη επαναφοράς των περιοχών μετάθεσης και την προϋπόθεση να μην ισχύσει αναδρομικά ο νόμος. Ταυτόχρονα, έκρινε ότι οι μηδενικοί διορισμοί, οι ελάχιστες μεταθέσεις, η μη εισήγηση του υπουργείου, η χλιαρές αντιδράσεις των ομοσπονδιών, η μη δέσμευση για μη αναδρομικότητα του νόμου, η μη επαναφορά των περιοχών μετάθεσης κ.ο.κ., δεν έδιναν την αίσθηση ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την αναμοριοδότηση αφορούσε σε ένα δικαιότερο σύστημα αλλά ότι κάτι άλλο έκρυβε από πίσω και ότι το διακύβευμα ήταν πολύ μεγαλύτερο. Για τους λόγους αυτούς η ΕΛΜΕ είχε ζητήσει να μην γίνει καμία μεταβολή στη μοριοδότηση καλώντας τους αιρετούς να μην ψηφίσουν στο ΠΥΣΔΕ οποιαδήποτε αλλαγή, πράγμα που έκαναν.

Σε ένα θολό πολιτικό τοπίο, με την αξιολόγηση και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων να είναι κυρίαρχες μνημονιακές δεσμεύσεις-επιλογές για την κυβέρνηση και να είναι μερικά από τα προτεινόμενα της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ, η πρόταση της κυβέρνησης:

  • Μειώνει δραματικά τα μόρια των πλέον απομακρυσμένων σχολείων
  • Ελαχιστοποιεί τα μόρια των αστικών κέντρων ανεξαρτήτως που βρίσκονται στο χάρτη και της προσβασιμότητας τους
  • Σχεδόν εξισώνει αποστάσεις από 20 έως 120 χλμ λόγω του «καλού» εθνικού δικτύου
  • Δεν λαμβάνει υπόψη την επικινδυνότητα αλλά και το τεράστιο κόστος στη μετακίνηση αφού τα μαζικά μέσα μεταφοράς δεν επαρκούν τόσο από πλευράς δρομολογίων όσο και από πλευράς περιοχών προσέγγισης
  • Στηρίζεται σε έναν «πειραγμένο» αλγόριθμο που τα πλέον περισσότερα μόρια που μπορεί να δώσει είναι τα λιγότερα ανάμεσα σε αυτά που ίσχυαν και αυτά που τα ΠΥΣΔΕ πρότειναν. Απορίας άξιο τι τις ήθελαν τις εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ…

Η πρόταση της κυβέρνησης έχει στόχο να καταργήσει τμήματα ομάδων προσανατολισμού, κατεύθυνσης και επιλογής καθώς και τομέων, ειδικοτήτων και γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ αφού, ήδη είναι νομοθετημένος ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και κατηγορία που είναι χαρακτηρισμένο κάθε σχολείο. Ουσιαστικά, προχωράει σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων, κατά συνέπεια και σχολικών μονάδων. Παράλληλα, καταργεί το κίνητρο των μορίων στους εκπαιδευτικούς για την διεκδίκηση θέσης σε απομακρυσμένα σχολεία στην προσπάθειά της να μειώσει τις αντιδράσεις στις επερχόμενες σαρωτικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Αυτά σε συνδυασμό με τους σχεδιασμούς για μεγάλες σχολικές μονάδες και τις απαιτήσεις του λεγόμενου «νέου λυκείου».

Ζητάμε από το υπουργείο να πάρει πίσω την πρότασή του

Όχι στις σχεδιαζόμενες νέες συγχωνεύσεις

Όχι στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΕΤΡΟ
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ τις ημέρες του Πάσχα - Τα δρομολόγια για Λεωφορεία, Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ
Πώς θα λειτουργήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ τις ημέρες του Πάσχα - Τα δρομολόγια για Λεωφορεία, Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ