Παρά το γεγονός ότι τόσο η ΟΙΕΛΕ όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων (ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ) στο ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ είχαν ενημερώσει αναλυτικά για το τεράστιο σκάνδαλο της λειτουργίας των Κέντρων Μελέτης-Φροντιστηρίων-παιδότοπων για παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς να υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς τήρηση εργασιακών όρων και όρων ασφάλειας και υγιεινής για παιδιά και εργαζόμενους. Είχαν επίσης τονίσει την ανάγκη άμεσης νομοθέτησης πλαισίου για το συγκεκριμένο χώρο. Αντί όμως γι’ αυτό, δυστυχώς το νέο ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ (άγνωστο με ποιου την εντολή) υπέκυψε στις ισχυρές εργοδοτικές πιέσεις και χαρίζει τα Κέντρα αυτά στους ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών!
Τα Κέντρα Μελέτης αυτά, είτε αυτόνομα σε δικά τους κτήρια, είτε ως τμήματα φροντιστηρίων, λειτουργούν αυτή τη στιγμή εκτός νόμου! Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη λειτουργία τους. Δεν καταβάλλουν εισφορές, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα προσόντα επιλογής προσωπικού και εργασιακές σχέσεις για τους εκπαιδευτικούς, δεν τηρούνται προϋποθέσεις ασφάλειας και υγιεινής. Ακόμα χειρότερα, κάποια αναλαμβάνουν τη μεταφορά μαθητών από τα σχολεία τους (!) προς τους συγκεκριμένους χώρους, χωρίς ουδείς να γνωρίζει αν οι οδηγοί διαθέτουν πιστοποίηση, ή αν τα οχήματα ελέγχονται από δημόσια αρχή! Αυτούς «νομιμοποιεί» σήμερα ο ΕΟΠΠΕΠ;
ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
Παραθέτουμε ένα παράδειγμα τέτοιου χώρου Κέντρου Μελέτης στην περιοχή της Καισαριανής, όπου στην ιστοσελίδα του αναφέρεται ευκρινώς ότι πραγματοποιεί παράνομα φροντιστηριακά μαθήματα, ότι αναλαμβάνει τη μεταφορά μαθητών και ότι λειτουργεί και τις σχολικές αργίες (άραγε, με ποιου την έγκριση και με τι όρους εργασίας και αμοιβής για τους εργαζόμενους;)
ΤΟ ΝΕΟ ΔΣ ΤΟΥ ΕΟΠΠΕΠ ΥΠΕΚΥΨΕ ΣΤΗΝ ΑΝΟΜΙΑ
Και ενώ μέχρι σήμερα οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών ήταν υποχρεωμένοι να υπογράφουν Υπεύθυνη Δήλωση ότι δεν διατηρούν τέτοια δομή στο χώρο τους (καθώς απαγορεύεται από το Ν. 682/77 να λειτουργεί φροντιστήριο για παιδιά δημοτικού), ώστε να πάρουν άδεια λειτουργίας. Δυστυχώς μετά από ισχυρές εργοδοτικές πιέσεις το νέο ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ με ευθύνη της καινούριας Διευθύνουσας Συμβούλου του πήρε απόφαση, όταν είχαν αποχωρήσει οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων, να μην είναι πλέον υποχρεωμένοι οι φροντιστηριάρχες να καταθέτουν τέτοια Δήλωση. Επομένως, ανάβει το πράσινο φως να συνεχίσουν οι χιλιάδες αυτές επιχειρήσεις να λειτουργούν χωρίς κανένα έλεγχο, χωρίς νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς οι εργαζόμενοι να δηλώνονται και χωρίς να υπάρχει καμιά εγγύηση για την ασφάλεια και την υγεία εργαζόμενων και μαθητών. Αφήνει ασύδοτη τη λειτουργία τους στο ισχυρό λόμπι των φροντιστηριαρχών και των ιδιοκτητών των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, χαρίζοντάς τους ταυτόχρονα εκατομμύρια ευρώ από τη φοροδιαφυγή και τη μαύρη εργασία. Πλέον το πάρτι ανομίας «νομιμοποιείται»…
Δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα την ομόφωνη πρόταση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ για ψήφιση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τα Κέντρα που παρέχουν αμιγώς υπηρεσίες φύλαξης και δημιουργικής απασχόλησης (η Ομοσπονδία αντιτίθεται πλήρως στη λειτουργία φροντιστηρίων για παιδιά δημοτικού). Θα αναμένουμε το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει άμεσα την απόφαση του ΔΣ του ΕΟΠΠΕΠ που ελήφθη χωρίς την παρουσία των εκπροσώπων των εργαζόμενων (ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ) και να προχωρήσει επειγόντως σε ψήφιση νόμου για ένα χώρο απόλυτης ασυδοσίας και αδιαφάνειας με τα κρατικά ταμεία να έχουν τεράστιες απώλειες.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ:
ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΩΝ ΑΔΗΛΏΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ-ΠΑΙΔΟΤΟΠΩΝ-ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ– ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΑΜΕΣΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗΣ ΑΥΣΤΗΡΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ Η ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Εδώ και μερικά χρόνια λειτουργούν σε όλη την επικράτεια Κέντρα Μελέτης (ή Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης) για μαθητές Δημοτικού αυτόνομα με δικές τους εγκαταστάσεις και αντίστοιχα Κέντρα Μελέτης που στεγάζονται σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών, τα οποία διαφημίζονται ως εκπαιδευτικοί χώροι. Τέτοιου είδους υπηρεσίες παρέχουν και ορισμένοι «παιδότοποι». Τα περισσότερα Κέντρα Μελέτης λειτουργούν τις εργάσιμες ημέρες έως και τις 9 μ.μ., ενώ πολλά εξ αυτών τα Σάββατα πραγματοποιούν εκδηλώσεις και εξωσχολικές δραστηριότητες για τα παιδιά.
Μέχρι στιγμής οι δομές αυτές είναι εκτός νόμου. Δεν έχουν οριστεί από την πολιτεία ούτε το θεσμικό πλαίσιο ούτε οι συγκεκριμένες προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν σε ό, τι αφορά τους όρους ασφαλείας, τις κτηριολογικές προδιαγραφές και τους υγειονομικούς όρους, κάτι που προβλέπεται με σαφήνεια για τα Ιδιωτικά Σχολεία, τα Φροντιστήρια, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τα Ιδιωτικά ΙΕΚ, κλπ.. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, διαφημίζεται η «δωρεάν μεταφορά» μαθητών από τα σχολεία των μαθητών στους συγκεκριμένους χώρους, χωρίς να είναι πιστοποιημένοι οι οδηγοί και χωρίς να έχουν ελεγχθεί τα οχήματα, γεγονός που γεννά εύλογα ερωτηματικά για την ασφάλεια των παιδιών.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι πρόκειται για μια ογκούμενη ομάδα επιχειρήσεων η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται έξω από τον ουσιαστικό έλεγχο της πολιτείας. Τέτοιου τύπου φορείς κυριολεκτικά ξεφυτρώνουν σε κάθε γειτονιά και ουδείς γνωρίζει με ποιες διαδικασίες ιδρύονται, ποιες είναι οι προϋποθέσεις λειτουργίας, ποιοι και με ποιους όρους εργάζονται σ’ αυτές, ποιες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας ισχύουν για μαθητές και εργαζόμενους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι αδήλωτοι αυτοί «εκπαιδευτικοί» φορείς αποτελούν εστία τεράστιας φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής έχοντας συγκροτήσει έναν ισχυρό θύλακα παραοικονομίας.
Σε περίπτωση που οι φορείς αυτοί παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες φροντιστηριακής εκπαίδευσης η ΟΙΕΛΕ αντιτίθεται πλήρως στην ίδρυση και λειτουργία τους υπό οποιαδήποτε προϋπόθεση. Άλλωστε δια νόμου (682/77) απαγορεύεται ρητά η ίδρυση και λειτουργία για φροντιστήρια μαθητών δημοτικού. Η ασθένεια της μετατροπής του χώρου της Παιδείας σε μια βιομηχανία παραγωγής εξεταζόμενων υποψήφιων που εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο σε τεχνικές απομνημόνευσης και ανταπόκρισης σε γραπτές δοκιμασίες έχει ήδη μεταλλάξει μεγάλο τμήμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ιδίως του Λυκείου), προκαλώντας ασύλληπτη βλάβη παιδαγωγική, ψυχολογική και ηθική σε χιλιάδες μαθητές. Δεν πρέπει να επιτραπεί η ασθένεια αυτή να επεκταθεί και στις τρυφερές ηλικίες των παιδιών δημοτικού. Επιπλέον, είναι αδιανόητο παιδιά ηλικίας 5-12 ετών, με συγκεκριμένες ανάγκες για παιχνίδι, οικογενειακή ζωή, κοινωνικοποίηση, να ενταχθούν σε μια διαδικασία αέναης παραμονής σε τάξη που θα τα εξαντλήσει και θα προκαλέσει εν τέλει την απέχθειά τους για τη μάθηση. Άλλωστε, αποτελεί διακηρυγμένη θέση της ΟΙΕΛΕ η ριζική αναδιαμόρφωση των Αναλυτικών προγραμμάτων με στόχο οι μαθητές να μην φορτώνονται μεγάλο όγκο δουλειάς στο σπίτι.
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΜΙΓΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Κάποιες από τις δομές αυτές παρέχουν υπηρεσίες που αφορούν τη φύλαξη και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών (μελέτη, μουσικοκινητική αγωγή, χορός, θεατρικό παιχνίδι, δραστηριότητες σχετιζόμενες με καλές τέχνες κ.λπ.). Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί ότι και αυτές οι ανάγκες θα πρέπει να καλύπτονται από την πολιτεία και το ολοήμερο σχολείο. Ωστόσο, αποκλειστικά και μόνο για τα Κέντρα που παρέχουν υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης, το κράτος οφείλει να νομιμοποιήσει τη λειτουργία τους. Τούτο μπορεί να συμβεί μόνο υπό την ισχυρή εποπτεία της Πολιτείας και υπό συγκεκριμένες πολύ αυστηρές προϋποθέσεις.
Επομένως θα πρέπει άμεσα η ελληνική Πολιτεία να διαμορφώσει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο θα διασφαλίζονται:
- Το καθεστώς και οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες ιδρύονται, αδειοδοτούνται και λειτουργούν τα συγκεκριμένα Κέντρα Μελέτης.
- Η διασφάλιση των όρων εργασίας των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτούς τους φορείς, η δυνατότητα καταγραφής τους και η αποσαφήνιση και ο έλεγχος των τυπικών προσόντων τους.
- Οι όροι ασφαλείας, οι κτηριολογικές προδιαγραφές και οι υγειονομικοί όροι λειτουργίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτοί οι χώροι απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε μαθητές μικρών ηλικιών.
Πιο συγκεκριμένα, η ΟΙΕΛΕ προτείνει συγκεκριμένες προτάσεις που θα περιληφθούν σε ένα τέτοιο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των Κέντρων Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης:
- Ασφαλιστική και Φορολογική Ενημερότητα του Φυσικού Προσώπου ή της Νομικής Μορφής
- Στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας δεν μπορούν να συμμετέχουν δημόσιοι υπάλληλοι, ή εργαζόμενοι σε Ν.Π.Δ.Δ.
- Νομικός Υπεύθυνος και Υπεύθυνος Εκπαίδευσης/Λειτουργίας να είναι απαραιτήτως εκπαιδευτικός
- Κατοχύρωση Διακριτικού Τίτλου
- Αναγγελία εξασκήσεως επαγγέλματος σε εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πανεπιστημιακών τίτλων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δ.Ε., ή των Τμημάτων Επιστημών της Αγωγής και Προσχολικής Ηλικίας, ή Πανεπιστημιακών Τμημάτων με αντικείμενο σχετικό με τις παρεχόμενες δραστηριότητες.
- Το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών το οποίο θα πρέπει να είναι απολύτως αντίστοιχο με εκείνο των Καθηγητών οι οποίοι εργάζονται στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ( οι μίνιμουμ προϋποθέσεις που περιγράφονται στο ν. 4415/2016).
- Τήρηση όλων των κτηριολογικών προϋποθέσεων που θέτει ο Ν. 4093/2012 για την αδειοδότηση των ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης
- Οι νόμιμες δομές της πρωτοβάθμιας θα πρέπει να αναγγέλλουν τα δίδακτρα τους στο παρατηρητήριο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης όπως υποχρεούνται τα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
Τέλος, η ΟΙΕΛΕ θεωρεί απαραίτητο να χαρακτηριστεί ως Κέντρο Μελέτης-Δημιουργικής Απασχόλησης κάθε χώρος (είτε αυτόνομο Κέντρο, είτε παιδότοπος) ο οποίος συγκεντρώνει μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και παρέχει υπηρεσίες που έχουν περιγραφεί πιο πάνω. Είναι ευνόητο ότι οι χώροι αυτοί θα λειτουργούν σύμφωνα με το νομοθετημένο πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη