Thumbnail
Σχετικά με τη μεταρρύθμιση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  Αξιότιμοι Κύριοι,

Συμμετέχοντας στο διάλογο για μια σειρά θεμάτων, που αναφέρονται στο ως άνω σχετικό, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Για τα μικτά εργαστηριακά μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά, αρκεί ο νομοθέτης να προβλέψει ως εξεταστέα ύλη το θεωρητικό κομμάτι του μαθήματος.

2. Σας εκφράζουμε την αντίθεση των Μηχανικών και της Ακαδημαϊκής τους κοινότητας στην παραπλανητική ενοποίηση του κλάδου τους με τον κλάδο ΠΕ17, που δεν υφίσταται σε κανένα άλλο υπουργείο (εκεί καθώς και στις τεχνικές υπηρεσίες του ΥΠΕΘ ανήκουν στον κλάδο ΤΕ). Σε περίπτωση δε κινητικότητας,  δεν θα δέχονται τους εκπαιδευτικούς από ΤΕΙ τα άλλα υπουργεία ως ΠΕ12. Συνεπώς θα δημιουργηθεί πρόβλημα στο εγγύς μέλλον.

H ομαδοποίηση των κλάδων δεν  λύνει και τόσο τα διοικητικά προβλήματα, αλλά είναι εις βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, πράγμα που ήδη συμβαίνει, διότι οι ενοποιημένοι κλάδοι έχουν και τις ίδιες αναθέσεις μαθημάτων.

Η σχεδιαζόμενη γενικευμένη ενοποίηση, τουλάχιστον όσον αφορά τους τεχνολογικούς κλάδους, θα δημιουργήσει επιπλέον και έλλειψη διάφορων στατιστικών δεδομένων, σχετιζόμενων με το επίπεδο σπουδών των εκπαιδευτικών, την ασφαλιστική τους κάλυψη κ.α.

3. Εφόσον το υπουργείο επιζητεί την ορθολογικοποίηση και για να συνεισφέρουμε στη δύσκολη κατάσταση της χώρας, εμείς οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επισημαίνουμε και προτείνουμε τα ακόλουθα:

Ø  νομικά δεν επιτρέπεται να συνυπάρχουν στον ίδιο κλάδο ΠΕ που συστήνεται σε κάποιο Υπουργείο, κάτοχοι πτυχίων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και κάτοχοι πτυχίων τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Ø  προτείνουμε να γίνει είναι η ενοποίηση Ειδικοτήτων εντός του κάθε κλάδου. Π.χ. ενοποίηση Διπλ. Πολιτικών Μηχανικών – Αρχιτεκτόνων Μηχανικών,  Τοπογράφων Μηχανικών,  ενοποίηση Διπλ.Μηχανολόγων Μηχανικών – Ναυπηγών και Μηχανολόγων Μηχανικών - Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, ενοποίηση Ηλεκτρολόγων Αποφοίτων ΑΣΠΑΙΤΕ με αποφοίτους ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας και ΤΕΙ Ενεργειακής Τεχνικής με κατεύθυνση Ηλεκτρολόγου κ. ο. κ.

Ø  προτείνουμε να ανοίξουν οι αναθέσεις των μαθημάτων, γιατί συμβαίνει το εξής παράδοξο: ενώ στην αγορά εργασίας - με βάση τα επαγγελματικά δικαιώματα - ένας Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός να εκτελεί έργα μηχανολογικού και ηλεκτρολογικού τομέα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να διδάξει  όλα τα μηχανολογικά μαθήματα, ενώ  αντίστροφα και για έναν Διπλ. Μηχανολόγο Μηχανικό να διδάξει όλα τα ηλεκτρολογικά μαθήματα. Ενώ όλοι οι Διπλ. Μηχανικοί  θα μπορούσαν να διδάξουν μαθήματα σχετικά με την επιστήμη τους και στο μέλλον Κυκλοφοριακή Αγωγή, Ρομποτική και  STEM.

Ø   επιπλέον, προτείνουμε να αποκατασταθεί η αδικία στους αποφοίτους ΑΕΙ και ΤΕΙ τεχνικών ειδικοτήτων και να τους αναγνωριστεί ο χρόνος σπουδών στη επαγγελματική τους εξέλιξη όπως γίνεται στους  αποφοίτους της ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ ή τουλάχιστον στοιχειωδώς η παιδαγωγική φοίτηση στην ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ. Ενώ στην επικείμενη επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης να υπάρχει μοριοδότηση αναλογικά το χρόνο σπουδών.

Η  «Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Δ.ΜΗ.Δ.Ε.)» είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνεργασία, με μοναδικό γνώμονα την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και σας εύχεται κάθε επιτυχία στο κρίσιμο για την ελληνική κοινωνία έργο σας.

 

 

 

ΤΟ Δ.Σ. ΠΕΔΜΗΔΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τράπεζα Πειραιώς: Πολύ σημαντική ανακοίνωση για όλους - Τι πρέπει να κάνετε άμεσα

Πόλεμος: O χάρτης του gov.gr με τα ασφαλή σημεία συγκέντρωσης στην Ελλάδα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro
Πανεπιστημιακοί: «Η ερμηνεία του ΣτΕ μετατρέπει το “απαγορεύεται” σε “επιτρέπεται” και παρακάμπτει το Σύνταγμα»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Πανεπιστημιακών, το ΣτΕ αγνόησε τις συνταγματικές δεσμεύσεις και υιοθέτησε μια «πλαστική» ερμηνεία των διατάξεων του...
Πανεπιστημιακοί: «Η ερμηνεία του ΣτΕ μετατρέπει το “απαγορεύεται” σε “επιτρέπεται” και παρακάμπτει το Σύνταγμα»
Λίτσα Λαΐδου
Με θερμά λόγια και εκτίμηση το 13ο ΓΕΛ Ηρακλείου αποχαιρετά τη Λίτσα Λαΐδου στη συνταξιοδότησή της
Το 13ο ΓΕΛ Ηρακλείου ευχαριστεί τη Λίτσα Λαΐδου για τα 43 χρόνια προσφοράς στην εκπαίδευση
Με θερμά λόγια και εκτίμηση το 13ο ΓΕΛ Ηρακλείου αποχαιρετά τη Λίτσα Λαΐδου στη συνταξιοδότησή της
olme.jpg
Η ΟΛΜΕ «μοιράζει» την οικονομική ενίσχυση επιλεκτικά – Αντιδράσεις από τις αποκλεισμένες ΕΛΜΕ
Αντιδράσεις για τη μερική κάλυψη των δικαστικών προσφυγών – Το Δ.Σ. απέναντι στις αποφάσεις των προέδρων
Η ΟΛΜΕ «μοιράζει» την οικονομική ενίσχυση επιλεκτικά – Αντιδράσεις από τις αποκλεισμένες ΕΛΜΕ