Συναγερμός!
Η αύξηση του ωραρίου, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και η αξιολόγηση στην εκπαίδευση
σε ρόλο «Iφιγένειας» για τη γ’ αξιολόγηση
Μόνο γενικό ξεσηκωμό μπορούν να προκαλέσουν τα νέα για τη συμφωνία, σε ότι αφορά τη γ΄αξιολόγηση, στους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Τσακαλώτου, τα συμφωνηθέντα αναμένεται να έρθουν στη Βουλή πριν τα Χριστούγεννα και ένα πολυνομοσχέδιο θα έρθει μετά τις γιορτές, ώστε στο επόμενο Eurogroup, στις 22 Γενάρη, να έχουν κλείσει όλα τα προαπαιτούμενα για να τελειώσει η γ’ αξιολόγηση. Με κοινή ανακοίνωσή τους, επίσης, οι θεσμοί επιβεβαιώνουν τη συμφωνία, αλλά τονίζουν ότι η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει το ταχύτερο δυνατό “τα προαπαιτούμενα ” για να ολοκληρωθεί η γ’ αξιολόγηση.
Ένα τέτοιο προαπαιτούμενο, πέρα από την αύξηση μαθητών ανά τμήμα, για την οποία ένα πρώτο βήμα έχει ήδη νομοθετηθεί με το ΠΔ 79, όπου τα αποτελέσματα θα φανούν τα επόμενα χρόνια - όταν κανένα τμήμα στα αστικά κέντρα δεν θα έχει κάτω από 25 μαθητές και τα γεωγραφικά όρια θα πάνε περίπατο, είναι και η περαιτέρω αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών. Επανήλθε τώρα ως απαίτηση των θεσμών, αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το είχε αποδεχθεί και υπογράψει στα συμπληρωματικά μέτρα του 4ου μνημονίου, ώστε να εφαρμοστεί από το νέο σχολικό έτος, δηλ. Σεπτέμβριο του ’18.
Αναδεικνύονται για μία ακόμη φορά οι στόχοι των θεσμών για περαιτέρω μείωση των δαπανών για την παιδεία μέσω της μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών, για εντατικοποίηση της εργασίας για αύξηση του κέρδους όσων ιδιωτών προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης αλλά και η αδιαφορία για το προσφερόμενο εκπαιδευτικό έργο στη Δημόσια εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έκανε όλα τα βήματα που ήταν αναγκαία για να μπορεί να εφαρμοστεί η αύξηση του ωραρίου και να πετύχει το στόχο της κατάργησης ή έστω της ελαχιστοποίησης του αριθμού των αναπληρωτών. Οι παρεμβάσεις Φίλη στην κατεύθυνση της συρρίκνωσης του εκπαιδευτικού προγράμματος κάθε σχολείου, οι δάσκαλοι να διδάσκουν όλα τα γνωστικά αντικείμενα αλλά και να δρομολογείται διδασκαλία τους σε όλες τις δομές της ειδικής αγωγής, εν γένει οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή το πνεύμα της απο-επαγγελματοποίησης, το σχολείο- χυλός και όλοι τα κάνουν όλα!!!, είχαν στόχο τη δημιουργία των αναγκαίων συνθηκών για να μπορεί να συμπληρωθεί το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών με τη νέα αύξηση.
Έτσι με τα νέα δεδομένα, ακόμα κι αυτοί που εργάζονται έστω και ως αναπληρωτές για χρόνια και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες θα βρεθούν στην ανεργία αν περάσουν τα νέα εφιαλτικά σενάρια. Αυτός είναι και ο λόγος που η τρόικα ή θεσμοί δεν επέτρεπαν, και οι κυβερνήσεις αποδέχονταν, διορισμούς και δεν ίσχυσε ποτέ καμία ποσόστωση στην εκπαίδευση, ούτε 1/10 ούτε 1/5, μεταξύ προσλήψεων και αποχωρήσεων. Όσο για τις συστάσεις του ΟΟΣΑ για προσαρμογή στις βέλτιστες πρακτικές που ισχύουν στην Ε.Ε., δεν είναι τίποτα άλλο από πιέσεις για προσαρμογή στις ακραίες νεοφιλελεύθερες, καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που στόχο έχουν την εντατικοποίηση της εργασίας και τον ανταγωνισμό γα αύξηση των κερδών αλλά και την υποταγή όλου του πλαισίου της εκπαίδευσης στους κανόνες της αγοράς.
Αυτός είναι εξάλλου και ο βασικός στόχος που έρχεται και επανέρχεται (όπως και τις τελευταίες μέρες) η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, που ήδη η κυβέρνηση όρισε το πλαίσιο εφαρμογής της μέσα από την πρόταση που ανακοίνωσε για τις «νέες υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση». Η επιβολή της αξιολόγησης είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις δυνατότητες που προσφέρει ώστε να λειτουργήσει και η Δημόσια εκπαίδευση με όρους αγοράς, υποταγμένη πλήρως στους κανόνες και στους στόχους της που προϋποθέτουν χειραγωγημένους εκπαιδευτικούς και σε ομηρία.
Ανεξάρτητα από τους ελιγμούς που μπορεί να υπάρξουν και τις κινήσεις τακτικής που μπορεί να επιλεγούν ώστε οι συνθήκες και ο χρόνος να είναι ο κατάλληλος ώστε εύκολα να υιοθετηθούν επώδυνα μέτρα, έχει αποδειχθεί ότι τα χρόνια των μνημονίων οι θεσμοί δεν ξεχνούν και δεν παραιτούνται από συμφωνίες που οι κυβερνήσεις έχουν υπογράψει αλλά και η πλήρης υποταγή των κυβερνήσεων στις επιταγές της τρόικας ή των θεσμών, όπως αρέσει στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η περαιτέρω αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση εκπαιδευτικού και η κατηγοριοποίηση σχολείων, η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι πάντα εδώ.
Αν το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αντιδράσει άμεσα, υπερασπιζόμενο τις στοιχειωδώς ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και να επιδείξει την αναγκαία αλληλεγγύη στους συναδέλφους μας αναπληρωτές που δεκάδες χρόνια στηρίζουν το Δημόσιο σχολείο, θα δούμε τα επόμενα χρόνια μόνιμους εκπαιδευτικούς να εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας και τους αναπληρωτές να πετιούνται μετά και από 15 χρόνια εργασίας, σαν “στυμμένες λεμονόκουπες ” στην ανεργία, σε ηλικία άνω των 40 ετών.
Η εκκωφαντική σιωπή που επιδεικνύουν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες στη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, απέναντι στη νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση που συντελείται από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τον ΟΟΣΑ και υπό τις ευλογίες του Κ. Μητσοτάκη, μπορεί να ξεπεραστεί από την ανάπτυξη πραγματικών αγώνων τώρα σε όλη την εκπαίδευση με ψυχή τα πρωτοβάθμια σωματεία, για την αντίσταση και τη σύγκρουση με αυτά τα μέτρα και ανυποχώρητο στόχο να μην περάσουν!
Σημαίνουμε συναγερμό, ξεσηκωνόμαστε και διεκδικούμε:
• Μισθό αξιοπρεπή για ζωή αξιοβίωτη! Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των μισθολογίων, επαναφορά όλων των συντάξεων μέχρι 1.500€ στα προ μνημονίου επίπεδα, αύξηση του αφορολόγητου στις 12.000€, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, στο δρόμο για την αποκατάσταση όλων των εισοδηματικών απωλειών της τελευταίας οκταετίας, την άρση των φορολογικών επιβαρύνσεων, την ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων.
• Κατάργηση του ΠΔ 79, των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων και όλων των μνημονιακών περικοπών στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Κανέναν αποκλεισμό μαθητών από όλες τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης. Τμήματα ένταξης, Τάξεις Υποδοχής, Παράλληλη Στήριξη, με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί που την έχει ανάγκη. Να δοθούν οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην Π.Ε. Καμιά δεύτερη και τρίτη ανάθεση από τους συλλόγους διδασκόντων σε γνωστικά αντικείμενα ειδικοτήτων και στην Ειδική Αγωγή.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ! Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, που έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση. Και μέχρι τότε, πλήρη εργασιακά δικαιώματα αδειών, ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης στους αναπληρωτές, ίδια με εκείνα των μόνιμων συναδέλφων.
• Μόνιμους διορισμούς με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης πτυχίου. Όχι στα ελαστικά συστήματα πρόσληψης, όχι στο ν.3848 και στο προσοντολόγιο.
• Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς φραγμούς κι αποκλεισμούς, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Κανένα παιδί 4-6 ετών έξω από το δημόσιο νηπιαγωγείο. Όχι στα voucher και την πριμοδότηση των δημοτικών και ιδιωτικών συμφερόντων.
• Γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων. Καμιά σύμπτυξη τμήματος, μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα, 20 παιδιά στην τάξη, 15 παιδιά στην Α΄- Β’ Δημοτικού και στο Νηπιαγωγείο.
• Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής και όλου του θεσμικού πλαισίου αναφοράς της. Δημοκρατικό σχολείο με όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα όλου του μηχανισμού των αξιολογητών.
• Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Κατάργηση όλου του πλέγματος ιδεολογικού φρονηματισμού στο σχολείο. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.
Σε κοινό μέτωπο με όλους τους εργαζόμενους ξαναζωντανεύουμε το πνεύμα της αντίστασης, οργανώνουμε την εργατική απάντηση στο μνημονιακό εφιάλτη και τη γ΄αξιολόγηση. Συμμετέχουμε μαζικά στην πανεργαστική απεργία της 14ης Δεκέμβρη με στόχο να φουντώσει η κοινωνική αντίσταση, να μην περάσουν τα μέτρα της γ΄αξιολόγησης ( νέα μείωση των εισοδημάτων από 1/1/2019 κι αν χρειαστεί από το 2018, διεύρυνση της ελαστικής εργασίας, προώθηση των ομαδικών απολύσεων, ιδιωτικοποιήσεις της ενέργειας, του νερού και των ΜΜΜ, περικοπές των προνοιακών επιδομάτων, διευκόλυνση των πλειστηριασμών, άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας, φαλκίδευση του δικαιώματος της απεργίας), να ανοίξει ο δρόμος για να ηττηθούν οι κυβερνώντες κι οι μνημονιακές πολιτικές στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη