Thumbnail
Η ΟΙΕΛΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ, ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ»

Η ΟΙΕΛΕ καλεί τον κλάδο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε συμμετοχή στο σημερινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 6 μμ στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας του Εκπαιδευτικού.

Κεντρικό σύνθημα της Ομοσπονδίας: «Η εκπαίδευση είναι κοινωνικό αγαθό, δεν πωλείται».

Η ΟΙΕΛΕ έχει επισημάνει με τις θέσεις της εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον τον κίνδυνο εμπορευματοποίησης του δημόσιου εκπαιδευτικού αγαθού λόγω της εφαρμογής ακραίων πολιτικών στο χώρο της Παιδείας. Οι θέσεις μας πηγάζουν από τη σκέψη των κορυφαίων στοχαστών της κριτικής παιδαγωγικής (Apple, Chomsky, Giroux, Freire) που θεωρούν πως η παγκόσμια εκπαιδευτική πολιτική επηρεάζεται την «ανίερη» συμμαχία νεοφιλελεύθερων και νεοσυντηρητικών η οποία επιβάλλει σε αρκετά εκπαιδευτικά συστήματα καταστροφικές ρυθμίσεις, όπως το κουπόνι, η αυτονόμηση των σχολείων και η απόσυρση της κρατικής εποπτείας, οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για γονική επιλογή, η αγοραιοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Το κοκτέιλ αυτό του σοκ που εφαρμόστηκε σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, στη Βρετανία και σε πολιτείες των ΗΠΑέχει αποδειχθεί από το σύνολο σχεδόν των ερευνών ότι διαλύει τα δημόσια συστήματα και οδηγεί σε κατακρήμνιση την απόδοση των μαθητών και οξύνει δραματικά τις ανισότητες. Ωστόσο, με έναρξη το 2010 το μοντέλο αυτό επιχειρείται από ένα πολιτικό/μηντιακό/επιχειρηματικό μέτωπο με πολύ μεγάλη ισχύ να μεταφυτευθεί στον ελλαδικό χώρο.

Αποτελεί χρέος του οργανωμένου κινήματος της εκπαίδευσης, αλλά και ων συνδικάτων γενικότερα να προστατεύσουν το δικαίωμα για δημόσια, ποιοτική Παιδεία για όλους, για ένα σχολείο για την κοινωνία κι όχι ένα κατάστημα πώλησης τίτλων με μαθητές-πελάτες. Οφείλουμε να πιέσουμε για την εφαρμογή της θεμελιώδους απόφασης του Συμβουλίου Ανθρώπινων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ που καλεί τα κράτη-μέλη της να θεσπίσουν αυστηρά κριτήρια ρύθμισης των εκπαιδευτικών συστημάτων τους, ώστε να αποτραπεί ο τεράστιος κίνδυνος της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.

Προς αυτή την κατεύθυνση η Ομοσπονδία μας τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει έντονες πρωτοβουλίες προχωρώντας σε διάλογο τόσο με πολιτικούς φορείς όσο και με τα συνδικάτα της εκπαίδευσης. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Τα συνδικάτα οφείλουν να υπερβούν τις αδυναμίες που προκαλεί η εποχή της ιδιώτευσης και της παθητικής αδιαφορίας, αλλά και μικροπολιτικές σκοπιμότητες και να αντιληφθούν πως ο εχθρός είναι κοινός και βρίσκεται anteportas.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

onaseia
Δημόσια Ωνάσεια σχολεία: Οι νέες λειτουργικές ανάγκες για το 2025-2026
Η Διοικούσα Επιτροπή καθόρισε πρόσθετες θέσεις προσωρινών αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου ανά κλάδο και ειδικότητα
Δημόσια Ωνάσεια σχολεία: Οι νέες λειτουργικές ανάγκες για το 2025-2026
teacher
Καταδίκη καθηγητή που πήγε στο σχολείο χωρίς self-test εν μέσω κορονοϊού
Πέραν της ποινικής καταδίκης, ο εκπαιδευτικός είχε ήδη υποστεί διοικητικές κυρώσεις. Η αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης του είχε επιβάλει αναστολή...
Καταδίκη καθηγητή που πήγε στο σχολείο χωρίς self-test εν μέσω κορονοϊού
classroom-low-800x450_36.jpg
Βόρειο Αιγαίο: Αναστολή λειτουργίας Δημοτικού σχολείου - Για ποιο λόγο
Η απόφαση ελήφθη λόγω ανεπαρκούς μαθητικού δυναμικού, χωρίς να προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό
Βόρειο Αιγαίο: Αναστολή λειτουργίας Δημοτικού σχολείου - Για ποιο λόγο