Thumbnail
Της Αφροδίτης Οικονομίδου

Ενιαία προσχολική αγωγή και εκπαίδευση

Με αφορμή το κείμενο που δημοσιεύτηκε από το σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών σχετικά με τις δηλώσεις του Προέδρου της Ν.Δ που προτείνει ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΑΣ ΔΟΜΗΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, θα ήθελα να τοποθετηθώ στα κάτωθι:
Θα μπορούσε κανείς, παρακολουθώντας τις τελευταίες εξελίξεις, που αφορούν στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση της χώρας μας, να μπει στη διαδικασία να «διαλέξει» στρατόπεδο, βάζοντας συγχρόνως τον εαυτό του σε μια στείρα κατά τη γνώμη μου συνεχή αντιπαράθεση.
Μια επιπρόσθετη σύγκρουση, ανάμεσα στους παιδαγωγούς της προσχολικής ηλικίας (αποφοίτους ΑΕΙ και ΤΕΙ), δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο παρά μόνο απομάκρυνση από τον τελικό στόχο, που οφείλουμε να είναι ένας και κοινός: ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ.
Η ηλικία 0-6 (και όχι 0-3 και 4-6, διαχωρισμός που σκόπιμα και εντελώς λανθασμένα επιστημονικά υποστηρίζεται και γράφεται συνεχώς από συναδέλφους), αποτελεί τη σημαντικότερη χρονική περίοδο στη ζωή των ανθρώπων, εφόσον κατά τη διάρκειά της αναπτύσσουν ικανότητες και δεξιότητες, δομούν την προσωπικότητά τους και το συναισθηματικό τους κόσμο με τρόπους που δύσκολα αναπληρώνονται αργότερα.
Καθίσταται ξεκάθαρο λοιπόν, ότι μονάχα μια ενιαία αγωγή και εκπαίδευση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, (όπως συντελείται στα περισσότερα αναπτυγμένα κράτη της Ευρώπης), μπορεί να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα στα παιδιά, σε αυτή την τόσο ευαίσθητη και πρωταρχικής σημασίας για την ανάπτυξη περίοδο.
Στην ελληνική κοινωνία και οι δύο υπάρχουσες δομές προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί, στελεχώνονται με ικανότατο εκπαιδευτικό προσωπικό, επιστημονικά καταρτισμένο, ικανό να προσφέρει στα παιδιά, ερεθίσματα για αλληλεπίδραση και έκφραση, τόσο στον γνωστικό όσο και στον ψυχοσυναισθηματικό τομέα ανάπτυξης.
Όσον αφορά στη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θεωρώ ότι είναι καθόλα βάρβαρο και σκληρό να αναγκάζουμε ένα τετράχρονο σε υποχρεωτική παρακολούθηση του σχολείου, καταστρατηγώντας με τον τρόπο αυτό τις ανάγκες του ίδιου του παιδιού αλλά και τα δικαιώματα των γονέων. Άλλωστε σε καμία χώρα του κόσμου δεν υφίσταται η υποχρεωτικότητα αλλά η καθολικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποχρεωτικότητα ίσχυε μόνο στην Αν. Γερμανία και στη Β Κορέα.
Μονόδρομος πιστεύω προσωπικά, είναι η θέσπιση μιας ΕΝΙΑΙΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, κάτω από ένα φορέα, αυτόν του Υπ. Παιδείας.
Σε κάθε περίπτωση, η ενότητα του παιδαγωγικού δυναμικού της χώρας μας και όχι η πόλωση δύναται να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για έναν ενιαίο σχεδιασμό προσχολικής εκπαίδευσης.
Δεν τίθεται θέμα άσκοπου ανταγωνισμού και άκαρπου συναγωνισμού για το ποιος φορέας παρέχει καλύτερες υπηρεσίες εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο τροφοδοτείται και συντελείται μόνο στα πλαίσια εξυπηρέτησης προσωπικών συμφερόντων και επίτευξης σκοπών και στόχων ιδιωτικού οφέλους, από ομάδες ατόμων που καθίσταται αυτονόητο ότι μονάχα το παιδί 0-6 δεν έχουν προτεραιότητά τους.
Οι σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, απαιτούν συνολική ενόραση για την προσχολική αγωγή από 0-6, ενότητα των παιδαγωγών ανεξάρτητα με το πλαίσιο στο οποίο εργάζονται, τόλμη και θέληση για μια μεταρρύθμιση στην προσχολική αγωγή που θα έχει σαν επίκεντρο το ΠΑΙΔΙ.
Έχοντας την πεποίθηση ότι οι απόψεις που εκφράστηκαν στην επιστολή του συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών δεν εκφράζουν τη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, συνιστώ ψυχραιμία, νηφαλιότητα και ενότητα.

Αφροδίτη Οικονομίδου
Απόφοιτος ΤΕΑΠΗ Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο