Thumbnail
Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Στο άρθρο 8 του Π.Δ. 46/2016 για την αξιολόγηση των μαθητών των ΓΕ.Λ. περιγράφονται οι Δημιουργικές Εργασίες (Δ.Ε.) και ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ η εγκύκλιος 220473/23-12-2016 ορίζει την υποχρεωτικότητα εφαρμογής τους για το σχολικό έτος 2016-17.

Οι εργασίες ως μέθοδος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της παιδαγωγικής διαδικασίας καθώς έχει ουσιαστικό ρόλο στην εμπέδωση της γνώσης και προάγει την καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτά δεν επιτυγχάνονται στα πλαίσια ενός ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού συστήματος, πόσο μάλλον με μία ξεχωριστή δράση στη μέση του σχολικού έτους. Ακόμη, η έμφαση στην καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος και τη διαδικασία εκπόνησης μιας εργασίας υποβαθμίζει το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας  προς όφελος μιας τυποποιημένης  διαδικασίας.

Διαδικαστικά, οι μαθητές στην Α' και Β' ΓΕΛ θα πρέπει να εκπονήσουν υποχρεωτικά μία εργασία στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα ενώ για την Γ' ΓΕΛ οι εργασίες είναι προαιρετικές. Μαθητές και καθηγητές συμφωνούν στα θέματα, οι μαθητές δηλώνουν ιεραρχικά αυτά που τους ενδιαφέρουν, ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων οι Υπεύθυνοι της διαδικασίας για να ομαδοποιήσουν τις προτιμήσεις των μαθητών, κατανέμεται ο αριθμός εργασιών που αναλαμβάνει κάθε εκπαιδευτικός και λαμβάνεται μέριμνα για την παρουσία όσων το δυνατό περισσότερων εκπαιδευτικών στην περίπτωση όσων συμπληρώνουν ωράριο σε άλλες σχολικές μονάδες. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, δηλαδή, επωμίζονται νέα γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη και, παρόλο που το Υπουργείο τονίζει πως οι εκπαιδευτικοί δεν επιβαρύνονται πέραν του διδακτικού τους ωραρίου, όλοι καταλαβαίνουμε πως μια σωστή προετοιμασία απαιτεί επιπλέον ώρες δουλειάς.

Έπειτα, οι Σύλλογοι ορίζουν δύο ημέρες για την προπαρασκευή και σύνθεση των Δ.Ε. Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών δεν εφαρμόζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων στις Α΄ και Β΄ τάξεις και οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές ανακατανέμονται σε «μεικτά» τμήματα ανάλογα με το θέμα που θα ερευνήσουν. Δηλαδή, στα μεικτά αυτά τμήματα των 27 μαθητών, μέσα σε δύο 7ωρα, οι μαθητές θα ταξινομήσουν το υλικό, θα το επεξεργαστούν και τη δεύτερη μέρα θα το συνθέσουν, θα φτιάξουν την πραγματεία, θα μάθουν να καταγράφουν τη βιβλιογραφία και, τέλος, θα στριμώξουν την παρουσίαση των εργασιών, εκτός και αν γίνει κάποια ξεχωριστή εκδήλωση. Η προχειρότητα του σχεδιασμού και η εκπόνηση βιβλιογραφικής έρευνας σε ένα σχολείο  με ελλιπείς υποδομές αποτελεί μέγιστο εμπαιγμό από το Υπουργείο το οποίο γνωρίζει καλά πως  οι οδηγίες είναι ανεφάρμοστες και χωρίς ουσιαστικό παιδαγωγικό όφελος για τους μαθητές. Ίσως η επιδίωξη να καταργηθούν τα πρότζεκτ εξοικονομώντας 2 ώρες στην Α΄ και 1 ώρα στη Β΄ Λυκείου δημιουργώντας πλεονάσματα καθηγητών να εξηγεί τη σπουδή του όλου σχεδιασμού.

Περνώντας στο κομμάτι της αξιολόγησης, οι εργασίες συνεκτιμώνται στην επίδοση του μαθητή στο αντίστοιχο μάθημα μόνο εφόσον αποτιμηθούν θετικά και η αξιολόγηση γίνεται με ποσοτικά δεδομένα σε φόρμες. Αντίγραφο όλων των Δημιουργικών Εργασιών τοποθετείται στον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων μαθητή. Δεν  πέρασε πολύς καιρός από τότε που όλες αυτές οι διαδικασίες (μετρήσιμα μαθησιακά αποτελέσματα, παρουσιάσεις εργασιών, φάκελοι μαθητών, συγκριτικά στοιχεία μαθητών κλπ) αποτελούσαν δείκτες  «αποτίμησης» του έργου των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Αυτή τη στιγμή, προλειαίνεται το έδαφος για να περάσουν στην καθημερινή πρακτική τα πορίσματα του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία που υπαγορεύονται από την Ε.Ε. και τον ΟΟΣΑ.

Τονίζουμε πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι Δ.Ε. να γίνουν αφορμή να δημιουργηθούν ατομικοί φάκελοι - portfolio των μαθητών, ειδικά από τη στιγμή που δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από σταθερή επιμόρφωση, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία.

Αντιστεκόμενοι στα παραπάνω και καλούμε τους Συλλόγους να μην προχωρήσουν τις διαδικασίες για την εκπόνηση των Δ.Ε. στα ΓΕ.Λ. μετά και την συνδικαλιστική κάλυψη που ανακοίνωσε πως θα παρέχει η ΟΛΜΕ σε όσους συναδέλφους δεν υλοποιήσουν τις Δ.Ε.

Καλούμε το Υπουργείο να ανακαλέσει την εγκύκλιο για τις Δ.Ε.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

           ΚΡΙΑΡΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ                                  ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ